НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 297052

Назва:

Організаційна діагностика та організаційні зміни



Анотація: Курс "Оргдіагностика" читається в третьому симестрі. В межах курсу студенти навчаються аналізувати системи менеджменту якості (СМЯ) організацій; вплив СМЯ на рутинні процеси організації та комунікації з внутрішнім та зовнішнім клієнтом, постачальниками та третіми особами; системи визначення та попередження потенційно ризикових ситуацій. Курс є практичним. Студенти розглядають практичні кейси роботи закладів охорони здоров'я, аналізують системи управління закладом. Студенти зможуть використовувати надбані знання та вміння при розгляді соціально-економічних, культурних, політичних, екологічних, психологічних та інших контекстуальних факторів системи охорони здоров'я у наступних курсах та написанні магістерської роботи.

Тип дисципліни: Вибіркова (професійно-орієнтована)

Рік навчання: 2

Семестр: осінній

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90; лекційні години - 10; семінарські години - 18; самостійна робота - 60)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Бортнік Анастасія Миколаївна, доцент, к.е.н.

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
" Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення;
" Проектувати ефективні системи управління організаціями;
" Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї;
" Планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах;
" Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність;
" Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті;
" Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач;
" Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу;
" Ідентифікувати та класифікувати нові задачі в сфері менеджменту, описувати, аналізувати та оцінювати відповідні об'єкти, явища та процеси, обирати оптимальні методи їх дослідження.


Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: -

Зміст дисципліни: формування у студентів комплексного бачення про сутність та методологічну основу організаційної діагностики закладів/установ охорони здоров'я, особливості її інформаційного забезпечення; володіння методикою та методами бізнес-діагностики та підготовки на основі отриманих в результаті її здійснення аналітичних матеріалів для прийняття управлінських рішень. Курс має міждисциплінарний характер. Проте, ця дисципліна передусім сфокусована на практичному застосуванні моделей оцінки рівня зрілості компанії. Крім того, цей курс є основою для подальшого розвитку у студентів магістерської програми вмінь аналізу та управління процесами в закладі охорони здоров'я.


Рекомендована література: Основна:
1. Чевганова В. Я., Сосновська О. О., Міняйленко І. В. Бізнес-діагностика : навч. посіб. Полтава : Полтавський національний університет імені Юрія Кондратюка, 2018. 218 с.
2. Мулик Т. О. Організація діагностики діяльності підприємства та його бізнес-процесів: теоретико-методичні підходи. Modern Economics. 2019. № 17. С. 158-164.
3. Атюшкіна В.В. Економічна діагностика: навч. посіб. / В.В. Атюшкіна, Я.В. Бурко, Р.А. Галгаш ; Східноукр. нац. ун-т ім. Володимира Даля. Київ: Аграр Медиа Груп, 2018. 233 с.
4. Кравченко А.І., Тюріна І.О.. Соціологія управління: фундаментальний курс: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. - 2-е вид., Испр. і доп. - М.: Академічний Проект. - 1136 с. - ("Gaudeamus")., 2005
5. Г.А. Васильєв, Є.М. Дєєва. Управлінське консультування: Учеб. посібник для студентів вузів, що навчаються за спеціальністю (Менеджмент організації). - М.: ЮНИТИ-ДАНА. - 255 с. - (Серія "Професійний підручник: Менеджмент"), 2004
6. Ахен Д., Клауз А., Тернер Р. CMMI: Комплексный подход к совершенствованию процессов. Практическое введение в модель. - М: "МФК", 2005, 300 с.,ISBN 5-85389-082-4
7. Кобаяси И. 20 ключей к совершенствованию бизнеса. Практическая программа революционных преобразований на предприятиях - М: Стандарты и качество, 2007, 248 с., ISBN 978-5-94938-053-6
8. Аньшин В., Ильина О. Исследование методологии оценки и анализ зрелости управления портфелями проектов в российских компаниях, Инфра-М, 200с., 2010, ISBN 978-5-16-004146-9
9. "ISO/IEC 15504-2:2003 Performing an assessment"
10. "ISO/IEC 15504-3:2004 Guidance on performing an assessment"
11. Выход из кризиса: Новая парадигма управления людьми, системами и процессами / Эдвардс Деминг ; Пер. с англ . - М.: Альпина Бизнес Букс, 2007. - 370 с.
12. Clayton P. Alderfer The practice of organizational diagnostics.
13. Majken Schultz On Studying Organizational Cultures. Diagnosis and Understanding.
14. Richard M. Burton Strategic organizational diagnosis and design.
15. Thomas H. Lee, James J. Mongan Chaos and Organization in Health care.
16. Warren Gray Business Change - The Roles of Change Agents and Subject Matter Experts in Organization Change.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, есе, презентації, індивідуальне, групові завдання, дискусії, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 75 балів (участь у практичних заняттях, виконання завдань самостійної роботи); підсумковий контроль - 25 балів (залік)

Мова навчання: українська