НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 296706

Назва:

Проблеми імперій в нові часи



Анотація: Курс має правити за теоретичний вступ щодо дослідницьких стратегій у сучасній імперіології та перспектив застосування імперської парадигми у вивченні модерної історії, зокрема, представити один з можливих шляхів уведення української історії до ширшого історичного контексту.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр: весняний

Кількість кредитів: 5 (загальна кількість годин - 150 год.; аудиторні години - 52 год.; лекції - 30 год.; семінарські заняття - 22 год.; самостійна робота - 98 год.)

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): Гломозда К.Ю., к.і.н., доцент

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
У результаті вивчення курсу студент повинен:
знати: дослідницькі стратегії у сучасній імперіології, логіку піднесення і занепаду імперської влади, перспективи застосування імперської парадигми у вивченні модерної історії;
вміти: застосовувати набуті знання для аналізу історичних процесів минулого і сьогодення.



Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Історія західної цивілізації, Творення націй і держав, "Національне відродження".

Зміст дисципліни: Суть імперії як історичної форми політичної організації урядування, її місце між інших наднаціональних форм влади та особливості "феодальних" уявлень про джерела і структуру владних повноважень; Залучення історичних регіонів до складу імперій, дійсне місце регіональних еліт і груп населення в різних сферах життя, особливості самоідентифікації та самовизначення в умовах імперії.


Рекомендована література: ЗАГАЛЬНА ЛІТЕРАТУРА:

1. Мотиль О. Підсумки імперій: занепад, розпад і відродження. – К., 2009. – 200 с.
2. Шпорлюк Р. Імперія та нації (з історичного досвіду України, Росії, Польщі та Білорусі). – Київ: Дух і Літера, 2000. – 354 с.
3. Burbank J. Empires in World History: Power and the Politics of Difference / J. Burbank, F. Cooper. Princeton: Princeton University Press, 2010. 528 p.
4. Bush B. Imperialism and postcolonialism / Barbara Bush. – (History: Concepts, Theories and Practice). – Harlow, Eng.: Pearson Education Limited, 2006. – xxiv, 280 p.
5. Kumar K. Visions of empire : how five imperial regimes shaped the world / Krishan Kumar. – Princeton : Princeton University Press, [2017]. –xviii, 576 pp.
6. Mu?nkler H. Empires : the logic of world domination from ancient Rome to the United States / Herfried Mu?nkler ; transl. by P. Camiller. – Cambridge ; Malden, MA : Polity, 2007. xi, 248 p.
7. The Oxford world history of empire. In 2 vols / edited by Peter Fibiger Bang, C.A. Bayly, Walter Scheidel. New York, NY : Oxford University Press, 2021.
Vol. 1. The imperial experience. – P. xix–220, 267–287, 375–436, 497–540.
Vol. 2. The history of empires. – P. 13–42, 137–166, 240–289, 348–379, 450–532, 597–647, 720–750, 789–809, 832–1081, 1113–1278.


ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА:
1. Black J. Great Powers and the Quest for Hegemony : The world order since 1500. – London; New York, 2008. – 249 p.
2. Chua A. Day of empire : how hyperpowers rise to global dominance–and why they fall. – New York et al.: Doubleday, 2007. – xvii, 497 p.
3. Dandelet Th. The Renaissance of Empire in Early Modern Europe / Thomas James Dandelet. – New York: Cambridge University Press, 2014. – ix+305 p.
4. Howe S. Empire: A Very Short Introduction / Stephen Howe. – Oxford University Press, 2002. – 255 p. – (Very Short Introductions).
5. Hobsbawm, E. J. The age of empire, 1875-1914 / E.J. Hobsbawm.— New York: 1st Vintage Books ed., 1989. – 405 p.
6. Kennedy P. The Rise and Fall of the Great Powers: Economic Change and Military Conflict from 1500-2000. Knopf Doubleday Publishing Group, 2010. 704 p.
7. Strathern P. Empire: A New History of the World: The Rise and Fall of the Greatest Civilizations / Paul Strathern. – New York; London: Pegasus Books, 2020. – P. 272.
8. Turchin, P. War and Peace and War: The Rise and Fall of Empires. – New York, 2007. – viii, 405 p.
9. When empire meets nationalism : power politics in the US and Russia / by D. Chaudet, F. Parmentier and B. Pelopidas. – Farnham; Burlington, 2009. – 215 p.


Форми та методи навчання: лекції з наголосом у спілкуванні викладача зі студентами на діалозі задля активізації їх мислення й застосування раніше набутих знань; опрацювання історіографічного доробку; семінарські обговорення й дискусії; виконання індивідуальної творчої роботи з опе

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 60 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальні письмові завдання); підсумковий контроль - 40 балів (письмовий екзамен).

Мова навчання: українська