НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 294282

Назва:

Екологічний маркетинг



Анотація: Результатом вивчення навчальної дисципліни є оволодіння здобувачами вищої освіти знаннями, відповідними уміннями і здатностями для здійснення ефективної професійної управлінської діяльності, а саме: обґрунтовувати рішення відносно можливостей виробництва екологічної продукції; аргументувати рішення щодо вибору методу ціноутворення на екологічно чисту продукцію; реалізовувати рішення відносно можливості просування екологічно чистої продукції; розробляти стратегію маркетингової дiяльностi екологiчно-орiєнтованої фiрми. Дисципліна зорієнтована на отримання фахових компетентностей щодо здатностей практично застосовувати методологічний і понятійно-термінологічний апарат екологічного маркетингу; використовувати принципи, методи та інструменти екологічного маркетингу; застосовувати методи мотивування розвитку ринку екологічних товарів на різних рівнях на основі аналізу відповідного ринкового сегменту; визначати особливості процесу розроблення стратегії сегментації ринку, виділення цільових сегментів і позиціювання екологічного товару; організовувати маркетингову діяльність на підприємстві та проводити маркетингові дослідження споживачів екологічних товарів; розробляти цінову політику й визначати ціни на екологічні товари з використанням різних методів ціноутворення; формувати збутову й комунікаційну політику щодо організації збуту та просування екологічних товарів. Засвоєння даної дисципліни дозволить студентам, як майбутнім фахівцям сформувати систему сучасних поглядів і спеціальних знань у сфері управління складними системами і процесами для забезпечення ефективної господарської діяльності підприємства та організації на засадах екологічного маркетингу.

Тип дисципліни: вибірковий

Рік навчання: 4

Семестр: 7

Кількість кредитів: 5 кредитів ЕКТС (150 годин) Заняття в аудиторії: 26 год. (13 лекційних, 12 семінарських занять, 12 практичних занять по 2 академічні години). Самостійна робота слухачів курсу: 100 год.

Форма контролю: залік

Викладач(і): Горошкова Лідія Анатоліївна, доктор економічних наук, професор кафедри

Результати навчання: Демонструвати розуміння основних принципів управління природоохоронними діями та/або екологічними проектами.
Компілювати принципи управління, на яких базується система екологічної безпеки.
Знати концептуальні основи моніторингу та нормування антропогенного навантаження на довкілля.
Розв'язувати проблеми у сфері захисту навколишнього середовища із застосуванням загальноприйнятих та/або стандартних підходів та міжнародного і вітчизняного досвіду.
Уміти прогнозувати вплив технологічних процесів та виробництв на навколишнє середовище.
Уміти прогнозувати вплив технологічних процесів та виробництв на навколишнє середовище.
Уміти формувати ефективні комунікаційні стратегії з метою донесення ідей, проблем, рішень та власного досвіду в сфері екології
Уміти пояснювати соціальні, економічні та політичні наслідки впровадження екологічних проектів.

Зміст дисципліни: Екологічний маркетинг є однією з сучасних маркетингових концепцій для екологічно відповідального бізнесу. Поєднання традиційних маркетингових підходів та аналізу досвіду компаній (у основній своїй масі зарубіжних), численних досліджень поведінки людей, технологічних, технічних та інших особливості виробництва екологічної продукції, сформувалась екологічна маркетингова концепція, що має низку принципових відмінностей. Відтак, екологічний маркетинг є сукупністю методів та інструментів, що дозволяють компаніям та організаціям впливати на цільову аудиторію таким чином, щоб створити цінність екологічного способу життя та досягти тим самим своїх цілей. Екологічний маркетинг є новою господарською практикою, що дозволяє суб'єктам господарювання не тільки отримувати прибутки, але й зменшити до мінімального рівня шкідливий вплив виробничих процесів на довкілля та своєї продукції на здоров'я споживачів. Новизна екологічного маркетингу і викликає інтерес до нього з боку наукової та бізнес-спільноти. Актуальним завданням на сьогодні є впровадження екологічного маркетингу у діяльності українських підприємств та організацій, що забезпечить формування та стимулювання попиту на дійсно екологічно безпечну продукцію, завдяки якій забезпечувалося б задоволення потреб споживачів у екологічно безпечних товарах та послугах та у реалізації екологічного способу життя. Саме тому знання, вміння і навички у сфері екологічного маркетингу є затребуваними як сьогодні, так і у майбутньому. Курс викладається в інтерактивній формі і має практичне спрямування.


Рекомендована література: 1. Актуальні проблеми теорії та практики маркетингу і логістики в Україні: Монографія/ за ред. М.В. Мальчик. Рівне: НУВГП, 2019.
2. Вічевич А.М. Екологічний маркетинг: Навч. посібник/ А.М.Вічевич, Т.В.Вайданич, І.І.Дідович, А.П.Дідович Львів: Афіша, 2013
3. Кожушко Л.Ф. Екологічний менеджмент: Підручник/ Л.Ф.Кожушко, П.М.Скрипчук. Київ: Академія, 2017
4. Мальчик М.В. Маркетинг: Навч. посібник / М.В. Мальчик, Н.А. Гонтаренко, О.В. Попко, З.О. Толчанова, Б.О.Король, О.В. Мартинюк, С.І. Коваль; за заг. ред. д.е.н., проф.. Мальчик М.В. Рівне: НУВГП, 2019. 444 с
5. Волков В.П., Горошкова Л.А. Виробничий (операційний) менеджмент. Запоріжжя : ЗНУ, 2010. 228 с.
6. Горошкова Л.А. Коренюк П.І., Волков В.П. Економічна безпека. Запоріжжя : ЗНУ, 2012. 86 с.
7. Горошкова Л.А. Коренюк П.І., Волков В.П. Обґрунтування та експертиза бізнес-планів. Запоріжжя : ЗНУ, 2012. 63 с.
8. Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Сотнік І.М., Таранюк Л.М., Горошкова Л.А. та ін. Суми : ВТД "Університетська книга", 2018. 572 с.
9. Горошкова Л.А., Хлобистов Є.В. Менеджмент сталого розвитку: інновації та виробництво. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 238 с.

Рекомендовані електронні ресурси

1. Податковий кодекс України : закон України від 02.12.2010 р. №2755-VI. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2755-17
2. Митний кодекс України : закон України від 13.03.2012 р. № 4495-VI. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/4495-17
3. Бюджетний кодекс України : закон України від 08.07.2010 р. № 2456-VI. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2456-17
4. Державна фіскальна служба України : офіційний сайт. URL: http://sfs.gov.ua/.
5. Державна митна служба України : офіційний сайт. URL: http://www.customs.gov.ua.
6. Єдиний веб-портал органів виконавчої влади України. URL: http://www.kmu.gov.ua.
7. Офіційний веб-портал Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua.
8. Сайт Державної служби статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua.


Методи й критерії оцінювання: Семінарські заняття- 30, практичні -40, залік -30

Мова навчання: українська