НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 296919

Назва:

Принципи сучасної лабораторної діагностики



Анотація: Дисципліну «Принципи сучасної лабораторної діагностики» присвячено вивченню специфічних діагностикумів та технологій, що складають основу діагностики різноманітних набутих і спадкових розладів. Методологія та інструментарій, залучені у даній дисципліні, мають широке застосування в суміжних курсах та сферах діяльності. У процесі вивчення дисципліни демонструється практичне застосування діагностичних та аналітичних понять і засобів, а також їх значення для розвитку медицини і галузі охорони здоров’я в цілому.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: І

Семестр: 1

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Викладач(і): Білько Н.М., д.м.н., проф.; Пахаренко М.В., асист.

Результати навчання: ПР1. Володіти державною та іноземною мовами на рівні, достатньому для спілкування з професійних питань та презентації результатів власних досліджень.
ПР2. Використовувати бібліотеки, інформаційні бази даних, інтернет-ресурси для пошуку необхідної інформації.
ПР3. Здійснювати злагоджену роботу на результат у колективі з урахуванням суспільних, державних і виробничих інтересів.
ПР5. Аналізувати та оцінювати вплив досягнень біології на розвиток суспільства.
ПР6. Аналізувати біологічні явища та процеси на молекулярному, клітинному, організменому, популяційно-видовому та біосферному рівнях з точки зору фундаментальних загальнонаукових знань, а також за використання спеціальних сучасних методів досліджень.
ПР7. Описувати й аналізувати принципи структурно-функціональної організації, механізмів регуляції та адаптації організмів до впливу різних чинників.
ПР8. Застосовувати під час проведення досліджень знання особливостей розвитку сучасної біологічної науки, основні методологічні принципи наукового дослідження, методологічний і методичний інструментарій проведення наукових досліджень за спеціалізацією.
ПР9. Планувати наукові дослідження, обирати ефективні методи дослідження та їх матеріальне забезпечення.
ПР10. Представляти результати наукової роботи письмово (у вигляді звіту, наукових публікацій тощо) та усно (у формі доповідей та захисту звіту) з використанням сучасних технологій, аргументувати свою позицію в науковій дискусії.
ПР11. Проводити статистичну обробку, аналіз та узагальнення отриманих експериментальних даних із використанням програмних засобів та сучасних інформаційних технологій.
ПР12. Використовувати інноваційні підходи для розв'язання складних задач біології за невизначених умов і вимог.
ПР13. Дотримуватися основних правил біологічної етики, біобезпеки, біозахисту, оцінювати ризики застосування новітніх біологічних, біотехнологічних і медико- біологічних методів та технологій, визначати потенційно небезпечні організми чи виробничі процеси, що можуть створювати загрозу виникнення надзвичайних ситуацій.
ПР14. Дотримуватись норм академічної доброчесності під час навчання та провадження наукової діяльності, знати основні правові норми щодо захисту інтелектуальної власності.
ПР18. Моделювати об'єкти і процеси у живих організмах та їхніх компонентах із використанням математичних методів й інформаційних технологій.
ПР19. Вміти правильно оцінювати актуальність розвитку окремих наукових напрямків і бачити риси інноваційності.
ПР20. Проявляти активну позицію у визначенні напрямків фахової діяльності, спираючись на здобуті фахові компетентності та знання у суміжних галузях.
ПР21. Мати навички у складанні та реалізації наукових проєктів, як фундаментальних, так і прикладних.
ПР22. Вільно володіти англійською мовою щодо спеціального контенту для усного спілкування та написання наукових текстів.

Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна біологія, Біохімія, Цитологія та гістологія, Фізіологія людини та тварин.

Зміст дисципліни: Сучасні принципи лабораторної діагностики. Сучасні лабораторні технології – (імуноферментний аналіз, проточна цитометрія, електрофорез, полімеразна ланцюгова реакція, імуноблот, вестерн-блот та ін.). Основи організації лабораторної служби підприємства. Сучасні лабораторні технології – (імуноферментний аналіз, проточна цитометрія, електрофорез, полімеразна ланцюгова реакція, імуноблот, вестерн-блот та ін.). Сучасні аспекти діагностики захворювань. Моделювання лабораторних досліджень. Поняття про дизайн експерименту. Лабораторні алгоритми діагностики. Клінічні методи дослідження. Методи оцінки імунної системи. Біохімічні методи дослідження. Діагностична значимість змін біохімічних показників при різних захворюваннях. Лабораторна діагностика порушень обміну білків. Лабораторна діагностика порушень обміну ліпідів. Лабораторна діагностика порушень гемостазу. Особливості мікробіологічної діагностики. Мікроскопічні методи дослідження.


Рекомендована література: 1. Клінічна біохімія: навчальний посібник / за ред. О.П. Тимошенко. – К.: Професіонал, 2005. – 288 с.
2. Клінічна лабораторна діагностика: навчальний посібник (ВНЗ ІІІ—ІV р. а.) / Б.Д. Луцик, Л.Є. Лаповець, Г.Б. Лебедь та ін.; за ред. Б.Д. Луцика. — 2-е вид. – Київ : Медицина, 2018. – 288 с.
3. Клінічна лабораторна діагностика: підручник. Л. Є. Лаповець, Р. Б. Лебідь, О. О. Ястремська та ін.; за редакцією Л.Є. Лаповець. – 2-е вид. – Київ : Медицина, 2021. – 472 с.
4. Методи діагностики в клініці внутрішньої медицини [Текст] : навчальний посібник / А. С. Свінціцький. – Київ : Медицина, 2019. – 1008 с.
5. Стародуб Є.М. Алгоритми діагностики і лікування невідкладних станів у терапевтичній практиці. – Тернопіль : ТДМУ, Укрмедкнига, 2017. – 196 с.
6. Clinical Molecular Diagnostics. Ed. by Shiyang Pan, Jinhai Tang. – Springer Singapore, People's Medical Publishing House Co. Ltd. 2021. – XXVIII, 889 p.
7. Pagana, Kathleen Deska, Mosby's manual of diagnostic and laboratory tests / Kathleen Deska Pagana, Timothy J. Pagana. – Fifth edition. – St. Louis, Missouri : Elsevier Mosby, [2014]. – xx, 1180 p.
8. Tietz fundamentals of clinical chemistry and molecular diagnostics / Carl A. Burtis, David E. Bruns ; consulting editor Barbara G. Sawyer. – Seventh edition. – St. Louis, Missouri : Elsevier/Saunders, [2015]. – xxii, 1075 p.

Форми та методи навчання: лекції (16 год.), семінарські заняття (6 год.), практичні та лабораторні заняття (6 год.), самостійна робота (62 год.)

Методи й критерії оцінювання: поточний контроль на семінарських та практичних заняттях (30 %); проміжний контроль (20 %); самостійна робота (20 %); підсумковий контроль (30 %).

Мова навчання: українська