НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 298060

Назва:

Біблійна текстологія



Анотація: Базові принципи текстологічного дослідження танахічних (старозаповітних) текстів в юдейській та християнській традиціях. Основні джерела біблійного тексту: масоретський текст, самаритянське П'ятикнижжя, давні переклади (Септуагінта, тарґуми тощо). Джерелознавчий і едиційний аспекти текстологічного дослідження Танаху, історії біблійного тексту та текстуальній критиці. Загальні принципи текстології та історії її розвитку як окремої дисципліни.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: ІІ

Семестр: весняний

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 28 год.; лекції - 12 год.; семінарські заняття - 16 год.; самостійна робота - 62 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Хамрай О.О., д.філол.н., доц.

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- ознайомитись з текстологічними аспектами вивчення Біблії;
- оволодіти навичками критичного і порівняльного аналізу джерел.


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Єврейська палеографія, Спеціальні історичні дисципліни, Іврит.

Зміст дисципліни: Базові принципи текстологічного дослідження танахічних (старозаповітних) текстів в юдейській та християнській традиціях. Основні джерела біблійного тексту: масоретський текст, самаритянське П'ятикнижжя, давні переклади (Септуагінта, тарґуми тощо). Джерелознавчий і едиційний аспекти текстологічного дослідження Танаху, історії біблійного тексту та текстуальній критиці. Загальні принципи текстології та історії її розвитку як окремої дисципліни.


Рекомендована література: Biblia Hebraica Stuttgartensia. Stuttgart, 1997.
Richler B. Hebrew Manuscripts: A Treasured Legacy. Cleveland-Jerusalem, 5750/1990.
Sirat C., Beit-Arie M., Glatzer M. Manuscrits medievaux en caracteres hebraїques portant des indications de date jusqu’a 1540, Paris, T.I (2 vol.) -1973, T. II (2 vol.) - Aejmelaeus A., "What Can We Know about the Hebrew Vorlage of the Septuagint," ZAW 99 (1987) 58-89.
Fernandez Marcos N., "The Use of the Septuagint in the Criticism of the Hebrew Bible," Sefarad47 (1987) 59-72.
Margolis M.X., "Complete Induction for the Identification of the Vocabulary in the Greek Versions of the ОТ with Its Semitic Equivalents-Its Necessity and the Means of Obtaining It," JAOS 30 (1910) 301-312.
Levine E. The Aramaic Version of the Bible: Contents and Context (BZAW 174; 1988).
Lieu, J., & Rogerson, J. W. (2006). The Oxford Handbook of Biblical Studies. Oxford: OUP Oxford. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=192165
Housman A.E., "The Application of Thought to Textual Criticism," Proceedings of the Classical Association 18 (1922) 67-84, in Collected Poems and Selected Prose, ed С Ricks (London 1988) 325-339.
Dearman, J. A. (2005). The Bible as Book: The Hebrew Bible and the Judaean Desert Discoveries. Libraries & Culture, 40(1), 90–91. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=asn&AN=16874898.
Hiebert, R. J. V. (2010). ’Translation Is Required’?: The Septuagint in Retrospect and Prospect. Atlanta: Society of Biblical Literature. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=411104
Tov, E. (2015). Textual Criticism of the Hebrew Bible, Qumran, Septuagint?: Collected Essays. Leiden: Brill. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=973897


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття , самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 30 балів (письмовий залік).

Мова навчання: українська