НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315089

Назва:

Основи соціальних комунікацій



Анотація: Метою курсу є надати майбутньому фахівцеві із зв'язків з громадськістю цілісну уяву про феномен соціальних комунікацій та практику комунікаційної взаємодії у сучасному інформаційному суспільстві; сприяти умінню аналізувати інформаційні потоки та формувати власне позитивне комунікативне середовище, аналізувати типи комунікативної взаємодії та оптимально використовувати інформаційно-комунікаційні технології.

Тип дисципліни: нормативний

Рік навчання: 1

Семестр: весняний

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 150; аудиторних/дистанційних - 50; самостійної роботи -100, кредитів ЄКТС - 5.0

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): О.О. Сусська, доктор соціологічних наук, професор

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- знати історію виникнення, становлення та розвитку соціальних комунікацій;
- мати уявлення про роль комунікацій у суспільстві та взаємодії соціальних суб'єктів;
- знати основні вимоги до професійних та особистісних якостей фахівця сфери зв'язків із громадськістю.


Спосіб навчання: аудиторний/дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Вступ до спеціальності", "Основи соціології", "Психологія"

Зміст дисципліни: ознайомити майбутнього фахівця із сутністю комунікаційних процесів, ЗМІ як сферою діяльності та соціальним інститутом, основними підходами до вивчення комунікаційних процесів, їхніми функціями і принципами, моделями комунікацій. Дати можливість розглянути еволюцію становлення та розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, що суттєво змінюють умови комунікаційної взаємодії в суспільстві і в світі, сучасні тенденції розвитку системи масових комунікацій, її значення у сучасному світі; ознайомитися з основними вимогами до професійних та особистісних якостей фахівця сфери зв'язків із громадськістю.


Рекомендована література: 1. Барден Ф. Код зламано, або Наука про те, що змушує купувати. Х., 2017.
2. Ґабермас Ю. Дії, мовленнєві акти, мовленнєві інтеракції та життєвий світ // М.А. Єрмоленко. Комунікативна практична філософія. Київ : Лібра, 1999. С.237-324.
3. Ґабермас Ю. Структурні перетворення у сфері відкритості: дослідження категорії громадянське суспільство. Львів, 2000. 318с.
4. Ґоулман Д. Емоційний інтелект. К.: Vivat, 2020.
5. Джейкобс С. Чарльз. Нейроменеджмент / пер. с англ. Київ: Companion Group, 2011. 208 c.
6. Королько В.Г., Некрасова О.В. Зв'язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика: Підр. для вищих навч. закладів/ 3-тє вид., доповн. і переробл. К.: Вид. дім "Києво-Могилянська академія", 2009.
7. Костенко Н.В. Мережева комунікація: алгоритмічний і ризикований зв'язок // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. 2020. № 2. С. 5-24.
8. Лі Р. Міфи про PR. К.: Вид-во "Ранок": Фабула.2020.
9. Макінтайр Л. Постправда. К.: Вид-во ArtHuss, 2021.
10. Мак-Квейл Д. Теорія масової комунікації / пер. з англ. Львів: Літопис, 2010. 538 с.
11. МакКвейл Д., Віндал С. Моделі масової комунікації у зв'язку з соціальною системою. Вплив комунікації на індивидів (моделі) / Пер. з англ. Ярмоленко С. В. Київ, 2002.
12. Семенюк О.А., Паращук В.Ю. Основи теорії комунікації. Навч. Посібн. К.:ВЦ "Академія", 2010. 240 с.
13. Сорока Ю. Мова ворожнечі в перспективі соціології культури // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. 2018. №3. С. 25-46.
14. Сусская О.А. Гуманизация и персонификация масс-медиа: Гуманизация и персонификация коммуникативного взаимодействия в медиапространстве: моногр. Saarbrucken: LAP LAMBERT Academic Publishing, AV Akademikerverlag GmbH &Co. KG, 2013. 110 c.
15. Сусська О. О. Інформаційне поле особистості. Формування інформаційного вибору аудиторії в умовах сучасного соціокультурного середовища. Монографія. Київ : ДАКККіМ, 2003. 188 с.
16. Сусська О.О. Персоніфікація інформаційного обміну. Монографія . Київ: Видавництво "Логос", 2013. 256 с.
17. Філоненко М.М. Психологія спілкування. Підручник. К.: Центр учбової літератури,. 2008. 224 с.
18. Черних О. Мова ворожнечі. Мова ненависті // Н. А. Сейко, Н. П. Павлик (Ред.). Енциклопедія прав людини: соціально-педагогічний аспект. Житомир: Волинь, 2014. С. 178-182.
19. Gerbner G. Marketing Mayhen Globally // Servaes J., Lie R. (eds.) Media and Politics in Transition.Cultural Identity in the Age of Globalization. Acco Leuven /Amersfoort, 1997.рр.13-19.
20. European Court of Human Rights (2018). Factsheet - Hate Speech. Retrieved from http://www.echr.coe.int/Documents/FS_Hate_speech_ENG.pdf.
21. Kellner D. New Media and New Literacies: Reconstruction Education for the New Millenium // The Handbook of New Media / ed. by L.Lievrouw and S.Livingstone. Sage Publication, Lnd, Thousand Oaks; New Delhi, 2002.
22. Laswell Harold D. The structure and Function of Communication in Society. In Mass Communications: A Book of Readings, 2nd ed. Wilbur Shramm ed. Urbana: University of Illinois Press, 1960.
23. Lull J. Media, Communication, Culture. A Global Approach. John Wiley & Sons Ltd, 2019. 320 c.
24. McQuire S. Geomedia: Networked Cities and the Future of Public Space. Polity Press, Malden, MA, 2016. 213 pp.
25. Perloff Richard M. The dynamics of persuasion: communication and attitudes in the 21st сentury. 6th ed. Routledge . Taylor & Francis Group. New York and London, 2017. 609 pp. Sixth edition published 2017 by Routledge.
26. Schroeder Ralph. Towards a theory of digital media // Information. Communication & Society. Volume 21, 2018. Issue 3, pp. 323-339.
27. Stald G. (2008) 'Mobile identity' in Youth, Identity and Digital Media (ed. Buckinham, D.). Cambridge, MA: MIT Press.
28. Taylor P.M. (1995) Munitions of the Mind. A History of Propaganda from the Ancient World to the Present Day. Manchester, 1995.
29. Temple M. (2013) 'The media and the message' in Journal of Political Marketing 2012:2-3.
30. The society for More Creative Speech. (1996). Symbolic Interactionism as Defined by Herbert Blumer. http:www.thepoint.net/-usul/text/blumer.html


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, підготовка есе, підготовка письмової роботи за тематикою курсу, індивідуальна робота, консультації.

Методи й критерії оцінювання: : рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 60 балів (усне опитування, реферати, есе, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 40 балів (усний екзамен)

Мова навчання: українська