НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 296913

Назва:

Сучасна лабораторна діагностика гастроентерологічних захворювань і принципи лікувальної тактики



Анотація: Дисципліна «Сучасна лабораторна діагностика гастроентерологічних захворювань і принципи лікувальної тактики» висвітлює основи фізіології травної системи, патофізіології формування та розвитку патологічних станів/захворювань із лабораторними можливостями їх визначення. Дана дисципліна є необхідною складовою у вивченні біологічних питань для подальшого освоєння базових методів лабораторних досліджень, зокрема при патології травної системи, від стану якої залежить адекватне засвоєння основних нутрієнтів для повноцінного функціонування організму людини. Здобуті знання та вміння дадуть можливість спеціалістам лабораторної діагностики біологічних систем професійно орієнтуватись у виборі лабораторних методик дослідження біологічного матеріалу, які оптимальним чином допоможуть вчасно встановити діагноз гастроентерологічних захворювань, відповідно, визначитись у тактиці лікування в подальшому, що збереже здоров’я людини та попередить розвиток можливих ускладнень.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: ІІ

Семестр: 4

Кількість кредитів: 3,5

Форма контролю: залік

Викладач(і): Незговорова Г.А., к.м.н.

Результати навчання: ПР1. Володіти державною та іноземною мовами на рівні, достатньому для спілкування з професійних питань та презентації результатів власних досліджень.
ПР2. Використовувати бібліотеки, інформаційні бази даних, інтернет-ресурси для пошуку необхідної інформації.
ПР3. Здійснювати злагоджену роботу на результат у колективі з урахуванням суспільних, державних і виробничих інтересів.
ПР6. Аналізувати біологічні явища та процеси на молекулярному, клітинному, організменому, популяційно-видовому та біосферному рівнях з точки зору фундаментальних загальнонаукових знань, а також за використання спеціальних сучасних методів досліджень.
ПР7. Описувати й аналізувати принципи структурно-функціональної організації, механізмів регуляції та адаптації організмів до впливу різних чинників.
ПР8. Застосовувати під час проведення досліджень знання особливостей розвитку сучасної біологічної науки, основні методологічні принципи наукового дослідження, методологічний і методичний інструментарій проведення наукових досліджень за спеціалізацією.
ПР9. Планувати наукові дослідження, обирати ефективні методи дослідження та їх матеріальне забезпечення.
ПР10. Представляти результати наукової роботи письмово (у вигляді звіту, наукових публікацій тощо) та усно (у формі доповідей та захисту звіту) з використанням сучасних технологій, аргументувати свою позицію в науковій дискусії.
ПР11. Проводити статистичну обробку, аналіз та узагальнення отриманих експериментальних даних із використанням програмних засобів та сучасних інформаційних технологій.
ПР12. Використовувати інноваційні підходи для розв'язання складних задач біології за невизначених умов і вимог.
ПР13. Дотримуватися основних правил біологічної етики, біобезпеки, біозахисту, оцінювати ризики застосування новітніх біологічних, біотехнологічних і медико- біологічних методів та технологій, визначати потенційно небезпечні організми чи виробничі процеси, що можуть створювати загрозу виникнення надзвичайних ситуацій.
ПР14. Дотримуватись норм академічної доброчесності під час навчання та провадження наукової діяльності, знати основні правові норми щодо захисту інтелектуальної власності.
ПР18. Моделювати об'єкти і процеси у живих організмах та їхніх компонентах із використанням математичних методів й інформаційних технологій.
ПР20. Проявляти активну позицію у визначенні напрямків фахової діяльності, спираючись на здобуті фахові компетентності та знання у суміжних галузях.
ПР22. Вільно володіти англійською мовою щодо спеціального контенту для усного спілкування та написання наукових текстів.

Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна біологія, Анатомія людини, Фізіологія людини і тварин, Біохімія, Цитологія і гістологія.

Зміст дисципліни: Коротка анатомо-гістологічна характеристика, особливості фізіології та патофізіології верхніх відділів шлунково-кишкового тракту. Методи дослідження секреторної функції шлунка. Анатомо-гістологічна характеристика, особливості фізіології та патофізіології підшлункової залози. Методи дослідження функції підшлункової залози. Характеристика, особливості фізіології та патофізіології гепатобіліарної системи людини. Методи дослідження функції печінки та жовчного міхура. Коротка характеристика, особливості фізіології та патофізіології кишечника. Методи лабораторної діагностики стану кишечника в нормі та при патологічних змінах (синдромі подразненого кишечника, СНБР, хворобі Крона, виразковому коліті). Лабораторна діагностика при дефіцитах макро- та мікронутрієнтів (вітамінів, мінеральних речовин), клінічна картина, диференційна діагностика стану здоров’я людини. Лабораторні дослідження процесу старіння людини.


Рекомендована література: 1. Внутрішні хвороби: підручник у 2 частинах. Частина 2. Розділи 9—24: підручник / Л.В. Глушко, С.В. Федоров, I.М. Скрипник та ін. — 2-е видання, – К.: Київ ВСВ «Медицина» , 2022 – 584с.
2. Гігієна харчування з основами нутриціології: у 2 книгах. — Книга 1: підручник (ВНЗ III—IV р. а.) / Т.І. Аністратенко, Т.М. Білко, О.В. Благодарова та ін.; за ред. В.І. Ципріяна, - 528с.
3. Інфекційні хвороби: підручник / О.А. Голубовська, М.А. Андрейчин, А.В. Шкурба та ін.; за ред. О.А. Голубовської. – 4-е вид., переробл. та доповн. – К.: ВСВ»Медицина», 2022 – 464с.
4. Клінічна біохімія: навчальний посібник / за ред. О.П. Тимошенко. – К.: Професіонал, 2005. – 288 с.
5. Клінічна лабораторна діагностика: підручник. Л. Є. Лаповець, Р. Б. Лебідь, О. О. Ястремська та ін.; за редакцією Л.Є. Лаповець. – 2-е вид. – Київ : Медицина, 2021. – 472 с.
6. Медична фізіологія за Гайтоном і Голлом: 14-е видання: у 2 томах. Том 1. / Джон Е. Голл, Майкл Е. Голл. – К. : Медицина, 2022. – 648 с.
7. Медична фізіологія за Гайтоном і Голлом: 14-е видання: у 2 томах. Том 2 / Джон Е. Голл, Майкл Е. Голл. – К. : Медицина, 2022. – 584с.
8. Pagana, Kathleen Deska, Mosby's manual of diagnostic and laboratory tests / Kathleen Deska Pagana, Timothy J. Pagana. – Fifth edition. – St. Louis, Missouri : Elsevier Mosby, [2014]. – xx, 1180 p.

Форми та методи навчання: лекції (16 год.), семінарські заняття (10 год.), практичні та лабораторні заняття (10 год.), самостійна робота (69 год.)

Методи й критерії оцінювання: поточний контроль на семінарських та практичних заняттях (36 %); проміжний контроль (14 %); самостійна робота (20 %); підсумковий контроль ( 30 %).

Мова навчання: українська