НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 296752

Назва:

Практика педагогічна



Анотація: «Практика педагогічна» спрямована на формування навичок студентоцентрованого викладання за фахом у студентів ОНП «Історія», із врахуванням сучасних рекомендацій та практик Європейського освітнього простору. Студенти сформують навички викладання дисциплін за фахом: розробки навчальних курсів з історії, укладання силабусів дисциплін, взаємодії зі студентами в аудиторії під час проведення практичних занять, апробують уміння застосовувати форми оцінювання результатів навчання, а також здатність налагоджувати комунікацію і вирішувати проблемні ситуації під час проведення занять, діяти толерантно, спираючись на принципи академічної доброчесності і академічної культури.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 2

Семестр: 3,4

Кількість кредитів: 6 (загальна кількість годин - 180 год.; аудиторні години - 56 год.; практичні заняття - 56 год.; самостійна робота - 124 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Шліхта Н.В., проф., к.і.н., PhD

Результати навчання: - студенти-практиканти ознайомляться з особливостями викладання гуманітарних дисциплін у вищій школі; основними формами роботи зі студентами в аудиторії та поза нею; з основною документацією навчального процесу;
- отримають практичні навички проведення семінарських занять з дисциплін ОП "Історія";
- сформують індивідуальні викладацькі навички на основі принципів академічної культури й доброчесності, сучасних рекомендацій та практик Європейського освітнього простору.



Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Історія України, Всесвітня історія, Історія західних цивілізацій, Історія України ХХ ст.

Зміст дисципліни: Завданнями практики є: - ознайомлення з особливостями викладання гуманітарних дисциплін у вищій школі; основними формами роботи зі студентами в аудиторії та поза нею; з основною документацією навчального процесу; - розробка авторського курсу студентами-практикантами, підготовка силабусу дисципліни; - складання та виконання індивідуальних планів проведення семінарських занять, що відповідають силабусам навчальних дисциплін ОП "Історія"; - формування індивідуальних викладацьких навичок студентів на основі принципів академічної культури й доброчесності, сучасних рекомендацій та практик Європейського освітнього простору.


Рекомендована література: ЗАГАЛЬНА ЛІТЕРАТУРА:

1. Академічна чесність як основа сталого розвитку університету /Міжнарод. благод. Фонд «Міжнарод. фонд досліджень освітньої політики»; за заг. ред. Т.В. Фінікова, А.Є. Артюхова. – К.: Таксон, 2016.
2. Бойц Р. Поради викладачам-початківцям. Практичний посібник. К.: Навчально- методичний центр «Консорціуміз удосконалення менеджмент-освіти в Україні». 2005.
3. Гронлунд Н.Е. Оцінювання студентської успішності. Практичний посібник. К.: Навчально-методичний центр «Консорціуміз удосконалення менеджмент-освіти в Україні». 2005.
4. Гунчак В.М., Чепига М.П. Кодекс честі викладача як перешкода академічній нечесності і поблажливості / В.М. Гунчак, М.П. Чепига // Науковий вісник ЛНУВМБТ імені С. З. Ґжицького. Львів, 2011. Т. 13, № 3 (49). С. 14–23.
5. Джеджула О.М. Методика викладання у вищій школі: навчальний посібник. Вінниця: ВНАУ, 2020.
6. Ідея Університету: Антологія / Упоряд. М. Зубрицька, Н. Бабалик, З. Рибчинська. Львів: Літопис, 2002.
7. Інтеграція в європейський освітній простір: здобутки, проблеми, перспективи: Монографія / За заг. ред. Ф.Г. Ващука. Ужгород: ЗакДУ, 2011.
8. Лякішева А. В. Л 97 Методика викладання навчальних дисциплін соціально-педагогічного напряму студентам ВНЗ : навч.-метод. посіб. Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2013.
9. Мистецтво бути викладачем. Практичний посібник. / За ред. О.І. Сидоренка. К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні». 2003.
10. Оптимізація циклу соціально-гуманітарних дисциплін у вищій освіті України в контексті євроінтеграції: монографія (рукопис) / ?Б.А. Воронкова, М.А. Дебич, Н.М. Дем’яненко, Н.О. Дівінська та ін.] ; За заг. ред. Г. В. Онкович. К., 2014.
11. Павловський К. Трансформації вищої освіти в ХХІ столітті. Польський погляд. К.: Навчально-методичний центр «Консорціуміз удосконалення менеджмент-освіти в Україні». 2005.
12. Плагіат у студентських роботах: методи виявлення та запобігання: метод. посіб. / за ред. Н.В. Стукало. – Дніпропетровськ: ДНУ імені Олеся Гончара, 2013.
13. Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання. Київ, 2007.
14. Хоружий Г.Ф. Академічна культура: цінності та принципи вищої освіти / Г.Ф. Хоружий. Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2012.
15. Шліхта Н., Шліхта І. Виховуємо академічну доброчесніть в школі: методичні вказівки для вчителів. К., 2019. (http://bit.ly/2nlHBmA).
16. Шліхта Н., Шліхта І. Основи академічного письма: Методичні рекомендації та програма курсу. К., 2016. 61 с. (http://www.saiup.org.ua/resursy/osnovy-akademichnogo-pysma-metodychni-rekomendatsiyi-ta-programa-kursu/).
17. Nilson L. B. Teaching at its best. A research-based resource for college instructors. 3rd ed.– Jossey Bess, San-Francisco, 2014.

ОСНОВНІ НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ:
1. Спільна декларація міністрів освіти Європи "Європейський простір у сфері вищої освіти" (Болонья, 19.06.1999) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_525#Text)
2. Стандарт вищої освіти за спеціальністю 032 «Історія та археологія» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (затверджено наказом МОН № 575 від 29.04.2020) (https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/06/07/032.Ist.arkh-mahistr-1.pdf)
3. Стандарт вищої освіти за спеціальністю 032 «Історія та археологія» для другого (магістерського) рівня вищої освіти (затверджено наказом МОН № 603 від 31.05.2021) (http://osvita.ua/doc/files/news/829/82905/032_Ist_arkh-mahistr.pdf)
4. Документи з організації освітнього процесу в НаУКМА (https://www.ukma.edu.ua/index.php/about-us/sogodennya/dokumenty-naukma/cat_view/1-dokumenty-naukma/12-normatyvna-baza-naukma/63-dokumenty-iz-orhanizatsii-osvitnoho-protsesu)




Форми та методи навчання: Участь в практичних заняттях, дискусіях, проведення семінарів, презентація і силабус авторського курсу; підсумкове обговорення на круглих столах; ведення щоденника практики, підготовка звіту

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 75 балів (виконання практичних завдань, обговорення інд. студ.проєктів, проведення аудиторних занять, ведення щоденника практики, силабус авторського курсу); підсумковий контроль- 25 балів (звіт про практику, круглий стіл).

Мова навчання: українська