НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 296874

Назва:

Сучасне мистецтво: концепції та практика



Анотація: Філософські засади парадигми модернізму (класичного аванґардизму). Історія формування мистецьких напрямів модерного мистецтва: сезанізм, кубізм, фовізм, експресіонізм, сюрреалізм тощо. Український класичний аванґард. Концепції абстракціонізму К.Малевича, В.Кандинського. Етнічні підвалини модерністського пошуку А.Архипенка. Виробниче мистецтво О.Родченка. Злам модерністської парадигми – формування системи постмодернізму. Естетика потворного, категорії підсвідомого в творчості українських постмодерністів; світовий досвід.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 2

Семестр: 2

Кількість кредитів: 5 (загальна кількість годин - 150 год.; аудиторні години - 50 год.; лекції - 30 год.; семінарські заняття - 20 год.; самостійна робота - 100 год.)

Форма контролю: іспит

Викладач(і): доктор філософських наук, професор Петрова О.М.

Результати навчання: Курс дає можливість засвоєння естетико-філософської основи мистецтва модернізму, постмодернізму та актуальної практики XXI ст. Засвоєння (систематизовано) фактологічної інформації щодо зазначеного мистецтва та вироблення самостійної оціночної шкали, власних критеріїв у сприйнятті сучасної художньої практики.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна історія мистецтва, Українське мистецтво: теорія, історія і критика, Вступ до теорії культури, Культурологія, Історія культури Європи.

Зміст дисципліни: Історичні, філософські, цивілізаційні передумови формування модернізму. Філософське підґрунтя класичного авангардизму: маніфести та творчість. Класичний авангард Європи поч. XX ст.: художні течії, угрупування та індивідуальності. Кубізм в образотворчості Європи та у вітчизняному мистецтві. Новатори в українському мистецтві 1910 - поч. 1930 рр. "Розстріляний ренесанс". Від творчої свободи до соцреалістичного терору. Майстри нової художньої свідомості. Україна 1910-1920-х оо. Американський модернізм - концептуальні та стильові лінії прояву. Історія мистецтва метанаративу. Вітчизняний нефігуратив, його засновники та сучасний стан. Мистецтво України за залізною завісою 1930-1980 рр. Європейський авангард другої хвилі. 40-60 рр. XX ст. Постмодернізм в мистецтві 70-90 рр. XX ст. Український досвід постмодернізму 90 рр. XX ст. - поч. XXI ст. Естетичний нігілізм та категорія потворного у художній практиці XX - поч. XXI ст.


Рекомендована література: Авангард, остановленный на бегу. - Л., 1990.
Акилле Бонито Олива. Искусство на исходе второго тысячелетия. - М., 2003.
Асеева Н.Ю. Украинское искусство и европейские художественные центры. - К., 1989.
Базен Жермен. История искусств от Вазари до наших дней. - М., Прогресс, 1995.
Бердяев Н. Кризис искусства. - М., 1917.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Відвідування художніх виставок, читання літератури, написання 2-х рефератів (обсяг 1 реферату 15-20 стор.)

Методи й критерії оцінювання: Семінарські заняття так само як і самостійна робота студента (засвоєння рекомендованої літератури, написання 2-х рефератів) сприяють засвоєнню теоретичних та естетичних засадничих принципів курсу. Важливою частиною курсу є відвідування виставок модерного мистецтва та індивідуальні контакти студентів з художниками (написання реферати №2). Критерієм навчання є шкала оцінювання знань як визначення рейтингу студента.

Мова навчання: українська