НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 298061

Назва:

Їдиш



Анотація: Абетка їдишу (Алеф-бейс). Дієслово. Інфінітив. Категорія роду, числа й особи. Означений і неозначений артиклі. Однина та множина, особа. Питальні займенники. Відмінки. Присвійні займенники. Заперечне речення. Безособове речення. Множина іменників. Відмінювання імен у мові їдиш. Акузатив (прямий об'кт) іменника. Дімінутив іменника (пестливі та зменшувальні слова). Позесив (присвійність). Присвійні прикметники. Прикметник. Коротка та довга форми прикметника. Прикметникові закінчення за родами. Прислівник. Ідентифікація прикметників і прислівників. Ступені порівняння прикметника. Порядок слів у наслідковому реченні. Наказовий спосіб дієслова. Модальні дієслова та їх особові закінчення. Неправильні інфінітиви дієслів. Числівники. Кількісні і порядкові. Минулий час дієслів. Правила утворення минулого часу. Допоміжні дієслова. Дієприкметники минулого і теперішнього часу. Неправильні дієслова, дієприкметник минулого часу неправильної форми. Повторювана дія в минулому. Майбутній час дієслів. Особливості побудови. Умовний спосіб дієслів. Пасив. Теперішній і минулий час. Дієслівна частка. Гебраїзми. Складні іменники. Складні дієслова. Ідіоми.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 1, 2

Семестр: додатковий період весняного семестру, осінній, весняний

Кількість кредитів: 11 (загальна кількість годин - 330 год.; аудиторні години - 110 год.; лекції - 0 год.; семінарські заняття - 110 год.; самостійна робота - 220 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Корн С.В., асистент

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- знати граматичні і лексичні основи мови їдиш;
- набути активних навичок читання, письма та мовлення;
- вміти читати оригінальні документи і рукописи мовою їдиш;
- застосовувати набуті уміння у наукових дослідженнях.


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Іврит.

Зміст дисципліни: Абетка їдишу (Алеф-бейс). Дієслово. Інфінітив. Категорія роду, числа й особи. Означений і неозначений артиклі. Однина та множина, особа. Питальні займенники. Відмінки. Присвійні займенники. Заперечне речення. Безособове речення. Множина іменників. Відмінювання імен у мові їдиш. Акузатив (прямий об'кт) іменника. Дімінутив іменника (пестливі та зменшувальні слова). Позесив (присвійність). Присвійні прикметники. Прикметник. Коротка та довга форми прикметника. Прикметникові закінчення за родами. Прислівник. Ідентифікація прикметників і прислівників. Ступені порівняння прикметника. Порядок слів у наслідковому реченні. Наказовий спосіб дієслова. Модальні дієслова та їх особові закінчення. Неправильні інфінітиви дієслів. Числівники. Кількісні і порядкові. Минулий час дієслів. Правила утворення минулого часу. Допоміжні дієслова. Дієприкметники минулого і теперішнього часу. Неправильні дієслова, дієприкметник минулого часу неправильної форми. Повторювана дія в минулому. Майбутній час дієслів. Особливості побудови. Умовний спосіб дієслів. Пасив. Теперішній і минулий час. Дієслівна частка. Гебраїзми. Складні іменники. Складні дієслова. Ідіоми.


Рекомендована література: Короткий їдиш-український словник / Укл. Й. Торчинський. К., 1996.
Широких К., Кержнер А., Файнер М. Маме-лошн. Посібник із вивчення мови їдиш. - Чернівці, 2007.
Cандлер С. Самоучитель языка идиш. Москва, 1989.
Estraikh G. Intensive Yiddish. Oxford, 1996.
Margolis R. Conversational Manual for Intermediate Yiddish. Montreal, 2005.
Weinreich U. Modern English-Yiddish Yiddish-English Dictionary.
(Перевидання оригіналу після 1968 р.).
Zucker Sheva. Yiddish: An Introduction to the Language, Literature, and Culture. A Textbook for Beginners. Volume I. New York, 1994.


Форми та методи навчання: семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (робота на заняттях, виконання позааудиторних завдань); підсумковий контроль - 30 балів (письмова робота).

Мова навчання: українська