НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315072

Назва:

Мікроекономіка



Анотація: Мета вивчення навчального курсу: формування комплексу теоретичних знань і практичних навичок з мікроекономіки, компетентностей щодо функціонування підприємств, ринкових відносин та поведінки споживачів. У фокусі уваги дисципліни знаходяться теорія створення цінностей і взаємовідносини суб’єктів господарювання в умовах ринку, мотиваційні та поведінкові аспекти прийняття рішень.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 2

Семестр: 4

Кількість кредитів: 5

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): Бугрова О.О. доцент,к.е.н.

Результати навчання: Формування системного мислення в сучасних умовах функціонування мікроекономічного середовища. Компетентності набуваються як на основі теоретичної бази, так і на ґрунті практичного інструментарію мікроекономіки.
Ключові вміння, якими повинен оволодіти студент:
- виявляти знання та розуміння основ функціонування сучасної економіки на мікрорівні;
- пояснювати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних моделей,
- аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати;
- самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного практичного інструментарію.
Перелік програмних компетентностей, що формує дисципліна
Загальні компетентності
ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого
розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК2. Здатність зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК7. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК9. Здатність до адаптації та дій в новій ситуації.
ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК13. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності
СК2. Здатність здійснювати професійну діяльність у відповідності з чинними нормативними та правовими актами.
СК3. Розуміння особливостей провідних наукових шкіл та напрямів економічної науки.
СК4. Здатність пояснювати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
СК5. Розуміння особливостей сучасної світової та національної економіки, їх інституційної структури, обґрунтування напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави.
СК7. Здатність застосовувати комп’ютерні технології та програмне забезпечення з обробки даних для вирішення економічних завдань, аналізу інформації та підготовки аналітичних звітів.
СК8. Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері економічних та соціальнотрудових відносин.
СК9. Здатність прогнозувати на основі стандартних теоретичних та економетричних моделей соціально-економічні процеси.
СК10. Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.
СК11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію.
СК12. Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.
СК13. Здатність проводити економічний аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, оцінку їх конкурентоспроможності.
СК14. Здатність поглиблено аналізувати проблеми і явища в одній або декількох професійних сферах з врахуванням економічних ризиків та можливих соціальноекономічних наслідків.

Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: основи підприємництва, макроекономіка, економетрика.

Зміст дисципліни: 1. Мікроекономіка: ключові питання 2. Цінність. Ринок та конкуренція 3. Виробництво та послуги. Підприємницька діяльність. 4. Ризики та прийняття рішень. Інвестування.


Рекомендована література: СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Базова література
1. Макро- та мікроекономіка : теоретичні аспекти : навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни / [Федоренко В. Г., Денисенко М. П., Качала Т. М.та ін.] ; за наук. ред. Федоренка В. Г. ; М-во освіти і наук, молоді та спорту України, Київ. нац. ун-т технологій та дизайну, Ін-т підгот. кадрів держ. служби зайнятості України. - К. : Алерта, 2013.
2. Мікроекономіка: навчальний посібник / А.Ф. Косік, Г.Е. Гронтковська. К.: Центр навчальної літератури, 2004.
3. Мікроекономіка: проміжний рівень: сучасний підхід / Гел Р. Веріан; пер. з англ. Сергія Слухая. Київ: Лібра, 2006.
4. Аналіз вигід і витрат. (Benefit-Cost Analysis Guide). Практичний посібник / Переклад з англійської, друге видання / Секретаріат Ради Скарбниці Канади. – К.: ОСНОВИ, 2000.
5. Бугрова О.О. Розвиток економіки на основі систем ефективної взаємодії та конкуренції підприємств. Формування ринкових відносин в Україні, м. Київ, №6 (133), 2012.
6. Bugrov O., Bugrova O. Control process development on the ground of project value dynamics laws. Technology audit and production reserves, № 2/4(52), 2020, р. 11-19, doi: 10.15587/2312-8372.2020.200995
Додаткова література для самостійної роботи
7. Економіка : інструкція з використання / Ха-Юн Чанґ ; пер. з англ. Андрій Лапін. - Київ : Наш Формат, 2016.
8. Мікроекономіка: основи теорії і практикум: навчальний посібник / В. В. Кулішов. Л.: Магнолія 2006, 2013.
9. Мікроекономіка: основи ринкової поведінки: навчальний посібник (перероблено і доповнено) / М.В. Куркін. Харків: Східно-регіональний центр гуманітарно-освітніх ініціатив, 2001.
10. Модельний контракт МТП для великих проектів «під ключ». Київ, Асоціація «ЗЕД», 2014.
11. Стратегія розвитку суспільства : Україна і світ (економіка, політологія, соціологія) /Михайло Павловський. - Київ : Техніка, 2001.
12. Економічна теорія: навчальний посібник / С.В. Мочерний. Київ: Академія, 2009.
13. Роль інформації у формуванні ринкової економіки: монографія / за заг. ред. І.Розпутенка. К.: К.І.С., 2004.
14. The irrational consumer : applying behavioural economics to your business strategy / Enrico Trevisan. - Farnham, Surrey ; Burlington, Vermont : Gower, [2013].
15. The theory of economic development : an inquiry into profits, capital, credit, interest, and the business cycle / Joseph A. Schumpeter ; translated from the German by Redvers Opie ; with a new introduction by John E. Elliott. - New Brunswick, N.J. : Transaction Books, [2010].
16. Economics / Paul Krugman, Robin Wells. - 3rd ed. - New York, NY : Worth Publishers, [2013].


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, наочна візуалізація, кейси, ділові ігри, практичні вправи, анімація тощо; самостійна і командна робота.

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 60 балів (результати індивідуальної і командної роботи в аудиторії, виступи на семінарах, виконання контрольних і домашніх завдань, самостійна робота); підсумковий контроль – 40 балів (екзамен). Студенти, що протягом навчання набрали менше 25 балів, до складання екзамену не допускаються. *Враховується своєчасність виконання завдань і якісні показники: повнота виконання, глибина розуміння взаємозв’язків і сутності складових курсу; відповідність завданню; аргументованість і логіка; використання термінології та матеріалу тем дисципліни; творчість, наочність; застосування реальних прикладів тощо.

Мова навчання: українська