НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 296885

Назва:

Екранні мистецтва та візуальна культура



Анотація: Науково-практична дисципліна передбачає ознайомлення з дослідженнями екранних мистецтв (кіно, відео, нові медіа) і, ширше, рухомого зображення як одного з ключових культурних явищ ХХ і ХХІ століття, а також набуття практичних навичок аналізу рухомого зображення. Головний фокус зроблено на ознайомлення з основними теоріями кіно та здійсненні самостійного аналізу фільму.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр:

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 28; лекції - 16; семінарські заняття - 12; 62 год. - самостійна робота)

Форма контролю: залік

Викладач(і): кандидат філософських наук, старший викладач Брюховецька О.В.

Результати навчання: " Ознайомлення з дослідженнями екранних мистецтв як одного з ключових культурних явищ ХХ і ХХІ століття.
" Обізнаність з основними теоріями кіно.
" Оволодіння словником кінематографічних термінів.
" Уміння аналізувати рухоме зображення на основі застосування критичних стратегій, розроблених в теорії кіно.
" Розуміння трансформації екранних мистецтв в пост-кінематографічну епоху.


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Масова культура, Кіномистецтво, Радянська культура

Зміст дисципліни: Дисципліна передбачає вступну лекцію, колоквіуми, семінарські і практичні заняття (візуальні лабораторії) та підсумкове обговорення курсу, а також проведення та презентацію самостійного аналізу фільму, написання дослідницької роботи на основі проведеного аналізу. Основні теми: Екранні мистецтва і візуальний поворот в культурології; Словник рухомого зображення; Текстуальний та контектсуальний аналіз фільму (на прикладі "Психо" Альфреда Гічкока); Основні теорії кіно; Практичне заняття - дослідження фрагменту фільму "Психо"; Екранні мистецтва в пост-кінематографічну епоху: трансформації темпоральності.


Рекомендована література: Alfred Hitchcock's Psycho: A Casebook / Ed.by Robert Kolker New York: Oxford University Press, 2004. 261 р.
Bellour, Raymond. (1979) Psychosis, Neurosis, Perversion (On Psycho) // The analysis of film. - Bloomington and Indianapolis: Indiana UP, 2000. - P. 238 - 261.
Bellour, Raymond. (1969) System of a Fragment // The analysis of film. Bloomington and Indianapolis: Indiana UP, 2000. P. 28 - 67
Chion, Michel. (1982) The Impossible Embodiment // Everything you always wanted to know about Lacan… But were afraid to ask Hitchcock. / Ed. By Slavoj Zizek. London, New York: Verso, 1992. P. 195 - 207.
Elsaesser, Thomas and Hagener, Malte. Film Theory: An introduction through the senses. New York and London: Routledge 2010. 222 p.
Hansen, Mark. B. N. New philosophy for new media. Cambridge: The MIT Press, 2004. Р. 235 - 268.



Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, практичні заняття, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) - усне опитування, практичні завдання. Підсумковий контроль (30%) - фінальне есе.

Мова навчання: українська