НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315054

Назва:

Основи бізнес-аналізу



Анотація: Метою викладання дисципліни «Основи бізнес-аналізу» є допомога студентам в опануванні і здобутті ґрунтовних знань з методики аналітичних досліджень у вирішенні управлінських проблем, формуванні практичних навичок щодо оцінювання досягнутого рівня діяльності підприємств, доцільності використання ресурсів, пошуку резервів підвищення ефективності виробництва і раціонального управління фінансово-господарською та маркетинговою діяльністю підприємства. Одним з основних завдань курсу є спрямування потенціалу майбутніх фахівців на опанування теоретичними і практичними знаннями з бізнес - аналізу, що є передумовою високого рівня кваліфікації в умовах ринку праці. Програмою дисципліни передбачено два модулі. Попередні курси: «Економіка підприємства», «Статистика».

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: ІV

Семестр: VІІ

Форма контролю: залік

Викладач(і): Курило Л.І., д.е.н., проф.; Сербенівська А.Ю., к.е.н, ст. викл

Результати навчання: Знати свої права і обов'язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. Виявляти навички організаційного проектування. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи. Мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації. Спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами. Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації. Демонструвати здатність діяти соціально - відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера. Визначати та класифікувати мету заходів (інновацій), виявляти зовнішні та внутрішні чинники, що сприяють або суперечать її досягненню, обрати методи, форми, засоби досягнення мети, прогнозувати міру досягнення мети заходів (інновацій). Визначати заходи, що можуть забезпечити поліпшення результатів діяльності.
"075 Маркетинг": Демонструвати знання і розуміння теоретичних основ та принципів провадження маркетингової діяльності. Аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв'язання практичних завдань у сфері маркетингу. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, обґрунтовувати управлінські рішення на основі використання необхідного аналітичного й методичного інструментарію. Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб'єктів. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб'єкта та їх взаємозв'язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію. Застосовувати інноваційні підходи щодо провадження маркетингової діяльності ринкового суб'єкта, гнучко адаптуватися до змін маркетингового середовища. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб'єкта. Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції ринкового суб'єкта. Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. Відповідати за результати своєї діяльності, виявляти навички підприємницької та управлінської ініціативи. Виконувати функціональні обов'язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. Діяти соціально - відповідально та громадсько свідомо на основі етичних принципів маркетингу, поваги до культурного різноманіття та цінностей громадянського суспільства з дотриманням прав і свобод особистості. Відповідати вимогам, які висуваються до сучасного маркетолога, підвищувати рівень особистої професійної підготовки. Демонструвати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами, а також належного використання професійної термінології. Відповідати за результати своєї діяльності, виявляти навички підприємницької та управлінської ініціативиПідвищувати рівень особистої професійної підготовки.
"051 Економіка": Знати та використовувати економічну термінологію, пояснювати базові концепції мікро - та макроекономіки. Розуміти принципи економічної науки, особливості функціонування економічних систем. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами , підприємствами та органами державної влади). Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності. Пояснювати моделі соціально - економічних явищ з погляду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку економічної науки. Застосовувати відповідні економіко - математичні методи та моделі для вирішення економічних задач. Усвідомлювати основні особливості сучасної світової та національної економіки, інституційної структури, напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави. Проводити аналіз функціонування та розвитку суб'єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності. Вміти аналізувати процеси державного та ринкового регулювання соціально - економічних і трудових відносин. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв'язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально - економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники. Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні. Вміти використовувати дані, надавати аргументацію, критично оцінювати логіку та формувати висновки з наукових та аналітичних текстів з економіки. Виконувати міждисциплінарний аналіз соціально - економічних явищ і проблем в однієї або декількох професійних сферах з врахуванням ризиків та можливих соціально - економічних наслідків. Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність. Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально - економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів. Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічних систем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб'єктів. Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об'єктами, та у невизначених умовах. Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне, креативне, самокритичне мислення.

Спосіб навчання: аудиторне, дистанційне

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Економіка підприємства", "Статистика", "Операційний менеджмент"

Зміст дисципліни: Модуль1. Теоретично - методологічні засади бізнес-аналітики (Теми: Бізнес-аналіз і його місце в системі управління підприємством. Особливості аналізу бізнес-процесів, Інформаційне забезпечення бізнес-аналізу, Аналіз стану бізнес-процесів підприємства), Модуль 2. Економічна аналітика (Теми: Бізнес-аналіз кон'юнктури ринку та маркетингової діяльності, Виявлення, аналіз, управління вимогами і оптимізація бізнес-процесів підприємства).


