НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315064

Назва:

Прогнозування економічних криз



Анотація: Метою курсу є ознайомлення студентів із основними напрямами розробки сучасних моделей, що використовують для розкриття природи виникнення кризових явищ в економіці та для прогнозування економічних криз у реальному часі. Особливу увагу приділяють практичному досвіду провідних країн світу в прогнозуванні макроекономічної динаміки та спробам прогнозувати кризи в Україні.

Рік навчання: 3

Семестр: 6

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Результати навчання: Формулювати, аналізувати та пропонувати рекомендації (рішення) щодо економічної політики.Аналізувати можливі наслідки рекомендації (рішення) щодо економічної політики та пропонувати альтернативні варіанти економічної політики.Демонструвати навички самостійного опанування новими знаннями

Спосіб навчання: аудиторний/дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Макроекономіка, Макро та мікро-економічне моделювання.

Зміст дисципліни: Скорочена історія розвитку світової економічної думки та фундаментальні проблеми економічної теорії. Мікро- та макроекономіка. Економічні цикли, випадкові коливання та тренди: довгостроковий (теорії зростання)


Рекомендована література: 1.R. Barro, X. Sala-i-Martin. Economic Growth. 2nd ed. - MIT Press, USA, 2004. - 654p.
2.Mankiw G. Macroeconomics. 4th ed. - Worth Publisher, NY, USA, 2000. - 543 p. чи Манків Г.Н. Макроекономіка / Пер. з англ. - К.: Основи, 2000.
3.Romer D. Advanced macroeconomics. : McGraw-Hill, USA, 1996 - 540p.
1.Макроекономічна збалансованість для забезпечення стійкості державних фінансів та економічного зростання в Україні, кол. моногр. / за ред. д-ра екон. наук, чл.-кор. НАН України М.І. Скрипниченко ; НАН України, ДУ "Ін-т екон. та прогнозув. НАН України". - Електрон. ресурс. - К., 2020. - 648 с. ISBN 978-966-02-9259-8. Режим доступу : http://ief.org.ua/docs/mg/327.pdf (електр.ресурс 25,6/10,52).
2.Геєць В.М., Скрипниченко М.І., Шумська С.С. Макроекономічні дисбаланси в Україні: моніторинг на основі MIP SCOREBOARD та модельні оцінки їх впливу на зростання та стабільність. Фінансово - кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. Збірник наукових праць. 2020. С. 296-305. (індексується в Web of Science)( 0,9др.арк.).
3.Heyets V., Skrypnychenko M., Shumska S. Population Aging and Economic Dynamics in Ukraine: Models of Endogenous Growth Theory and Empirical Estimates of Current Challenges. Proceeding of the 2019 7th International Conference on Modeling, Development and Strategic Management of Economic System (MDSMES-2019).October 24-25, 2019. РР. 283-288. URL: https://www.atlantis-press.com/proceedings/mdsmes-19/articles?q=population (0,9 др.арк.).
4.Чинники і тренди економічного зростання в Україні : колективна монографія / за ред. д-ра екон. наук М.І.Скрипниченко ; НАН України, ДУ "Ін-т екон. та прогнозув. НАН України". - Електрон. дані. - К., 2018. - 386 с. : табл., рис. - Режим доступу : http://ief.org.ua/docs/mg/302.pdf (17,40 др.арк.).


Форми та методи навчання: лекції, семінари

Методи й критерії оцінювання: Рейтингове оцінювання 100 система ЄКТС Впродовж 12 семінарських занять студенти закріплюють теоретичні знання, набуті на лекціях та в результаті самостійної роботи з літературою. Ступінь оволодіння знанням та набуття практичних навичок встановлюється шляхом: 1.опитування студентів та перевірки домашніх завдань на семінарських заняттях;2.тестової перевірки знань; 3.складання іспиту.До заходів, що контролюють знання студентів, належать поточний та підсумковий контроль знань. Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних занять, виконання проміжних тестових робіт, колоквіуму і має на меті перевірити рівень засвоєння студентами навчального матеріалу дисципліни. Підсумковий контроль здійснюється під час виконання фінального тестування. Оцінювання знань та вмінь студентів при застосуванні тестів здійснюється, виходячи із співвідношення між кількістю вірних відповідей і всією кількістю завдань, що входять до тесту.

Мова навчання: українська