Код: 296707Назва:
Історія історичної науки
Анотація: Курс має ознайомити магістрантів з розвитком модерних поглядів на роль історії в суспільстві й організаційно-інституційних засад історичної науки, проблемами формування професійної історіографії, поліпшити розуміння змісту історіографічних процесів у сучасному світі, підготувати до свідомого обговорення проблеми організаційного реформування науки в сучасній Україні. Тип дисципліни: нормативнаРік навчання: 1Семестр: додатковий період весняного семеструКількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 26 год.; лекції - 18 год.; семінарські заняття - 8 год.; самостійна робота - 64 год.)Форма контролю: залікВикладач(і): Гломозда К.Ю., к.і.н., доцентРезультати навчання: У результаті вивчення курсу студент повинен:знати: знати роль історії в суспільстві, організаційно-інституційні засади історичної науки; проблеми формування професійної історіографії;вміти: застосовувати набуті знання для аналізу історичних процесів минулого і сьогодення, зокрема, проблем організаційного реформування науки в сучасній Україні.Спосіб навчання: аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: вступ до історії, українська та зарубіжна історіографія, теорія і практика історії ІІЗміст дисципліни: розвиток поглядів на роль історії в суспільстві, організаційно-інституційних засад історичної науки, проблеми формування професійної історіографії. Становлення університетської (академічної) науки, розробка норм історичного знання та фахової поведінки.Рекомендована література: ЗАГАЛЬНА ЛІТЕРАТУРА: 1. Еванс Р. Дж. На захист історії / Пер. з англ. – Львів: Кальварія, 2008. – 296 с.2. Зашкільняк Л. Сучасна світова історіографія: Посібник для студентів історичних спеціальностей університетів. - Львів: ПАЮ, 2007. - 312 с.3. Історик і Влада / Відп. ред. В.Смолій; творч. кер. проекту І. Колесник. – К.: Інститут історії України НАН України, 2016. – 543 с.4. Стельмах С. Історична наука в Україні епохи класичного історизму (ХIХ – початок ХХ століття). К., 2005. — C. 21—123, 212—250, 295—333.5. Academic staff in Europe : changing contexts and conditions / ed. by Ju. Enders. — Westport, Connecticut; London, 2001.— (Greenwood studies in higher education).6. Iggers G. A Global History of Modern Historiography / Iggers George G., Wang Q. Edward (authors), Mukherjee Supriya (contributor). – Routledge, 2013. — 448 p.7. Torstendahl, R. The rise and propagation of historical professionalism / Rolf Torstendahl. – New York : Routledge, [2014]. – x, 258 p. – (Routledge approaches to history).8. Wilson N. History in crisis? Recent directions in historiography. — Upper Saddle River, N.J., 1999. — P. 9—21, 62—120, 123—138. ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА:1. Гломозда К. Ю. Американсько-українська наукова взаємодія і проблема об’єктивності історичних досліджень // Агора. Україна і США: взаємодія у галузі політики, економіки, культури і науки. Вип. 6. – К.: Стилос, 2007. – С. 101—109.2. Гломозда К. Ю. Сенс і стан історичних досліджень як актуальна проблема наукової та освітянської спільноти США // Всеукраїнський науково-методологічний семінар Сучасна українська історіографія: проблеми методології та термінології (Київ, 17 черв. 2004 р.). Матеріали семінару. – К., 2005. – С. 6—21.3. Гломозда К. Ю. Сучасні погляди на проблему переосмислення історичного минулого // Confraternitas. Ювілейний збірник на пошану Ярослава Ісаєвича. — Львів, 2006—2007. — С. 842—854. — (Україна: культурна спадщина, національна свідомість, державність. Зб. наук. пр. Вип. 15 / Ін-т українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України).4. Рюзен Й. Нові шляхи історичного мислення. Львів: Літопис, 2010. – 358 с.5. A companion to Western historical thought / ed. by L. Kramer and S. Maza. – Malden, Massachusetts, 2002. — (Blackwell companions to history).6. After independence : making and protecting the nation in postcolonial and postcommunist states / Ed. by L. W. Barrington. — Ann Arbor, 2006.7. From Postgraduate to Social Scientist : A Guide to Key Skills / Ed. by N. Gilbert. — London; Thousand Oaks; New Delhi, 2006. 8. Iggers Georg G. Historiography in the twentieth century: from scientific objectivity to the postmodern challenge [New ed.] with a new epilogue by the author. — Hanover, N.H. : Wesleyan Univ. Press, 2005. — x, 198 p. 9. Levine L. W. The Unpredictable Past: Reflections on Recent American Historiography // AHR. — Vol 94, 1989. — No 3.10. Past in the making : historical revisionism in Central Europe after 1989 / Ed. by M. Kopecek. — Budapest, 2006.11. Riggenbach J. Why American history is not what they say: An introduction to revisionism.- Auburn, Alabama, 2009.12. The Oxford History of Historical Writing. Vol. 5. Historical Writing since 1945. – New York: Oxford University Press Inc., 2011.Форми та методи навчання: лекції; опрацювання історіографічного й теоретико-історичного доробку; диспути з провідних проблем; виконання індивідуальної творчої роботи з опертям на тематику дипломного дослідження магістрантівМетоди й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальні письмові завдання);
підсумковий контроль - 30 балів (письмовий залік).Мова навчання: українська