Рекомендована література: 1. Кононенко О., Маханько О. Аналіз фінансової звітності. - 4-те вид., перераб. і доп. - Х.: Фактор, 2006. - 200 с.
2. Бізнес-статистика: навчальний посібник / Матковський С. О., Гринькевич О. С., Вдовин М. Л., Вільчинська О. М., Марець О. Р., Сорочак О. З. К.: Алерта, 2016. 280 с.
3. Болюх М.А., Горбаток М.І. Збірник задач з курсу "Економічний аналіз": Навч. посібник. - К.: КНЕУ, 2002. - 232 с.
4. Економічний аналіз: Навч. посібник / М.А. Болюх, В.З. Бурчевський, М.І. Горбаток; За ред. акад. НАНУ, проф. М.Г. Чумаченка.- К.: КНЕУ, 2001. - 540 с.
5. Економічний аналіз : курс лекцій для здобувачів початкового (короткий цикл) рівня вищої освіти ОПП "Облік і оподаткування" спеціальності 071 "Облік і оподаткування" денної форми здобуття вищої освіти / уклад. О. М. Вишневська, Л. А. Козаченко, А. Г. Костирко. Миколаїв : МНАУ, 2022. 85 с.
6. Єріна А. М., Пальян З. О. Статистика: підручник. К.: 2010. 384 с.
7. Купалова Г.І. Теорія економічного аналізу: Навч. посіб/ Г.І. Купалова- К.: Знання, 2008. - 639с.
8. Кіндрацька Г.І., Загородній А.Г., Кулиняк Ю.І. Аналіз господарської діяльності: практикум. Друге видання, доопрацьоване і доповнене. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 156 с.
9. Ковальчук Т.М., Вергун А.І. Аналіз фінансового стану підприємств за видами економічної діяльності. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2020. Вип. 38. С. 96-99
10. Орловський, Д.Л. Бізнес-процеси підприємства: моделювання, аналіз, удосконалення: навч. посіб. у 2 ч. / Д.Л. Орловський ; Харків: НТУ "ХПІ", 2018. Ч. 1 : Моделювання бізнес-процесів: методи та засоби. 2018. 335 с.
11. Орловський, Д.Л. Бізнес-процеси підприємства: моделювання, аналіз, удосконалення: навч. посіб. у 2 ч. / Д. Л. Орловський ; Харків: НТУ "ХПІ", 2018. Бізнес-процеси: аналіз, управління, удосконалення. 2018. 432 с.
12. Семенова К. Д., Тарасова К. І. Бізнес-статистика: підручник. К.: ФОП Гуляева В. М. 2018. 210 с.
13. Сидорова А.В., Біленко Д.В., Буркіна Н.В. Бізнес-аналітика: навчальнометодичний посібник. Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса. 2019. 104 с.
14. Сидорова А. В., Глущенко А. М. Статистичне забезпечення управління змінами на підприємствах великого бізнесу: монографія. Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2017. 169 с.
15. Тарасенко Н.В. Економічний аналіз. Навчальний посібник. - 4-те видання, стереотипне. - Львів: "Новий Світ - 2000", 2006. - 344 с.
16. Фінансовий аналіз: навч. метод. посіб. / За заг. Ред.. С.М. Безрутченка. - К.: ЦУЛ, 2012. - 274 с.
17. Чигиринська О.С., Власюк Т.М. Теорія економічного аналізу: Навч. посіб.- К.: Центр навчальної літератури, 2006.- 232 с.
18. Швиданенко Г.О., Дмитренко О.І., Олексик О.І. Бізнес-діагностика підприємства: Навч. посіб. - К.: КНЕУ, 2008. - 344 с.
19. Ярова В.В., Велієва В.О. Теорія економічного аналізу: навч. посібник. 2021. 115 с.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Робота на практичному занятті, виконання індивідуального дослідного завдання з презентацією, індивідуальний кейс з презентацією, кейси в ігровій форми, рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 60 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 40 балів (залік)

Мова навчання: українська