НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 296826

Назва:

Професійний розвиток і управління комунікаціями в демократичному врядуванні



Анотація: Творення суспільної політики та забезпечення належного врядування забезпечують фахівці, службовці, управлінці, які володіють відповідними професійними компетентностями. Управління талантами на державній службі, службі в органах місцевого самоврядування, в некомерційних організаціях та установах є не менш актуальним та затребуваним, як і в бізнес-компаніях, які прагнуть бути ефективними та успішними. Отже, у межах цього курсу буде можливість зробити перші кроки в царину управління персоналом, який забезпечує процеси вироблення та впровадження суспільної політики. Тож, у чому сенс державної служби та сутність концепту «служіння»? Як організована державна служба? Чому професійний розвиток важливий в демократичному врядуванні? Кадри чи персонал: різне чи тотожне? Сутність професійної компетентності і чим вона відрізняється від компетенції? Як розробити модель компетентностей? Компетентності «лідерство», «критичне мислення», «комунікація і взаємодія». Професійна етика в практиці службової діяльності осіб, які уповноважені виконувати функції держави. Ці та інші питання стануть предметом розгляду у межах цього курсу. Курс є практико орієнтованим. У ньому мінімум уваги до теорії (хоча і без неї не обійтися) і максимум уваги практичним аспектам управління персоналом в органах державної влади, місцевого самоврядування та неурядових організаціях. Разом з тим, зміст курсу не передбачає банального «прокачати скіли», натомість орієнтований на відповідальну та уважну роботу, максимальну залученість та активні і змістовні обговорення. Більша частина часу відведено для групових занять, самостійної роботи і зовсім небагато часу - для лекцій, які в свою чергу передбачатимуть максимальний інтерактив. Самостійна робота студентів є важливою складовою курсу, оскільки неможливо фізично все охопити під час групових занять. Тому очікується, що певний масив дуже важливого матеріалу доведеться опановувати самостійно. По завершенню курсу студенти володітимуть необхідними знаннями та розвинуть навички, які необхідні в професійній діяльності на посадах державної служби чи служби в органах місцевого самоврядування, в сфері управління організаціями громадянського суспільства. Очікується, що опанувавши цей курс, студент/студентка зможе: • аналізувати та розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері управління персоналом на державній службі, службі в органах місцевого самоврядування, в організаціях громадянського суспільства в частині професійного розвитку; • організовувати й реалізовувати процес оцінки професійних компетентностей фахівців, сферою професійної діяльності яких є вироблення та реалізації суспільної політики, забезпечення комунікації в процесі вироблення суспільної політики.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 1

Семестр: 2,3

Кількість кредитів: 3 кредити

Форма контролю: залік

Викладач(і): Купрій Володимир Олександрович ст.викл.канд.наук

Результати навчання: • визначати зміст професійних компетентностей, необхідних для забезпечення процесу вироблення та впровадження суспільної політики;
• проектувати моделі професійних компетентностей фахівців, сякі уповноважені виконувати функції держави, функції врядування в територіальній громаді;
• обґрунтовувати вибір підходів та прийомів до забезпечення професійного розвитку в сфері вироблення та впровадження суспільної політики планувати власний професійний розвиток;
• винести судження щодо сутності державної служби, служби в органах місцевого самоврядування, як виду професійної діяльності, в умовах належного врядування


Спосіб навчання: очний дистанційний

Зміст дисципліни: Тема 1. Урядування як професійна діяльність та мистецтво Демократичне врядування. Концепція належного врядування (good governance). Урядування та менеджмент в сучасному світі. Тема 2. Державна служба Державна служба: місія, завдання та функції. Концепт служіння. Як досягти ефективності державної служби? Професійна етика. Тема 3. Професійний розвиток у сучасному світі. Загальні та професійні компетентності. Професійні стандарти. Розроблення моделей професійних компетентностей. Компетентності «Лідерство», «Критичне мислення», «Комунікація та взаємодія» для професіоналів, що творять суспільну політику. Розроблення індивідуального плану професійного розвитку. Професійний розвиток та кар’єра в BANI-світі.


Рекомендована література: 1. Барбер М. Як керувати урядом. На користь громадян і для спокою платників податків / пер. з англ. Катерина Диса. – К. : Наш формат, 2019. – 360 с.
2. Друкер П. Ефективний керівник. Київ : Вид. група КМ-БУКС, 2018. - 248 с.
3. Келлі Т., Келлі Д. Творча впевненість. Як розкрити свій потенціал / Том Келлі, Девід Келлі. – К.: Основи, 2020. – 296 с.
4. Джонсон Чалмерс. Японське економічне диво. Як професійна влада та бізнес збудували провідну економіку світу / пер. з англ. Роман Клочко. – К. : Наш Формат, 2022. – 456 с.
5. Льюїс М. П’ятий ризик / Майкл Льюїс ; Пер. з англ. Бориса Превіра. – К.: КМ-Букс, 2019. – 192 с.

ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ ДЛЯ ОЗНАЙОМЛЕННЯ
? Civil Service: training and development. URL: https://cutt.ly/Qg3o5wJ
? The competency framework of Estonian Top Civil Service URL: https://cutt.ly/PRiggfK
? Портал управління знаннями. URL: https://pdp.nacs.gov.ua/



Форми та методи навчання: лекції-презентації, лекції-дискусії, семінарські заняття, практичні заняття у форму майстерні, ділові ігри, вирішення ситуаційних завдань, гра «Дебати», читацький клуб

Методи й критерії оцінювання: Загальна максимальна оцінка – 100 балів, у т.ч.: • 30 балів – підсумковий контроль • 70 балів – проміжний контроль Отже, за успішне вивчення в межах дисципліни студент/студентка може отримати 100 балів Форма підсумкового контролю (залік) – есе на обрану із запропонованого переліку тему (25 балів) та виступ з відповідним тематичним повідомленням на підсумковому занятті (5 балів). Форми проміжного контролю та максимальні оцінки за такими критеріями: • 7 балів – відвідування занять (1 бал за відвідування занять, окрім підсумкового, протягом запланованого дня) • 10 балів за додаткове вивчення двох онлайн курсів (обрати із рекомендованого переліку) – 5 балів за один опанований онлайн-курс • 20 балів – розроблення (12 балів) та презентація (5 балів) моделі професійної компетентності, участь в обговоренні інших розроблених моделей (3 бали) • 20 балів – презентація (10 балів) та участь в обговоренні (5 бали) та написання анотації (5 бали) прочитаної книги • 3 бали - розроблення індивідуальної програми професійного розвитку • 5 балів – робота під час практичного заняття - стратегічної сесії • 5 балів – робота під час практичного заняття - участь в грі «Дебати».

Мова навчання: українська