НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 296702

Назва:

Науково-дослідний семінар



Анотація: Курс має на меті ознайомити з основними сучасними тенденціями в теорії та практиці історії. Перша частина курсу знайомить студентів із теоретичними дискусіями навколо історії, а також з наративним підходом до інтерпретації історії. У другій частині курсу ми зосередимося на практичних питаннях, пов’язаних з місцем публічної історії у сучасному світі.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр: осінній

Кількість кредитів: 5 (загальна кількість годин - 150 год.; аудиторні години - 50 год.; семінарські заняття - 50 год.; самостійна робота - 100 год.)

Форма контролю: захист тези

Викладач(і): Диса К. Л., PhD, к.і.н, доцент

Результати навчання: у результаті вивчення курсу студенти повинні
- знати основні теоретичні засади сучасної історичної дисципліни та принципи використання публічної історії і
- вміти самостійно працювати із теоретичними текстами і застосувати їхні підходи у власних дослідженнях, розуміти та інтерпретувати джерела як наративи.



Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Курс має широкі зв'язки з дисциплінами, які викладаються на кафедрі історії на бакалаврському і маґістерському освітньо-кваліфікаційних рівнях

Зміст дисципліни: Курс має на меті ознайомити з основними сучасними тенденціями в теорії та практиці історії. Перша частина курсу знайомить студентів із теоретичними дискусіями навколо історії, а також з наративним підходом до інтерпретації історії. У другій частині курсу ми зосередимося на практичних питаннях, пов’язаних з місцем публічної історії у сучасному світі.


Рекомендована література:


Література

Блок Марк. Апологія історії. – Київ., 2018.

Доманська Ева. Історія та сучасна гуманітаристика. – Київ, 2012. – С. 24-68.

Ankersmit F. History and Tropology. The Rise and Fall of Metaphor. Berkeley: University of California Press, 1994.

Bedarida Francois. The Historian’s Craft, Historicity, and Ethics//Historians and Social Values/Ed. by Joep Leerssen and Ann Rigney. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2000. – P. 69-76.

Burke Peter. Eyewitnessing. The Uses of Images as Historical Evidence. – Cornell University Press, 2001. – P. 21-45; 140-190.

Connerton Paul. How Societies Remember. – Cambridge University Press, 2008. – P. 6-40.

Daedalus. Vol. 112, No 1 (Winter 1983). Reading: Old and New.

Darnton Robert. The Kiss of the Lamourette. Reflections in Cultural History. – New York: W W Norton Company, 1990.

Davis Natalie Z. “On the Lame” ”// The American Historical Review, Vol. 93, No. 3 (Jun., 1988): P. 572-563

Finlay Robert. “The Refeshioning of Martin Guerre”// The American Historical Review, Vol. 93, No. 3 (Jun., 1988): P. 553-571.

Gorman J. Objectivity and Truth in History//History and Theory. Contemporary Readings/ed. by Brian Fay, Philip Pomper, Richard Vann. Malden, Mass.:Blackwell, 1998. – P. 320-341.

The Historical Film. History and Memory in Media: Part I: Regarding History / ed. by Marica Landy. – Rutgers University Press, 2000. – P. 25-97.

History And...: Histories Within the Human Sciences/Ed. by Ralph Cohen, Michael S. Roth. Charlottesville and London: University of Virginia Press, 1995.

History and Theory. Vol. 36 (Dec., 1997) Theme Issue: Producing the Past: Making Histories Inside and Outside the Academy.
History and Theory. Vol. 43 (Dec., 2004) Theme Issue: Historians and Ethics.

History and Theory. Vol. 44, No. 3, Oct., 2005 Forum: The Public Role of History.

History and Theory. Vol. 46, No. 4, Dec., 2007 Theme Issue 46: Revision in History.

History and Theory. Vol. 47. (May 2009) Theme issue: History and Truth: 1-24, 54-102.

Lowenthal David. The Past is a Foreign Country. – Cambridge University Press, 2003. – P. 210-237.

The Nature of History Reader/Ed. by Keith Jenkins and Alun Munslow. London: Routledge, 2004.

Nora Pierre General Introduction: Between Memory and History // Realms of Memory: Rethinking the French Past. Vol. 1: Conflicts and Divisions / ed. by Peirre Nora. – NY: Columbia Press, 1996. P. 1-20.

Schama Simon. Dead Сertainties: Unwarranted Speculations. New York: Vintage, 1991. – P. 2-70.

Todorov Tzvetan. The morals of history. Minneapolis : University of Minnesota Press, 1995.

White, Hayden. Metahistory: The Historical Imagination in 19th-century Europe.(Baltimore, 1973.
Додаткова:
Грицак Я. Як стати добрим істориком (блог на zaxid.net)//режим доступу: http://zaxid.net/blogentry/56742/ , відвідано 12.08.2010.

Рюзен Йорн. Нові шляхи історичного мислення. Львів: Літопис, 2010. – С. 270-298.

Тексти Роберта Дарнтона у The New York Review of Books)//режим доступу: http://www.nybooks.com/contributors/robert-darnton/, відвідано 21.08.2010. (Особливо дискусія про Google Books)

Тексти Тімоті Снайдера у New York Review of Books)//режим доступу: http://www.nybooks.com/contributors/timothy-snyder/, відвідано 21.08.2010.

Bann Stephen. History as Competence and Performance: Notes on the Ironic Museum”// A New Philosophy of History/Ed. by Frank Ankersmit and Hans Kellner. Chicago : University of Chicago Press, 1995. – P. 195-211.

Brown C. Postmodenism for historians. London, 2005.

Brown Stephen. Painting Out the Past//Composing Useful Pasts. History as Contemporary Politics/Ed. by Edmund E. Jacobitti. Albany: State University of New York Press, 2000. – P. 121-135.
Jenkins K. Re-thinking history. London, 2003.
Munslow A. Deconstructing history. London, 2006.

Munslow A. Narrative and history. New York, 2007.


Форми та методи навчання: семінарські дискусії; підготовка короткий письмових рефлексій на прочитаний матеріал; підготовка групових презентацій; написання підсумкового есе.

Методи й критерії оцінювання: Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальні письмові завдання); підсумковий контроль – 30 балів (захист тези)

Мова навчання: українська