НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315055

Назва:

Проектне управління



Анотація: Мета вивчення навчального курсу: в основу процесу навчання покладено засвоєння студентами підходів і методичного інструментарію щодо прийняття креативних рішень з ініціювання, підготовки, організації проєктів, укладання контрактів, моделювання та експертизи проєктів, моніторингу і контролю їх здійснення. Дисципліна орієнтована на науково-практичне застосування міжнародних стандартів з управління проєктами із використанням реальних прикладів з практики. Головні завдання: формування у студентів системного мислення та сукупності спеціальних знань і навичок у сфері сучасного управління проєктами (на основі міжнародних стандартів та загальновизнаних практик).

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 4

Семестр: 7

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Викладач(і): Бугрова О.О., к.е.н., доцент

Результати навчання: Ключові компетентності, якими повинен оволодіти студент:
- здатність приймати обґрунтовані рішення;
- здатність працювати самостійно і в команді, формувати ефективні робочі команди;
- здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій та методи управління проєктами;
- здатність поглиблено аналізувати проблеми і явища в одній або декількох професійних сферах з врахуванням економічних ризиків та можливих соціально-економічних наслідків;
- здатність до адаптації та дій в новій ситуації;
- здатність розробляти бізнес-ідеї та оцінювати нові пропозиції.
Перелік програмних компетентностей, що формує дисципліна
Загальні компетентності
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК9. Здатність до адаптації та дій в новій ситуації.
ЗК10. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК13. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності
СК4. Здатність пояснювати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
СК7. Здатність застосовувати комп’ютерні технології та програмне забезпечення з обробки даних для вирішення економічних завдань, аналізу інформації та підготовки
аналітичних звітів.
СК8. Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері економічних та соціальнотрудових відносин.
СК10. Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.
СК11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію.
СК12. Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.
СК13. Здатність проводити економічний аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, оцінку їх конкурентоспроможності.
СК14. Здатність поглиблено аналізувати проблеми і явища в одній або декількох професійних сферах з врахуванням економічних ризиків та можливих соціальноекономічних наслідків.
Результати навчання:
ПР2. Відтворювати моральні, культурні, наукові цінності, примножувати досягнення суспільства в соціально-економічній сфері, пропагувати ведення здорового способу життя.
ПР5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами.
ПР6. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності.
ПР10. Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності.
ПР12. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
ПР15. Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні.
ПР16. Вміти використовувати дані, надавати аргументацію, критично оцінювати логіку та формувати висновки з наукових та аналітичних текстів з економіки.
ПР17. Виконувати міждисциплінарний аналіз соціально-економічних явищ і проблем в однієї або декількох професійних сферах з врахуванням ризиків та можливих соціально-економічних наслідків.
ПР22. Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об’єктами, та у невизначених умовах.
ПР24. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей.

Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: політична економія, макро- та мікроекономічне моделювання, креативне мислення,

Зміст дисципліни: Тема 1. Сутність та основні поняття управління проєктами Тема 2. Процедури управління проєктами Тема 3. Управління змістом, часом та витратами проєктів Тема 4. Системи прок’юременту, управління якістю та цінністю проєкту Тема 5. Управління учасниками проєкту й комунікаціями


