НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 296715

Назва:

Методологія наукових досліджень



Анотація: Методологія наукових досліджень – вагома дисципліна для професійної підготовки історика, фахівця гуманітарного профілю. Курс містить поглиблені відомості з методології історичної науки для магістрів, дозволить орієнтуватися у численних методах і напрямках. У ньому простежено процес формування історизму, вплив соціології на нові течії історичної науки, розуміння філософського підґрунтя історичних знань, поняття критики джерел, класифікацій, аналізу та синтезу історичних матеріалів. Курс має зв’язки з дисциплінами “Теорія і практика історії: методи інтерпретації ego-документа”, “Науково-дослідний семінар”, “Методологічний практикум”.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр: осінній

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 28 год.; лекції - 4 год., семінарські заняття - 24 год.; самостійна робота - 62 год.

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): Маслійчук В.Л., д.і.н.

Результати навчання: Знати: основні теоретичні підходи та методологічні засади, що застосовуються при написанні історичного дослідження .
Вміти: правильно визначити методологічну основу власного наукового дослідження та, використовуючи опрацьований під час курсу матеріал, написати дослідницький проект майбутньої кваліфікаційної роботи.


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Курс має зв'язки з дисциплінами "Теорія і практика історії: методи інтерпретації ego-документа", "Науково-дослідний семінар", "Методологічний практикум".

Зміст дисципліни: Актуальність курсу у розпочатій науковій підготовці магістрів, старту до написання магістерських робіт. Курс передбачає розуміння поняття науки, наукового пошуку та наукової критики. Визначення історизму та підстав функціонування історичної науки. Вплив соціально-філософських теорій на дослідження істориків.


Рекомендована література: Яковенко Н.М. Вступ до історії. - К., 2007. - С. 257-340
Rael P. Reading, Writing, and Researching for History: A Guide for College Students. - Brunswick, ME: Bowdoin College, 2004 - режим доступу: https://courses.bowdoin.edu/writing-guides/
Evans E. Social history // Making history - режим доступу: http://www.history.ac.uk/makinghistory/resources/articles/social_history.html
Stearns P.N. Toward a wider vision: trends in social history // The past before us. Contemporary historical writing in the US / ed. by M. Kammen. - NY, 1980. - p. 205-230
Iggers, Georg G., Wang, Q. Edward, Mukherjee, Supriya, Varieties of social history (1945-1968/70) in the West // Iggers, Georg G., Wang, Q. Edward, Mukherjee, Supriya. A global history of modern historiography / 2nd edition.- NY: Routledge, 2016. - p. - 205-216
Fiedling St. Political history // Making history - режим доступу: http://www.history.ac.uk/makinghistory/resources/articles/political_history.html
Howe St. Imperial and colonial history // Making history - режим доступу: http://www.history.ac.uk/makinghistory/resources/articles/imperial_post_colonial_history.html
Finney P. International history // Making history - режим доступу: http://www.history.ac.uk/makinghistory/resources/articles/international_history.html
O'Brien P. Global history // Making history - режим доступу: http://www.history.ac.uk/makinghistory/resources/articles/global_history.html
Darnton R. Intellectual and cultural history // The past before us. Contemporary historical writing in the US / ed. by M. Kammen. - NY, 1980. - p. 327-354
Rubin M. Cultural history: what's in a name? // Making history - режим доступу: http://www.history.ac.uk/makinghistory/resources/articles/cultural_history.html
Collini St. Intellectual history // Making history - режим доступу: http://www.history.ac.uk/makinghistory/resources/articles/intellectual_history.html


Форми та методи навчання: практичні заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, участь у практичних заняттях, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 30 балів (залік).

Мова навчання: українська