НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 296911

Назва:

Дослідження еякуляту у діагностиці чоловічого безпліддя



Анотація: Дисципліна «Дослідження еякуляту у діагностиці чоловічого безпліддя» є необхідною складовою частиною вивчення особливостей функціонування репродуктивної системи людини. Вона дає можливість ознайомитися із причинами та особливостями порушень репродуктивної функції чоловіків, методами їх діагностики та лікування. Мета дисципліни – сформувати у студентів знання про сучасні можливості лабораторного дослідження репродуктивної функції чоловіків. Завдання дисципліни полягають у набутті студентами знань про анатомічні, генетичні та фізіологічні особливості чоловічої репродуктивної системи, засвоєнні студентами інформації щодо вроджених та набутих аномалій, які призводять до чоловічого безпліддя; опануванні студентами сучасних методів оцінки кількісних та якісних характеристик еякуляту.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: ІІ

Семестр: 4

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Викладач(і): Чапля О.В., к.б.н.

Результати навчання: ПР1. Володіти державною та іноземною мовами на рівні, достатньому для спілкування з професійних питань та презентації результатів власних досліджень.
ПР2. Використовувати бібліотеки, інформаційні бази даних, інтернет-ресурси для пошуку необхідної інформації.
ПР3. Здійснювати злагоджену роботу на результат у колективі з урахуванням суспільних, державних і виробничих інтересів.
ПР4. Розв'язувати складні задачі в галузі біології, генерувати та оцінювати ідеї.
ПР6. Аналізувати біологічні явища та процеси на молекулярному, клітинному, організменому, популяційно-видовому та біосферному рівнях з точки зору фундаментальних загальнонаукових знань, а також за використання спеціальних сучасних методів досліджень.
ПР7. Описувати й аналізувати принципи структурно-функціональної організації, механізмів регуляції та адаптації організмів до впливу різних чинників.
ПР8. Застосовувати під час проведення досліджень знання особливостей розвитку сучасної біологічної науки, основні методологічні принципи наукового дослідження, методологічний і методичний інструментарій проведення наукових досліджень за спеціалізацією.
ПР9. Планувати наукові дослідження, обирати ефективні методи дослідження та їх матеріальне забезпечення.
ПР10. Представляти результати наукової роботи письмово (у вигляді звіту, наукових публікацій тощо) та усно (у формі доповідей та захисту звіту) з використанням сучасних технологій, аргументувати свою позицію в науковій дискусії.
ПР11. Проводити статистичну обробку, аналіз та узагальнення отриманих експериментальних даних із використанням програмних засобів та сучасних інформаційних технологій.
ПР13. Дотримуватися основних правил біологічної етики, біобезпеки, біозахисту, оцінювати ризики застосування новітніх біологічних, біотехнологічних і медико- біологічних методів та технологій, визначати потенційно небезпечні організми чи виробничі процеси, що можуть створювати загрозу виникнення надзвичайних ситуацій.
ПР14. Дотримуватись норм академічної доброчесності під час навчання та провадження наукової діяльності, знати основні правові норми щодо захисту інтелектуальної власності.
ПР17. Застосовувати сучасні технології навчання для викладання спеціальних дисциплін.
ПР19. Вміти правильно оцінювати актуальність розвитку окремих наукових напрямків і бачити риси інноваційності.
ПР21. Мати навички у складанні та реалізації наукових проєктів, як фундаментальних, так і прикладних.
ПР22. Вільно володіти англійською мовою щодо спеціального контенту для усного спілкування та написання наукових текстів.

Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Анатомія людини, Цитологія та гістологія, Фізіологія людини та тварин, Ембріологія.

Зміст дисципліни: Анатомія чоловічої репродуктивної системи. Фізіологія чоловічої репродуктивної системи. Процеси сперматогенезу: проліферація, мейоз та диференціювання чоловічих статевих клітин. Гормональна регуляція сперматогенезу. Дослідження гормонального статусу. Методичні аспекти дослідження чоловічого гормонального фону. Чоловіче безпліддя та його вірогідні причини. Гіпогонадизм, його загальна характеристика. Запалення та його роль у чоловічому безплідді. Лабораторна діагностика гіпогонадизму: базові гормональні та молекулярно-генетичні дослідження. Спермограма: основний тест репродуктивного потенціалу чоловіка. Основні принципи сперміологічного аналізу. Референтні значення показників еякуляту: рекомендації ВООЗ. Системи комп’ютерного аналізу еякуляту. Морфологічні параметри чоловічих статевих клітин. Методи забарвлення препаратів еякуляту з метою оцінки будови статевих клітин. Додаткові сперміологічні тести. Методи підготовки зразків еякуляту у допоміжних репродуктивних технологіях. Дослідницькі методи оцінки функціональних якостей сперматозоїдів. Контроль якості роботи андрологічної лабораторії.


Рекомендована література: 1. Гістологія людини. О. Д. Луцик, А. Й. Іванова, К. С. Кабак, Ю. Б. Чайковський. – К. : Книга плюс, 2003. – 592 с.
2. Новак В.П., Бичков Ю.П., Пилипенко М.Ю. Цитологія, гістологія, ембріологія: підручник / за заг. ред. В.П. Новака. ? Київ: Дакор, 2008. – 512 с.
3. Трускавецький Є.С., Мельниченко Р.К. Гістологія з основами ембріології: підручник. ? К.: Вища школа, 2005. – 327 с.
4. A Practical Guide to Basic Laboratory Andrology / Lars Bjorndahl, David Mortimer, Christopher L. R. Barratt, Jose Antonio Castilla, Roelof Menkveld, Ulrik Kvist, Juan G. Alvarez, Trine B. Haugen. – Cambridge University Press, 2010. – 348 p.
5. Andrology: Male Reproductive Health and Dysfunction. 3 rd edition. / ed. by S.M.A. Nieschlag, Eberhard Nieschlag, Hermann Behre. – Springer, 2010. – 646 p.
6. Clinical Andrology: EAU/ESAU Course Guidelines. / edited by Lars Bjorndahl, Aleksander Giwercman, Herman Tournaye, Wolfang Weidner. – CRC Press, 2010. – 444 p.
7. Handbook of Male Infertility & Andrology / Naveenchandra Acharya, Sharmila Majumdar, Ramesh Ramayya. – Jaypee Brothers Medical Pub, 2015. – 106 p.
8. Practical Clinical Andrology / edited by Carlo Bettocchi, Gian Maria Busetto, Giuseppe Carrieri, Luigi Cormio. – Springer, 2022. – 353 p.
9. World Health Organisation. WHO laboratory manual for the examination and processing of human semen. Fifth edition / World Health Organisation. ? Preprinted version. ? 2010. ? 271 p.


Форми та методи навчання: лекції (18 год.), практичні та лабораторні заняття (10 год.), самостійна робота (62 год.)

Методи й критерії оцінювання: поточний контроль на практичних заняттях (36 %); проміжний контроль (20 %); самостійна робота (14 %); підсумковий контроль (30 %).

Мова навчання: українська