НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 297254

Назва:

Теорія та історія соціальних комунікацій



Анотація: Курс “Теорія та історія соціальних комунікацій” розглядає основні теоретичні концепції, школи й історичний розвиток соціальних комунікацій. Цей курс розкриває різні аспекти взаємодії та обміну інформацією в суспільстві, вивчає роль мас-медіа, групову та міжкультурну комунікацію, а також оглядає вплив технологій на цей процес. Мета вивчення дисципліни. Курс “Теорія та історія соціальних комунікацій” розроблено з метою навчання студентів фундаментальним теоретичним засадам та розгляду історичних етапів формування наукової школи соціальних комунікацій. Серед завдань курсу надати студентам знань про: історію й основні проблеми, етапи розвитку досліджень соціальних комунікацій; класичні і сучасні теорії комунікації; сутність наукової думки про журналістику та медіакомунікації; концепції й філософські уявлення про суспільство, інформацію та комунікацію; вміння: характеризувати досягнення дослідників; аналізувати дослідження медіа та журналістики; визначати вплив глобалізації та інших факторів на сучасні комунікаційні практики.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 1

Семестр: 1

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Результати навчання: Випускник має продемонструвати про:
-історію й основні проблеми, етапи розвитку досліджень соціальних комунікацій;
-класичні і сучасні теорії комунікації;
-сутність наукової думки про журналістику та медіакомунікації;
-концепції й філософські уявлення про суспільство, інформацію та комунікацію;
вміння:
-характеризувати досягнення дослідників;
-аналізувати дослідження медіа та журналістики;
-визначати вплив глобалізації та інших факторів на сучасні комунікаційні практики.


Спосіб навчання: аудиторний

Зміст дисципліни: Курс “Теорія та історія соціальних комунікацій” розроблено з метою навчання студентів фундаментальним теоретичним засадам та розгляду історичних етапів формування наукової школи соціальних комунікацій. Серед завдань курсу надати студентам знань про: історію й основні проблеми, етапи розвитку досліджень соціальних комунікацій; класичні і сучасні теорії комунікації; сутність наукової думки про журналістику та медіакомунікації; концепції й філософські уявлення про суспільство, інформацію та комунікацію; вміння: характеризувати досягнення дослідників; аналізувати дослідження медіа та журналістики; визначати вплив глобалізації та інших факторів на сучасні комунікаційні практики.


Рекомендована література:
Джерела/література для навчальної дисципліни.

Почепцов Г. Г. Соціальні комунікації і нові комунікативні технології / Почепцов Г. Г // Комунікація. 2010. № 1. С. 19-26. 22.
Почепцов Г. Г. Комунікативний інжиніринг: теорія і практика. Навч. посібник для студентів і аспірантів. К.: Альтерпрес, 2008. 408 с. 23.
Сергій Квіт. (2018). Масові комунікації:
https://kvit.ukma.edu.ua/wp-content/uploads/2019/02/Mass-Communications-2018.pdf
Serhiy Kvit. (2010). Mass Communications of an Independent Ukraine, in the Context of Normative Theories and as an Evidence of Modernization Theory:
https://kvit.ukma.edu.ua/wp-content/uploads/2017/10/2.-Mass-Communications-of-an-Independent-Ukraine.pdf
Singhal A., Sthapitanonda P. The Role of Communication in Development Lessons Learned from a Critique of the Dominant, Dependency, and Alternative Paradigms // Journal of Development Communication. – 1996. – Vol. 7, Issue 1. – PP. 10–25
Baran S., Davis D. Mass Communication Theory. Foundations, Ferment and Future. – Wadsworth / Thomson Learning. 2000.
Berger A. Media Research Techniques. – Thousand Oaks, 1998.
Bertrand I., Hughes P. Media Research Methods. Audiences, Institutions, Texts. – Basinstoke, New York. – 2005.
Bryant J., Thompson S. Fundamentals of Media Effects. – Boston, 2002.
Curran J. Media and Power. – London, New York. – 2002.
DeFleur D., Dennis E. Understanding Mass Communication. – Boston, 1988.
Emmert P., Brooks W. Methods of Research in Communication. – New York. – 1991.
Herman E., Chomsky N. Manufacturing Consent. The Political Economy of the Mass Media. – New York, 1988.
Hsia H. Mass Communications Research Methods: A Step-by-Step Approach. – Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. – Hillsdale, New Jersey, Hove and London. – 1988.



Форми та методи навчання: лекційні,семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 60 балів (усне опитування, реферати, конспекти, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 40 балів

Мова навчання: українська