НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 296908

Назва:

Клітинні технології в трансплантації



Анотація: У дисципліні «Клітинні технології у трансплантації» з урахуванням сучасних досягнень біології та медицини представлено дані про клітинні основи трансплантології, особливості біоімплантології, мішені клітинної терапії. Крім того, наведено дані про перспективи застосування стовбурових клітин, їх пластичність, можливості репрограмування та методи культивування для накопичення і диференціювання у бажаному напрямку. Також висвітлено етичні питання, які стосуються галузі застосування трансплантатів.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: І

Семестр:

Кількість кредитів: 3,5

Форма контролю: залік

Викладач(і): Прилуцький М.П., к.б.н.

Результати навчання: ПР1. Володіти державною та іноземною мовами на рівні, достатньому для спілкування з професійних питань та презентації результатів власних досліджень.
ПР2. Використовувати бібліотеки, інформаційні бази даних, інтернет-ресурси для пошуку необхідної інформації.
ПР3. Здійснювати злагоджену роботу на результат у колективі з урахуванням суспільних, державних і виробничих інтересів.
ПР4. Розв'язувати складні задачі в галузі біології, генерувати та оцінювати ідеї.
ПР5. Аналізувати та оцінювати вплив досягнень біології на розвиток суспільства.
ПР8. Застосовувати під час проведення досліджень знання особливостей розвитку сучасної біологічної науки, основні методологічні принципи наукового дослідження, методологічний і методичний інструментарій проведення наукових досліджень за спеціалізацією.
ПР9. Планувати наукові дослідження, обирати ефективні методи дослідження та їх матеріальне забезпечення.
ПР10. Представляти результати наукової роботи письмово (у вигляді звіту, наукових публікацій тощо) та усно (у формі доповідей та захисту звіту) з використанням сучасних технологій, аргументувати свою позицію в науковій дискусії.
ПР11. Проводити статистичну обробку, аналіз та узагальнення отриманих експериментальних даних із використанням програмних засобів та сучасних інформаційних технологій.
ПР12. Використовувати інноваційні підходи для розв'язання складних задач біології за невизначених умов і вимог.
ПР13. Дотримуватися основних правил біологічної етики, біобезпеки, біозахисту, оцінювати ризики застосування новітніх біологічних, біотехнологічних і медико- біологічних методів та технологій, визначати потенційно небезпечні організми чи виробничі процеси, що можуть створювати загрозу виникнення надзвичайних ситуацій.
ПР14. Дотримуватись норм академічної доброчесності під час навчання та провадження наукової діяльності, знати основні правові норми щодо захисту інтелектуальної власності.
ПР17. Застосовувати сучасні технології навчання для викладання спеціальних дисциплін.
ПР18. Моделювати об'єкти і процеси у живих організмах та їхніх компонентах із використанням математичних методів й інформаційних технологій.
ПР19. Вміти правильно оцінювати актуальність розвитку окремих наукових напрямків і бачити риси інноваційності.
ПР20. Проявляти активну позицію у визначенні напрямків фахової діяльності, спираючись на здобуті фахові компетентності та знання у суміжних галузях.
ПР22. Вільно володіти англійською мовою щодо спеціального контенту для усного спілкування та написання наукових текстів.

Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Фізіологія людини і тварин, Біохімія, Цитологія і гістологія, Молекулярна біологія, Фізіологія кровотворення, Молекулярно-клітинні основи самовідновних систем

Зміст дисципліни: Клітинні основи трансплантології. Біоімплантологія як наука. Основні правила, якими визначається застосування клітинних трансплантатів. Принципи клітинної терапії. Мішені клітинної терапії. Основні захворювання, при яких може застосовуватися клітинна терапія. Стовбурова клітина і трансплантація. Пластичність соматичних стовбурових клітин людини. Нові методологічні підходи у оцінюванні і збагаченні популяції стовбурових клітин. Розвиток методології культивування in vivo та in vitro. Основи кріоконсервування стовбурових клітин людини, призначених для подальшої трансплантації. Трансплантація клітин і генна терапія. Генно-інженерні технології та стовбурові клітини. Принципи ало- і аутотрансплантації кісткового мозку як класичної технології клітинної терапії. Альтернативні кістковому мозку джерела стовбурових кровотворних клітин. Етичні аспекти трансплантації органів, тканин і клітин.


Рекомендована література: 1. Білько Н. М. Методи експериментальної гематології. – К.: Видавничий дім «Києво- Могилянська академія», 2006. – 66 с.
2. Чайковський Ю.Б., Дєльцова О.І., Геращенко С.Б. Стовбурові клітини.- Івано- Франківськ: Місто НВ, 2014.- 497 с.
3. De Sa Silva F. Toward personalized cell therapies by using stem cells: seven relevant topics for safety and success in stem cell therapy. / de Sa Silva F., Almeida P. N., Rettore J. V., Maranduba C. P. et al. // J Biomed Biotechnol. – 2012. –2012:758102.
4. Halberstadt C. Cellular Transplantation: From Laboratory to Clinic / Craig Halberstadt, Dwaine F. Emerich. – Academic Press, 2011. – 696 p.
5. Hindley C. The cell cycle and pluripotency. / Hindley C., Philpott A. // Biochem J. – 2013. – Vol. 15;451(2). – P. 135-143.
6. Liang G. Embryonic stem cell and induced pluripotent stem cell: an epigenetic perspective. / Liang G., Zhang Y. // Cell Res. – 2013. – Vol. 23(1). – P. 49-69.
7. Ma X. Development of new technologies for stem cell research. / Ma X., Zhang Q., Yang X., Tian J. // J Biomed Biotechnol. – 2012. – 2012:741416.
8. Potten C. S. Tissue stem cells / C. S. Potten. – Taylor & Francis, 2006. – 403 p.
9. Sasai Y. In vitro organogenesis in three dimensions: self-organising stem cells. / Sasai Y., Eiraku M., Suga H. // Development. – 2012. – Vol. 139(22). – P. 4111-4121.
10. Watt F. Out of Eden: Stem cells and their niches / F. Watt, L. Hogan // Science. – 2000. – V.287. – P.1427 – 1430.

Форми та методи навчання: лекції (16 год.), семінарські заняття (10 год.), практичні та лабораторні заняття (10 год.), самостійна робота (69 год.)

Методи й критерії оцінювання: поточний контроль на семінарських та практичних заняттях (30 %); проміжний контроль (20 %); самостійна робота (20 %); підсумковий контроль (30 %).

Мова навчання: українська