НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 297035

Назва:

Реформи та стабільне фінансування охорони здоров`я



Анотація: Навчальна дисципліна передбачає вивчення сучасних тенденцій і підходів до реформ СОЗ у багатьох регіонах світу, країнах, де були присутні різні проблеми у цій сфері, різні варіанти їх вирішення на основі використання інструменту The Harvard-Flagship health reform approach (core concept)/"П'ять ручок налаштування/Five control knobs" (фінансування, оплата, організація, регулювання та поведінка), які розроблені групою представників Гарвардської школи громадського здоров'я ( Harvard School of Public Health ). Ручки управління - це основні точки "входу" в систему охорони здоров'я, які впливають на її діяльність. Запровадження реформ в системі охорони здоров'я потребує розробки і впровадження відповідних заходів у політику охорони здоров'я. Використання даного інструменту дає можливість поглибленого вивчення варіантів реформування сектору охорони здоров'я на основі найкращих доказових міжнародних практик та вітчизняного досвіду.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: ІІ

Семестр: весняний

Кількість кредитів: 4 (загальна кількість годин - 120; аудиторні години - 38; самостійна робота - 82)

Форма контролю: залік

Викладач(і): доктор медичних наук, старший науковий співробітник Шевченко М.В.

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
Набути навики і вміння порівнювати основні напрямки реформ в галузі охорони здоров'я у різних країнах світу
Набути знання щодо усвідомленого і дієвого підходу до вдосконалення результатів діяльності систем охорони здоров'я, який базується на досвіді реформування систем охорони здоров'я в багатьох регіонах світу, в країнах, де були присутні різні проблеми і різні варіанти їх вирішення
Оволодіти та застосовувати сучасні підходи щодо реформування національної системи охорони здоров'я
Застосовувати набуті аналітичні здібності для підготовки пропозицій для реалізації ініціатив з реформування національної сфери охорони здоров'я
Вміти обґрунтовувати запропоновані реформи з технічного, етичного і політичного боку


Спосіб навчання: аудиторний/дистанційний онлайн

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Має міждисциплінарний характер та інтегрує відповідно до свого предмету знання з інших освітніх і наукових галузей: правове регулювання охорони здоров`я, систем охорони здоров'я, економіки охорони здоров'я, управління змінами в охороні здоров`я.

Зміст дисципліни: Передбачено знайомство з методологією Harvard-Flagship health reform approach/"П'ять ручок налаштування/Five control knobs", розгляд кейс-стаді щодо основних складових даного інструменту (фінансування, оплата постачальників медичних послуг, організація, регулювання, переконання), кращих практик реформування систем охорони здоров'я, критичний аналіз поточної ситуації в діяльності національної системи охорони здоров'я і проведення реформ сектору в Україні на прикладі їх використання, презентація кращих практик, які дозволили отримати позитивні результати для цієї сфери.


Рекомендована література: Рекомендована література
Roberts, M.J., W.C. Hsiao, P. Berman, and M.R Reich. 2003. Getting Health Reform Right. New York: Oxford University Press.
World Health Organization (2007). Strengthening Health Systems to Improve Health Outcomes: WHO's Frame Work for Action, Geneva.
De Savigny, D. and Adam, T. (eds.) (2009). Systems thinking for health systems strengthening, World Health Organization, Geneva.
Reich M.R. Strengthening health systems through research, education, and actions (2011). Harvard School of public health
Brinkerhoff D.W., Bossert T.J. (2012). Health governance: principal-agent linkages and health system strengthening
Bowser D., Sparkes S.P., Mitchell A., Bossert T.J et al (2013). Global Fund investments in human resources for health: innovation and missed opportunities for health systems strengthening
Hsiao R.M. , William, Reich W.M. (2015) Health Systems and Reform
Україна: огляд реформи фінансування системи охорони здоров'я 2016-2019. Спільний звіт ВООЗ та Світового Банку (2019) Всесвітня організація охорони здоров'я, Світовий Банк


Форми та методи навчання: лекційні, семінарські заняття, есе/презентації/індивідуальне /групові завдання, дискусії, кейс-стаді, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль: 70 балів (опитування, участь у практичних заняттях, презентування есе, презентації, кейс-стаді, індивідуальні завдання підсумковий контроль: залік 30 балів

Мова навчання: українська