Код: 299351Назва:
Мовна комунікація: технологія письма
Анотація: Увагу курсу сфокусовано на вивчення особливостей функціонування писемної комунікації, засвоєння специфіки письма через ознайомлення із сучасними оригінальними текстами різних жанрів, виявлення їхніх структурних, змістових, мовностилістичних і риторичних особливостей; удосконалення умінь і навичок продукувати якісні тексти фахового спрямування українською мовою; оволодіння культурою письма з урахуванням канонів сучасного дискурсу громадського здоров'я. У результаті вивчення навчальної дисципліни магістранти знатимуть основні жанри писемного дискурсу; структурно-композиційні, мовні, комунікативно-риторичні особливості різножанрових текстів українськомовного дискурсу громадського здоров'я; вмітимуть ефективно використовувати державну мову для здобуття і передавання фахової інформації; критично мислити, аналізувати і синтезувати, оцінювати здобуту інформацію; анотувати та реферувати фахову літературу; продукувати і правильно оформлювати різножанрові тексти державною мовою (есе, наукові тези, стаття, цільові повідомлення, тексти публічних виступів тощо) відповідно до сучасних вимог; демонструвати високу культуру фахового письма.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 2Семестр: веснянийКількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30; самостійна робота - 60) Форма контролю: залікРезультати навчання: ПРН-4. Формулювати висновки, розробляти прогнози та проводити аналіз впливу детермінант на здоров'я населення (соціальні, економічні, індивідуальні, навколишнього середовища), визначати потреби різних груп населення щодо здоров'я, базуючись на інформації отриманій із систем епідеміологічного нагляду. ПРН-10. Розробляти та впроваджувати стратегії, політики та окремі заходи у сфері промоції здоров'я, здійснювати ефективну комунікацію у сфері громадського здоров'я з використанням різних каналів та технік комунікації. ПРН-17. Здійснювати адвокацію, комунікацію та соціальну мобілізацію у сфері громадського здоров'я, підтримувати лідерство та залучати і посилювати спільноти з метою збереження і зміцнення здоров'я населення. ПРН-18. Критично оцінювати результати наукових досліджень та здійснювати пошук потрібної наукової інформації у сфері громадського здоров'я, аналізувати інформацію, здійснювати дослідження, формулювати за його результатами висновки та рекомендації щодо їх впровадження. ПРН-19. Визначати та аргументувати перспективні напрями власної наукової роботи. ПРН-20. Презентувати результати власних досліджень у формі доповідей, презентацій та наукових публікацій державною та англійською мовами.Спосіб навчання: аудиторнеНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: -Зміст дисципліни: є формування українськомовної комунікативної компетенції як сукупності знань, умінь і навичок, що забезпечують ефективну писемну комунікацію державною мовою у фаховій діяльності громадського здоров'я. Рекомендована література: ОСНОВНА:1. Бацевич Ф. Основи комунікативної девіатології : посібник. Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2020. 236 с.2. Варенко В.М. Інформаційно-аналітична діяльність: навч. посібник / В.М. Варенко - К.: Університет "Україна", 2013. 416 c.3. Іванченко Р. Г. Адекватність розуміння і ясність тексту. Київ: Знання, 1991. 48 с.4. Непийвода Н. Ф. Сам собі редактор : порадник з української мови. Київ: [б. в.], 1998. 120 с.5. Партико З. В. Загальне редагування: нормативні основи [Текст] : навч. посіб. Львів: Афіша, 2004. 416 с.6. Сізова К., Алексеєнко Н., Бутенко Л. Практикум з редагування : навчальний посібник. Київ: Наша культура і наука, 2007. 112 с.7. Яшенкова О.В. Основи теорії мовної комунікації: навч. посіб. / О.В. Яшенкова. - К.: ВЦ "Академія", 2010. 312 с.ДОДАТКОВА:8. Бондаренко Т. Г. До проблеми граматичних помилок у писемній формі комунікації. Граматичні категорії української мови : тези Всеукраїнської наукової конференції. Вінниця : ВДПУ ім. Михайла Коцюбинського, 2000. С. 18-20.9. Волощак М. Неправильно - правильно : довідник з українського слововживання (за матеріалами засобів масової інформації). Київ: Видавничий центр "Просвіта", 2000. 128 с.10. Пономарів О. Культура слова: Мовностилістичні поради : навч. посібн. 2-ге вид., стереотип. Київ: Либідь, 2001. 240 с.11. Практичний курс "Як писати просто" - Електронний ресурс. Режим доступу: https://euprostir.org.ua/courses/141047 12. Сербенська О., Білик М. Екологія українського слова : практичний словничок-довідник. Львів : Вид. центр ЛНУ ім. Івана Франка, 2003. 68 с.13. Ситдикова І.В. Нові парадигми досліджень письмової комунікації - Електронний ресурс. Режим доступу: http://philology.knu. ua/fi les/library/movni i konceptualni/46-4/3.pdf 14. Флоренс Шанделер Оптимізація письмової комунікації. Техніки та поради для чіткого та ефективного формулювання ідей. - Електронний ресурс. Режим доступу: https://books.google.ca/books/about/%D0%9E%D0%BF%D1%82%D0%B8%D0%BC%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F_%D0%BF%D0%B8%D1%81%D1%8C%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%BE.html?id=Spy1EAAAQBAJ&redir_esc=y15. 100 ідей для написання статей про маркетинг продажів - Електронний ресурс. Режим доступу: https://library2go.overdrive.com/library2go-leo-111-134/content/media/7349550 16. Adam, A. A. S. (2015). Developing EFL learner's narrative writing through using short stories - The case of Al-Baha University students. European Journal of Language and Literature Studies, 3 (4), 1-8. Retrieved on 15 December, 2021 from https://www.eajournals.org/wp-content/uploads/Developing-EFL-Learners-Narrative-Writing-Through-Using-Short-Stories-The-Case-of-Al-Baha-Universiy-Students.pdf17. Dyrud, M. A. (2016). Writing for publication. Proceedings of the 2016 IAJC-ISAM International Conference, pp. 1-11. Retrieved from - [Electronic resource]. ? Access mode: http://cd16.iajc.org/wpcontent/uploads/Camera-ready-papers/054-x16Writing%20for%20Publication%20_REVISED--Dyrud_.pdf18. Essay writing guide - [Electronic resource]. ? Access mode: https://essay.app/guide 19. 7 Ways to Improve Your Writing Skills - [Electronic resource]. ? Access mode: https://www.coursera.org/articles/writing-skills 20. 20 Best Writing Skills Books of All Time [Electronic resource]. ? Access mode: https://bookauthority.org/books/best-writing-skills-books Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (участь у семінарських заняттях, виконання завдань самостійної роботи); підсумковий контроль - 30 балів (залік).Мова навчання: українська