НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 297028

Назва:

Маркетинг в охороні здоров`я



Анотація: Сучасний стан здоров'я населення різних країн світу визначається досить різними тенденціями: в деяких країнах тривалість життя населення зростає, неінфекційні хвороби привалюють над інфекційними, профілактичні послуги користуються більшим попитом, ніж інші медичні продукти; проте в інших країнах ситуація є відмінною: інфекційні хвороби залишаються основною причиною смертності, доступ до високоякісних медичних послуг є обмеженим. Ці фактори значно впливають на розвиток ринку медичних послуг та диверсифікацію учасників, які представлені на ньому. Зокрема, нині державні, комунальні, приватні медичні заклади та навіть соціальні організації працюють в сфері охорони здоров'я та формують ринок медичних послуг.

Тип дисципліни: вибіркова Професійно-орієнтовна

Рік навчання: ІІ

Семестр: весняний

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 28; самостійна робота - 62)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Бортнік Анастасія Миколаївна, доцент

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен: (1) володіти теоретичними знаннями: визначати поняття маркетингу та його складових, описувати комплекс маркетингу (5Р, 7Р), розуміти поняття конкуренції, розрізняти поняття сегментації, таргетингу та позиціонування, а також володіти поняттями сервісу, продуктового портфелю, бренду, брендінгу, розуміти яким чином планується комунікаційна стратегія та рекламна кампанія; (2) володіти вміннями: проводити аналіз конкурентного середовища, SWOT-аналіз, аналіз шляху клієнта, планувати та проводити аналіз цільової аудиторії, визначати можливі канали комунікації для різних цільових аудиторій, в тому числі застосовувати інструменти діджітал-маркетингу, аналізувати продуктовий портфель компанії та стадію життєвого циклу продукту (послуги), планувати програми зворотного зв'язку та лояльності для клієнтів компанії, представляти власні розробки, зокрема, маркетингову стратегію, які ґрунтуються на аналізі ринку та цільової аудиторії; (3) розуміти, яким чином концепція маркетингу може застосовуватись до різних учасників ринку медичних послуг: державні, комунальні, приватні заклади охорони здоров'я та соціальні організації, що працюють в даній сфері.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: -

Зміст дисципліни: курс пропонує слухачам ознайомитись з поняттям маркетингу, особливостями маркетингу в охороні здоров'я, поняттям комплексу маркетингу, сегментування та позиціонування, конкуренції та сервісу. Курс передбачає також, що слухачі дізнаються про сучасні підходи до діджітал-маркетингу, особливості створення бренду та ре-брендінгу, поняття соціального маркетингу та його ролі у просуванні бренду.


Рекомендована література: Рекомендована літератури:
1. Фил Барден, "Взлом маркетинга. Наука о том, почему мы покупаем". Манн, Иванов и Фарбер, 2015.
2. Дэвид Ньюман. "Бери и делай. 77 максимально полезных инструментов маркетинга". Манн, Иванов и Фарбер, 2015.
3. Джозеф Бойетт, Джимми Бойетт. "Гуру маркетинга. Каким быть маркетингу в третьем тысячелетии". Эксмо, 2004.
4. Майкл Портер. "Конкурентная стратегия. Методика анализа отраслей и конкурентов". Альпина, 2006.
5. Гаррі Беквіт. "Продаючи невидиме. Керівництво з сучасного маркетингу послуг". Клуб сімейного досугу, 2018.
6. Игорь Добротворский. "Искусство войны в бизнесе. Стратегия и тактика". Дело и сервис, 2003.
7. Валерия Кулибанова. "Прикладной маркетинг. Теория маркетинга и практика бизнеса". Нева, 2003.
8. Санни Т.Х. Го. "Простота. Секрет эффективного маркетинга". Баланс Бизнес Букс, 2006.
9. Жан Жак Ламбен. "Менеджмент, ориентированный на рынок. Стратегический и операционный маркетинг". Питер, 2004.
10. Джек Траут, Эл Райс. "Маркетинговые войны". Питер, 2015.
11. Том Питерс, Роберт Уотерман мл. "В поисках совершенства. Уроки самых успешных компаний Америки". Альпина, 2011.
12. Питер Дойль. "Маркетинг, менеджмент и стратегии". Питер, 2002.
13. Лора и Эл Райс. "22 закона бренда". АСТ, 2004.
14. Кевин Лайн Келлер. "Создание, оценка и управление марочным капиталом". Издательский дом "Вильямс", 2005.
15. Ф. Джозеф ЛеПла, Сьюзен В. Дэвис, Линн М. Паркер. "Стратегии развития бренда. Оригинальный практический инструментарий для лидерства вашего бренда". Баланс-клуб, 2004.
16. Леонард Берри и Кейт Селтман. "Практика управления Мейо клиник". Манн, Иванов и Фарбер, 2003.
17. Питер Кук. "Креатив приносит деньги". Гревцов Паблишер, 2007.
18. Дон Секстон. Университет Трампа. "Маркетинг. Самые виграшные маркетинговые ходы". Попурри, 2011.
19. Джон Шоул. "Первоклассный сервис как конкурентное преимущество". Альпина, 2008.
20. Фю Зимбардо, Дж. Бойд. "Парадокс времени". Речь, 2010.
21. Артер Тогау, Рубен Мондехар. "Бизнес + креатив. Преодолеая невидимые барьеры". Гревцов Паблишер, 2007.
22. Даниэль Канеман. "Думай медленно. Решай быстро". АСТ, 2014.
23. Виктор Труш, Константин Чекменев. "Интернет-маркетинг в медицине. Основы интернет-маркетинга в медицине, практические советы". Литрес, 2018.
24. Карл Сьюэлл, Пол Браун. "Клиенты на всю жизнь". Манн, Иванов и Фербер, 2018.
25. Девід Огілві. "Про рекламу". Ексмо, 2010.



Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (домашні роботи, проміжні тести, розроблення дослідницької пропозиції); підсумковий контроль - 30 балів (залік).

Мова навчання: українська