НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315073

Назва:

Основи підприємницької діяльності



Анотація: Мета вивчення навчального курсу: формування комплексу теоретичних знань і практичних навичок у галузі підприємництва, фокусом якого є створення життєздатних бізнес ідей та цінностей. Головні завдання: розвиток системного мислення та компетентностей у сфері підприємницької діяльності, а також вмінь застосовувати ефективні методи для започаткування бізнесу і прийняття ефективних підприємницьких рішень.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 1

Семестр: 1

Кількість кредитів: 4

Форма контролю: залік

Викладач(і): Бугрова О.О. к.е.н.,доц.

Результати навчання: Ключові компетентності, якими повинен оволодіти студент:
- здатність приймати обґрунтовані рішення;
- здатність працювати самостійно і в команді, формувати ефективні робочі команди;
- здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської,
-блікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів;
- здатність обирати та використовувати відповідні методи й інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення і функціонування підприємницьких структур.
Перелік програмних компетентностей, що формує дисципліна
Загальні компетентності
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК9. Здатність до адаптації та дій в новій ситуації.
ЗК10. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК13. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності
СК2. Здатність здійснювати професійну діяльність у відповідності з чинними нормативними та правовими актами.
СК8. Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері економічних та соціальнотрудових відносин.
СК10. Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.
СК11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію.
СК12. Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.
СК13. Здатність проводити економічний аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, оцінку їх конкурентоспроможності.
СК14. Здатність поглиблено аналізувати проблеми і явища в одній або декількох професійних сферах з врахуванням економічних ризиків та можливих соціальноекономічних наслідків.
Результати навчання:
ПР5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами.
ПР6. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності.
ПР10. Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності.
ПР12. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань а змістовно інтерпретувати отримані результати.
ПР15. Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні.
ПР16. Вміти використовувати дані, надавати аргументацію, критично оцінювати логіку та формувати висновки з наукових та аналітичних текстів з економіки.
ПР18. Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність.
ПР21. Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічних систем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб’єктів.
ПР22. Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об’єктами, та у невизначених умовах.

Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: економічна теорія, економіка праці, економіко-математичне моделювання.

Зміст дисципліни: Тема 1. Підприємництво у ринковому середовищдіяльності, інжиніринг цінності, організація інвестування, бізнес-процеси, концептуальні підходи та практичні навички бізнес-планування. Тема 2. Цінність та стратегія. Тема 3. Бізнес-процеси і прийняття рішень. Тема 4. Концептуальні підходи та практичні навички бізнес-планування


Рекомендована література: СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Базова література
1. Підприємництво: основи, особливості, механізми: навчальний посібник / С.М. Злупко, О.В. Стефанишин, Л.А. Швайка. Львів: Львівський національний університет імені І. Франка, 2000.
2. Основи підприємництва: навчальний посібник / З.С. Варналій. Київ: ЗнанняПрес, 2006.
3. Аналіз вигід і витрат. (Benefit -Cost Analysis Guide). Практичний посібник / Переклад з англійської, друге видання / Секретаріат Ради Скарбниці Канади. – К.: ОСНОВИ, 2000.
4. Вступ у бізнес / Д. Стонер, Е. Долан; ред. Й.С. Завадський. К.: Вид-во Європейського університету фінансів, інформаційних систем, менеджменту і бізнесу, 2000.
5. Бугрова О. О. Актуальні питання підприємництва: семінари-дискусії з проблемних тем. — Київ : Національний університет «Києво-Могилянська академія», 2022. http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/23980
Додаткова література для самостійної роботи
6. Основи підприємницької діяльності: посібник / С.В. Мочерний, О.А. Устенко, С.І. Чеботар. К.: Видавничий центр "Академія", 2001.
7. Підприємництво : практикум : навчальний посібник / *І. І. Мазур, О. В. Євтушевська , Н. І. Ігнатович та ін.+ ; М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т імені Тараса Шевченка. - Київ : Київський університет, 2016.
8. Переможець : як досягти колосального успіху і вплинути на світ / Пітер Діамандіс, Стівен Котлер. Київ : K. Fund, 2016.
9. Бізнес-планування фірми: навчальний посібник / В.Р. Романович, В.А. Карпов, О.С. Маркітан. Київ: Знання, 2006.
10. Величні за власним вибором: невідомість, безлад та успіх - чому деякі процвітають усупереч всьому / Джим Коллінз і Мортен Т. Хансен; пер. Владлена Заборова. Київ: Наш Формат, 2016.
11. Інноваційне підприємництво: креативність, комерціалізація, екосистема: навчальний посібник для вищих навчальних закладів / *Ю. Бажал, І. Бакушевич, У. Венесаар, ... Г. Григор’єв, О. Гуменна, Н. Іванова, К. Пічик, ... Н. Чала+ ; за ред. Ю. М.
Бажала. - Київ: Пульсари, 2015.
12. Модельний контракт МТП для великих проектів «під ключ». Київ, Асоціація «ЗЕД», 2014.
13. Стратегія блакитного океану: як створити безхмарний ринковий простір і позбутися конкуренції / В. Чан Кім, Рене Моборн ; *пер. з англ. Ігоря Андрущенка+. - Харків : Клуб сімейного дозвілля, 2016.
14. Планування діяльності підприємства / Г.М. Тарасюк, Л.І. Шваб. К. : Каравела, 2005.
15. Getting started in entrepreneurship / Jack M. Kaplan. New York; Chichester: John Wiley, c2001.
16. Entrepreneurship / Robert D. Hisrich, Michael P. Peters, Dean A. Shepherd. - 8th ed. - [New York] : McGraw-Hill/Irwin, [2010].



Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, наочна візуалізація, кейси, ділові ігри, практичні вправи, анімація тощо; самостійна і командна робота.

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 70 балів (результати індивідуальної і командної роботи в аудиторії, виступи на семінарах, виконання контрольних завдань, самостійна робота); підсумковий контроль – 30 балів (залік). Студенти, що протягом навчання набрали менше 30 балів, до складання заліку не допускаються. УМОВИ НАВЧАЛЬНОГО РЕЙТИНГУ (бали): Семінарські заняття - 50; Активна робота на лекціях - 5; Контрольна робота - 15; Залік - 30; Разом 100*. *Враховується своєчасність виконання завдань і якісні показники: повнота виконання, глибина розуміння взаємозв’язків і сутності складових; відповідність завданню; аргументованість і логіка; використання термінології та матеріалу тем дисципліни; творчість, наочність; застосування реальних прикладів тощо. Перерахунок рейтингових показників нормованої 100-бальної університетської шкали оцінювання в національну 4-бальну шкалу та шкалу ЕСТS.

Мова навчання: українська