Рекомендована література: СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Базова література
1. Керівництво з питань проектного менеджменту: Пер. з англ. / Під ред. Бушуєва С.Д., - 2-е вид., перероб. - К.: Видавничий дім „Деловая Украина”, 2000.- 198 с.
2. Аналіз вигід і витрат. (Benefit-Cost Analysis Guide). Практичний посібник / Переклад з англійської, друге видання / Секретаріат Ради Скарбниці Канади. – К.: ОСНОВИ, 2000.
3. Formation of a cumulative model for managing the value of construction projects / O.V. Bugrov, O.O. Bugrova / Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, Vol. 5, No 3 (89). doi:10.15587/1729-4061.2017.110112 – Р. 14-22.
4. Бугрова О.О. Державно-приватне партнерство як середовище для формування ефективних стратегій розвитку підприємств / Наукові записки НаУКМА. Економічні науки, м. Київ, Том2, випуск 1, 2017.
5. Модельний контракт МТП для великих проектів «під ключ». Київ, Асоціація «ЗЕД», 2014.
6. Бугрова О.О. Ланцюжок проектного управління ефективністю / Науково-технічний збірник „Комунальне господарство міст”, випуск 56. Серія: Економічні науки. –ХНАМГ. - К.: „Техніка”, 2004.
Додаткова література для самостійної роботи
7. Вugrova, O. (2020). Комбінаторика в управлінні інвестиційними будівельними проєктами. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки, 5(1), 16–20. https://doi.org/10.18523/2519-4739.20205.1.16-20
8. Управління проектами : навчальний посібник / Л.С. Кобиляцький. - К. : МАУП, 2002. - 198 с.
9. Керування проектами для "неофіційних" проект-менеджерів / Корі Когон, Сьюзетт Блейкмор, Джеймс Вуд ; [пер. з англ. М. Євсеєнко, О. Кожушко]. - [Харків] : Фабула-бізнес,[2018]. - 238, [1] с.
10. Управління проектами : навчальний посібник / Л.П. Батенко, О.А. Загородніх, В.В. Ліщинська. - К. : КНЕУ, 2003. - 231 с.
11. Проектний аналіз : навчальний посібник / Швець Л. П., Пилипяк О. В., Доберчак Н. І. - Львів : Новий світ-2000, 2018. - 643 с.
12. Проектний менеджмент : регіональний зріз : навчальний посібник / М. П. Бутко, М. І. Мурашко, І. М. Олійченко [та ін.] ; за заг. ред. Бутка М. П. ; Чернігів. нац. технологічний унт. - Київ : Центр учбової літератури, 2016. - 415 с.
13. Управління проектами : навчальний посібник / Р.Б. Тян, Б.І. Холод, В.А. Ткаченко - К. : Центр навчальної літератури, 2004. - 221 с.
14. Управління проектами : навчальний посібник / В.І. Веретенников, Л.М. Тарасенко, Г.І. Гевлич. - К. : Центр навчальної літератури, 2006. - 279 с.
15. Управління проектами в підприємницьких структурах : навчальний посібник / Кучеренко В.Р., Кузнєцов Е.А., Маркітан О.С. - Харків : Бурун Книга, 2010. - 271 с.
16. Microsoft Project 2002 bible / Elaine Marmel. - New York : Wiley, c2002.
17. Project management: case studies / Harold Kerzner. - Hoboken, N.J. Wiley, c2003. - 437 p.
18. SCRUM : навчись робити вдвічі більше за менший час / Джефф Сазерленд ; [пер. з англ. Ярослава Лебеденка]. - Харків : Клуб cімейного дозвілля, 2016. - 279 с.
19. Інформація та організація: новий погляд на теорію фірми / Марк Кассон. К.: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2008.
20. The project manager's MBA : how to translate project decisions into business success / Dennis J. Cohen, Robert J. Graham. - 1st ed. - San Francisco, Calif. : Jossey-Bass, c2001.

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, наочна візуалізація, кейси, ділові ігри, практичні вправи, анімація тощо; самостійна і командна робота.

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 70 балів (результати індивідуальної і командної роботи в аудиторії,виступи на семінарах, виконання контрольних завдань, самостійна робота); підсумковий контроль – 30 балів (залік). Студенти, що протягом навчання набрали менше 30 балів, до складання заліку не допускаються. УМОВИ НАВЧАЛЬНОГО РЕЙТИНГУ (бали): Аудиторні заняття 50; Контрольна робота 20; Залік 30 Разом 100* *Враховується своєчасність виконання завдань і якісні показники: повнота виконання, глибина розуміння взаємозв’язків і сутності складових; відповідність завданню; аргументованість і логіка; використання термінології та матеріалу тем дисципліни; творчість, наочність; застосування реальних прикладів тощо. Перерахунок рейтингових показників нормованої 100-бальної університетської шкали оцінювання в національну 4-бальну шкалу та шкалу ЕСТS.

Мова навчання: українська