НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 296900

Назва:

Доколумбові цивілізації: виклики та парадокси



Анотація: Освітньо-наукова програма ОСВІТНЬО-НАУКОВИЙ СТУПІНЬ - МАГІСТР Вибіркові навчальні дисципліни "Доколумбові цивілізації: виклики та парадокси" 3д семестр, 4 год./тижд., залік, Король Д.О., доцент, кандидат культурології лекцій 22 год., семінарські 6год., самостійна робота 62 год. Останніми роками напрямок дослідження давніх цивілізацій фактично зійшов у нас нанівець. При тому, що в НаУКМА працювали відомі фахівці з цієї теми, і зокрема на кафедрі культурології. І якщо звичні зі шкільної лави цивілізації Старого Світу випускникам донині не цікаві (на превеликий жаль), то екзотичні держави та народи американського континенту інтригують і приваблюють. Більше того, саме специфіка соціокультурного розвитку Доколумбового регіону демонструє чимало парадоксів, що вибивають з традиційних схем шкільного знання. Тому, порівняння відповідних цивілізацій з аналогами Старого Світу становить чільне місце викладу, як і пошуки характерних алгоритмів для обох векторів. Мета та задачі дослідницького семінару: Таким чином, курс має 1) збагатити загальну ерудицію слухачів; 2) розширити їх культурний плюралізм; 3) навчити системному баченню в нормах постнекласичної парадигми наукового пізнання. Також, автор не лишає надію, що курс здатен пробудити в слухачах цікавість до подальшого дослідження культурі цивілізацій минулого. Адже "не знаючи минулого, людина буде вічно повторювати помилки попередників" (с). Під час викладу слухачам демонструватиметься тематичний візуальний та музичний контент. Для самостійного опрацювання матеріалів та для підготовки до практичних занять студентам буде надано чималий обсяг новітньої літератури, зокрема - англомовної. Щодо методів викладання, варто зазначити, що дискурс матиме ані історичний характер, ані музейницький, ані археологічний - хоча нерідко матиме справу зі старожитностями. Наразі ж це - дискурс історичної культурології. Навчити слухачів відрізняти її підходи - також входить до мети курсу.