НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 296577

Назва:

Теорія медіакультури



Анотація: Курс "Теорія медіакультури" пропонує студентам вивчення основних теорій і концепцій, що стосуються медіакультури та мас-медіа. Програма розвиває навички аналізу різноманітних медійних текстів, а також сприяє розвитку критичного мислення щодо артефактів, які формують сучасну медіакультуру, такі як кіно, фотографія та медіа-мистецтво. Також зміст курсу спрямований на ознайомлення студентів з актуальними тенденціями у розвитку медіакультури у світі, надаючи їм теоретичні знання для комплексного вивчення процесів у сфері мас-медіа та інформаційного простору загалом. Метою курсу є ознайомлення студентів з основними теоріями та концепціями медіакультури та мас-медіа, а також розвиток теоретичних і практичних навичок аналізу медійних текстів. Завдання курсу: •Ознайомити студентів з основними теоріями медіакультури; •Розглянути ключові етапи розвитку медіакультури; •Сформувати знання про принципи та підходи аналізу медіатекстів; •Розглянути та проаналізувати ряд теоретичних робіт; •Перегляд творчості представників сучасної медіакультури.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 1

Семестр: 2

Кількість кредитів: 3.5

Форма контролю: залік

Викладач(і): Романюк Вікторія Сергіївна

Результати навчання: Студент повинен знати:
-Основні поняття та визначення: культури, медіакультура, масова культура, масова комунікація, тощо.
-Ключові медіатеорії;
-Методологію аналізу медіатекстів;
-Приклади сучасної медіакультури.
Студент повинен вміти:
-Коректно застосовувати основні поняття та визначення.
-Аналізувати основні медіатеорії;
-Працювати з медіатекстами (аналіз та інтерпретація);
-Розуміти й оцінювати процеси сприйняття аудиторії прикладів медіакультури;
-Аналізувати приклади сучасної медіакультури.


Спосіб навчання: аудиторний

Зміст дисципліни: Метою курсу є ознайомлення студентів з основними теоріями та концепціями медіакультури та мас-медіа, а також розвиток теоретичних і практичних навичок аналізу медійних текстів. Завдання курсу: Ознайомити студентів з основними теоріями медіакультури; Розглянути ключові етапи розвитку медіакультури; Сформувати знання про принципи та підходи аналізу медіатекстів; Розглянути та проаналізувати ряд теоретичних робіт; Перегляд творчості представників сучасної медіакультури.


Рекомендована література: Джерела/література для навчальної дисципліни.

Barthes Roland, excerpt from Mythologies (Paris, Editions du Seuil: 1957), trans. Annette Lavers (London, Paladin, 1972), excerpt from Mythologies (Paris, Editions du Seuil: 1957), trans. Annette Lavers (London, Paladin, 1972)
Benjamin, W. (2021). The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction.
Bodriyar, Z. (2004). Симулякри і симуляція. Основи.
Catricala, V. (2015). Media Art. Towards a New Definition of Arts in the Age of Technology. http://www.academia.edu/11185472/Media_Art._Towards_a_New_Definition_of_Arts_in_the_Age_of_Technology.
Considine, D. M. (Ed.). (2005). Handbook of Visual Communication Theory, Methods, and Media.
Eppink, J. (2014). “A Brief History of the GIF” in Journal of Visual Culture, 13(3), 298-306.
Fiske, J. (1986). MTV: Post-Structural Post-Modern. Journal of Communication Inquiry.
Griffin, M. (2010). Media Images of War. Media, War & Conflict, 3(1), 7-41.
Hochberg, G. Z. (2015). “’Nothing to Look At’; or, ‘For Whom Are You Shooting?’: The Imperative to Witness and the Menace of the Global Gaze,” in Visual Occupations: Violence and Visibility in a Conflict Zone.(Durham: Duke University, 2015): 115–137
Manovich, L. (2006). ‘What is new media?” in Hassan, R., Thomas, J. (Eds.). The New Media Theory Reader.
Matheson, D. (2001). Media Discourses. Chapter 5 “Making sense of images: the visual meaning of reality television”.
Murray, S. (2008). Digital Images, Photo-Sharing, and Our Shifting Notions of Everyday Aesthetics. Journal of Visual Culture, 7(2), 147-163.
Nexon, D. H., & Neumann, I. B. (2006). Harry Potter and international relations. https://books.google.com.ua/books?id=df5uAAAAQBAJ&pg=PA1&source=gbs_toc_r&cad=3#v=onepage&q&f=false
Prudenko, Y.. Інституалізація українського медіамистецтва. https://www.culturology.academy/wp-content/uploads/KD4_Prudenko.pdf
Rushkoff, D. (1996). Media Virus! Hidden Agendas in Popular Culture.
Smith, K., Moriarty, S., Barbatsis, G., & Kenney, K. (2005). Handbook of Visual Communication Theory, Methods, and Media.
Sontag, S. (2004). ‘Regarding the Torture of Others’, The New York Times Magazine, 23 May: 25–9.
Strinati, D. (2004). An Introduction to Theories of Popular Culture.
Taylor, P. et al. (n.d.). Critical Theories of Mass Media. Then and Now.
van Dijck, J. (2008). Digital Photography: Communication, Identity, Memory. Visual Communication, 7, 58-76.
Walter, Benjamin (2021). The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction.
Ward, C. (2020). Understanding information disorder.
What is media art? http://www.mediacultures.net/mah/what-is-media-art/
Zontag, S. (2002). Про фотографію. Основи.
Зонтаґ С., Про фотографію. Вид-во “Основи” (2002). с. 11-30, 143-167.
Conservation of Media Arts - With the focus on Case study on Nam June Paik’s Video Art. https://www.incca.org/blog/conservation-media-arts-focus-case-study-nam-june-paik%E2%80%99s-video-art
Jenkins, H. (2003). “Transmedia Storytelling.” https://www.technologyreview.com/2003/01/15/234540/transmedia-storytelling/
The Future of Longform. Columbia Journalism Review (2013).https://archives.cjr.org/behind_the_news/longform_conference.php
Multimedia Storytelling: learn the secrets from experts https://multimedia.journalism.berkeley.edu/tutorials/starttofinish/


Форми та методи навчання: лекціцйні, семінарські, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 55 балів (опитування, виступи на практичних заняттях,презентації, проміжні контрольні роботи);фінальний проєкт - 25 балів, підсумковий контроль - 20 балів (форма контролю - залік).

Мова навчання: українська