НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315020

Назва:

Економіка праці



Анотація: Економіка праці - це курс який дає можливість подивитись на загальноекономічні процеси, які відбуваються на рівні держави, регіону та окремих компаній, з точки зору, ключового ресурси розвитку в сучасному світі - людського капіталу. На основі опанування матеріалів курсу здобувач вищої освіти вивчить основні форми та підходи регулювання особливостей ефективного використання ресурсів праці, дослідить процеси функціонування ринку праці та його вплив на економіко-соціальний розвиток на макро та мікро рівні, опанує сучасні підходи регулювання політики доходів та оплати праці, а також інструменти формування та удосконалення соціально-трудових відносин.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 2

Семестр: 4

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): Кримова Марія Олександрівна доц, к.е.н.

Результати навчання: Програмні результати навчання (ПР)
ПР1. Асоціювати себе як члена громадянського суспільства, наукової спільноти, визнавати верховенство права, зокрема у професійній діяльності, розуміти і вміти користуватися власними правами і свободами, виявляти повагу до прав і свобод інших осіб, зокрема, членів колективу.
ПР2. Відтворювати моральні, культурні, наукові цінності, примножувати досягнення суспільства в соціально-економічній сфері, пропагувати ведення здорового способу життя.
ПР3. Знати та використовувати економічну термінологію, пояснювати базові концепції мікро- та макроекономіки.
ПР4. Розуміти принципи економічної науки, особливості функціонування економічних систем.
ПР5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади). ду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку економічної науки.
ПР8. Застосовувати відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач.
ПР9. Усвідомлювати основні особливості сучасної світової та національної економіки, інституційної структури, напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави.
ПР10. Проводити аналіз функціонування та розвитку суб'єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності.
ПР11. Вміти аналізувати процеси державного та ринкового регулювання соціально-економічних і трудових відносин.
ПР12. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв'язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
ПР13. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники.
ПР14. Визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку.
ПР16. Вміти використовувати дані, надавати аргументацію, критично оцінювати логіку та формувати висновки з наукових та аналітичних текстів з економіки.
ПР18. Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність.
ПР19. Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально-економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів.
ПР22. Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об'єктами, та у невизначених умовах.
ПР23. Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне, креативне, самокритичне мислення.
ПР24. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей.
Програмні компетентності
ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов'язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК2. Здатність зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК5. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК6. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК7. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК9. Здатність до адаптації та дій в новій ситуації.
ЗК10. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК13. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо
СК1. Здатність виявляти знання та розуміння проблем предметної області, основ функціонування сучасної економіки на мікро-, мезо-, макро- та міжнародному рівнях.
СК2. Здатність здійснювати професійну діяльність у відповідності з чинними нормативними та правовими актами.
СК3. Розуміння особливостей провідних наукових шкіл та напрямів економічної науки.
СК4. Здатність пояснювати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
СК5. Розуміння особливостей сучасної світової та національної економіки, їх інституційної структури, обґрунтування напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави.
СК6. Здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач
СК7. Здатність застосовувати комп'ютерні технології та програмне забезпечення з обробки даних для вирішення економічних завдань, аналізу інформації та підготовки аналітичних звітів.
СК8. Здатність аналізувати та розв'язувати завдання у сфері економічних та соціально-трудових відносин.
СК9. Здатність прогнозувати на основі стандартних теоретичних та економетричних моделей соціально-економічні процеси.
СК10. Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.
СК11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію.
СК12. Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.
СК13. Здатність проводити економічний аналіз функціонування та розвитку суб'єктів господарювання, оцінку їх конкурентоспроможності.
СК14. Здатність поглиблено аналізувати проблеми і явища в одній або декількох професійних сферах з врахуванням економічних ризиків та можливих соціально-економічних наслідків.


Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Політична економія, економічна теорія підприємництва, економічна історія, основи підприємницької діяльності, економічна історія та історія економічної думки України

Зміст дисципліни: Перелік тем 1.Праця та її роль в системі економічного розвитку 2.Населення, як носій трудового потенціалу суспільства 3.Ринок праці та його регулювання 4.Система управління продуктивністю та ефективністю праці 5.Політика доходів та оплата праці 6.Система організації та нормування праці


Рекомендована література: РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
1. Економіка праці та соціально-трудові відносини : підручник / [А. М. Колот, О. А. Грішнова, О. О. Герасименко, Г. Т. Завіновська, І. Л. Петрова, В. М. Петюх, О. М. Поплавська, С. О. Цимбалюк, Л. В. Щетініна, Г. В. Осовий, Т. Б. Твердушка, А. В. Василик.] ; за наук. ред. д-ра екон. наук. проф. А. М. Колота. - Київ : КНЕУ, 2009. - 711 с.
2. Економіка праці та соціально-трудові відносини: підручник / Л.М. Ільїч, О.В. Акіліна - К. : Київський ун-т ім. Бориса Грінченка, 2020. - 952 с.
3. Економіка праці : навчальний посібник [електронний ресурс] / за заг. ред. Г. В. Назарової. - Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2019. - 330 с.
4. Економіка праці та соціально-трудові відносини : навч. посіб. / О. В. Безпалько та ін.; за заг. ред. О. В. Безпалько. ? К. : Кафедра, 2020. ? 310 с.
5. Labor Economics 2nd edition by Cahuc, Pierre, Carcillo, St?¦phane, Zylberberg, Andr?¦ (2014) Gebundene Ausgabe
6. Labor economics by George J. Borjas. - 6th ed. -United States. I. Title. HD4901.B674 (2013)

ДОДАТКОВІ ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ

1. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://portal.rada.gov.ua
2. Офіційний сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua
3. Урядовий портал [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.kmu.gov.ua
4. Офіційний сайт Міністерства соціальної політики України [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.mlsp.gov.ua
5. Офіційний сайт Державної служби зайнятості України [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.dcz.gov.ua
6. Офіційний сайт Державної міграційної служби України [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.dmsu.gov.ua/
7. Офіційний сайт Міжнародної організації праці [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.ilo.org



Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 60 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 40 балів (письмовий екзамен). Мінімальний пороговий рівень оцінки за роботу в семестрі (допуск до екзамену) складає 30 балів. У разі отримання оцінки "неприйнятно" (нижче 29 балів) студент зобов'язаний повторно вивчити курс. У разі отримання оцінки "незадовільно" студент має право на два перескладання: викладачеві та комісії. При цьому максимальна підсумкова оцінка після перескладання може бути лише на рівні "достатньо". Замість перескладання комісії студент може обрати повторне вивчення курсу. Перерахунок рейтингових показників нормованої 100-бальної університетської шкали оцінювання в національну 4-бальну шкалу та шкалу ECTS

Мова навчання: українська