НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 296758

Назва:

Єврейська палеографія



Анотація: Курс знайомить студентів з основними принципами палеографічних досліджень, зокрема, з особливостями палеографічного дослідження єврейських рукописів. оригінальних документів, створених у межах юдейської рукописної традиції з найдавніших часів й до наших днів, адже однією з особливостей цієї традиції є практично безперервний характер упродовж більше ніж двох тисяч років до того ж ця традиція розвивалася у тісному зв'язку з традицією книгодрукування, що й обумовлює необхідність включення основ кодикології в програму курсу.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: ІІ

Семестр: осінній

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 28 год.; лекції - 12 год.; семінарські заняття - 16 год.; самостійна робота - 62 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Хамрай О.О., д.філол.н., доц.

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- знати: основні види джерел, які прийнято в сучасній історичній науці вважати об'єктом дослідження єврейської палеографії;
- вміти: критично працювати із джерелами такого типу, зокрема знаходити й відповідно інтерпретувати об'єктивну інформацію, що міститься у цих джерелах.


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Курс спирається на цикл дисциплін методологічного та історіографічного змісту, що викладалися на бакалавраті: "Вступ до історії", "Спеціальні історичні дисципліни" тощо.

Зміст дисципліни: Знайомство студентів з основними принципами палеографічних досліджень, зокрема, з особливостями палеографічного дослідження єврейських рукописів. Цій меті служитимуть семінари з читанням та відповідним коментуванням оригінальних документів, створених у межах юдейської рукописної традиції з найдавніших часів й до наших днів, адже однією з особливостей цієї традиції є практично безперервний характер упродовж більше ніж двох тисяч років до того ж ця традиція розвивалася у тісному зв'язку з традицією книгодрукування, що й обумовлює необхідність включення основ кодикології в програму курсу.


Рекомендована література: Bernheimer C. Paleografia Ebraica. – Livorno, 1924.
Richler B. Hebrew Manuscripts: A Treasured Legacy. – Cleveland–Jerusalem, 5750/1990.
Tov, E. (2010). Revised Lists of the Texts From the Judaean Desert. Leiden: Brill. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=351071;
Weigold, M., Tov, E., Lange, A., Universita?t Wien, & Universit?ah ha-?Ivrit bi-Yerushalayim. (2011). The Dead Sea Scrolls in Context?: Integrating the Dead Sea Scrolls in the Study of Ancient Texts, Languages, and Cultures. Leiden: Brill. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=389425.
Birnbaum S. A. The Hebrew Scripts. – Leiden, 1971.
Sirat C., Beit-Arie M., Glatzer M. Manuscrits medievaux en caracteres hebraїques portant des indications de date jusqu’a 1540. – Paris, T. I (2 vol.); 1973, T. II (2 vol.), 1980; T. III (3 vol.), 1986.
Yardeni A. The Book of Hebrew Script. – Jerusalem, 2002.
Turner E. G. The Typology of the Early Сodex. – Pennsylvania, 1977.
Сергєєва І. А., Хамрай О. О. Записні книги єврейських громад у фондах НБУВ // Орієнтальні студії в Україні. До ювілею Л. В. Матвєєвої. – К., 2010. – С. 452–463.
Боровой С. Нариси з історії єврейської книги на Україні // Бібліологічні вісті. – К., 1925. – № 1–2. – С.47–58; 1926. – № 1. – С. 36–48.
Baillet, M., Cross, F. M., & Ulrich, E. C. (2010). The Biblical Qumran Scrolls?: transcriptions and textual variants. Leiden: Brill. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=351095
Хамрай О. О. Караїмські рукописи у фондах Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського // Сходознавство. – 1998. – № 3–4. – С. 112–118.
Bowman S. T. The Jews of Byzantium 1204–1453. – Alabama, 1985.
Heyd V. The Jewish Communities of Istanbul in the Seventeenth Century // Oriens 6 (1953). – P. 299–314.Dean Phillip Bell, Jewish identity in early modern Germany: memory, power and community pp. 45–46



Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття , самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 30 балів (письмовий залік).

Мова навчання: українська