НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315159

Назва:

Структура та прогнозування інфомаційних потоків



Анотація: Курс спрямований на формування цілісної уяви про структуру, управління та прогнозування інформаційних потоків, ознайомити із засадами оцінки діяльності суб'єктів глобального інформаційного простору та інформаційних потоків у ньому, а також практичними підходами до розуміння змін у сфері комунікацій та медіаменеджменту.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 3

Семестр: осінній

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 28 год.; самостійна робота - 62 год, кредитів ЄКТС - 3,0

Форма контролю: залік

Викладач(і): О. О. Сусська, доктор соціологічних наук, професор

Результати навчання: - Випускник має продемонструвати глибокі знання з історії та сучасної практики комунікації та її принципів, у т.ч. різноманітних видів і форм соціальної комунікації, її технології; вміти аналізувати сучасні тренди функціонування і розвитку медійних систем;
- Випускник має продемонструвати знання щодо державної політики в сфері інформації та комунікації, залучення громадськості до формування і реалізації державної політики; вміти класифікувати та використовувати основні підходи до вивчення комунікаційних процесів; використовувати міжнародний досвід вивчення комунікацій різних рівнів;
- Випускник має продемонструвати професійну спроможність проводити кількісні та якісні дослідження громадської думки, ставлень і очікувань громадськості; обирати відповідні методи для досліджень в сфері соціальних комунікацій; аналізувати методологію вивчення ефективності комунікацій у зв'язках з громадськістю;
- Випускник має продемонструвати здатність створити/ вдосконалити професійну систему взаємодії із ЗМІ, здатність створювати інформаційні приводи, спроможність до взаємодії із ЗМІ, в т.ч. і проводити моніторинг ЗМІ; застосовувати методи вивчення медіа та ПР;
- Випускник має продемонструвати знання щодо особливостей комунікації урядових структур, неурядових організацій, бізнес компаній, політичних партій; вміти аналізувати результати та розробляти програми досліджень, що стосуються системи мас-медіа та соціальних комунікацій


Спосіб навчання: аудиторний /дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Основи соціальних комунікацій"

Зміст дисципліни: - Глобалізоване інформаційне суспільство як нова формація суспільного існування у XXI ст. -Вплив світових інформаційних та соціальних мереж на комунікаційні процеси різного рівня. - Правові засади існування глобальних інформаційних систем. - Політико-ситуативний напрям структурації інформаційних потоків. - Особливості психолого-комунікативного напряму формування інформаційних потоків. - Раціоналістично-безпековий напрям керування інформаційними потоками. - Позиції медіа і pr в сучасному інформаційному просторі. - Прогнозування та протидія гібридним впливам, ворожій пропаганді та медіаризикам в сучасному інформаційному просторі.


Рекомендована література: 1. Бехманн Готтхард. Современное общество: общество риска, информационное общество, общество знаний / пер. с нем. 2-е изд. М.: Логос, 2012. 248 с.
2. Габор Н. Проблеми медіаграмотності у контексті інформаційного середовища держави // Вісник Львівського університету. Серія журналістика. 2002.Вип. 22. С. 66-69.
3. Кассон М. Інформація та організація. Новий погляд на теорію фірми / пер. з англ. Ігоря Ободовського. К.: Вид дім "Києво- Могилянська Академія", 2008. 366 с.
4. МакКвейл, Д., Віндал С. Моделі масової комунікації у зв'язку з соціальною системою. Вплив комунікації на індивидів (моделі) / Пер. з англ. Ярмоленко С.В. Київ, 2002.
5. Мак-Люэн, Маршалл. Галлактика Гуттенберга: Сотворение человека
печатной культуры / Маршалл Мак-Люэн. / Пер. с англ. К.: Ника-Центр, 2004. 432 c.
6. Маккуайр С. Медийный город. Медиа, архитектура и городское пространство. М.: Strelka Press, 2014. 527 с.
7. Маркузе, Г. Эрос и цивилизация. Одномерный человек: Исследование идеологии развитого индустриального общества / Г.Маркузе. [ Пер. с англ., послесл., примеч. А.А.Юдина] М.: ООО "Изд-во АСТ", 2003. 526 с.
8. Мартен, Д., Мецжер Ж.-Л., П'єр Ф. Соціологія глобалізації / пер. з франц. К.: Вид. дім "Києво-Могилянська Академія", 2005. 302 с.
9. Медіа. Демократія. Культура. / За ред. Н.Костенко, А.Ручки. - К.: Інститут соціології НАН України, 2008. - 356 с.
10. Мелюхин, И.С. Информационное общество: истоки, проблемы, тенденции развития / И.С.Мелюхин. М.: Изд-во МГУ, 1999. 208 с.
11. Мелюхин И.С. Информационные технологии и бизнес. М.: Гарант-парк, 1997. 125 с.; ил.
12. Смислова морфологія соціуму / За ред. Н.В.Костенко. Київ : Інститут соціології НАН України, 2012. 422 с.
13. Соколова Н. Л. Популярная культура Web 2.0: к картографии современного медиаландшафта : монография / Самара: Изд-во "Самарский университет", 2009. 204 с.
14. Стоуньер Т. Информационное богатство: профиль постиндустриальной экономики // Новая технократическая волна на Западе. М.: Прогресс, 1986. С. 392-409.
15. Сусська О.О. Суб'єктоцентричність моделей медіакомунікації у посттравматичну епоху // Габітус. Науковий журнал з соціології та психології. Вип. 12. Одеса, 2020. С. 122-126.
16. Сусська О.О. Управління інформаційними потоками як властивість політичного менеджменту: перехід від імперативу - до взаємодії // European Political and Law Discourse. 2019. Volume 6. Issue 1, P. 108-116.
17. Тофлер. Е. Третя Хвиля. K.: Всесвіт, 2000.
18. Тоффлер Е. Футурошок. СПб., 1997.
19. Фромм Э. Бегство от свободы. М.: Прогресс, 1991.
20. Фукуяма, Ф. Великий разрыв / пер. с англ. М.: АСТ, 2008. 474c.
21. Access to Information Act. Ministry of Supply and Servises, Canada,1991. Annual Report Information Comissioner 1992-1993// Ministry of Supply and Services. Canada, 1993.
22. Adorno T.W.,Horkheimer M. Dialectic of Enlightenment. London, Allen Lane: The Penguin Press, 1973.
23. A European Initiative un Electronic Commerce/ Communication to the Parliament? The Council? The Economic and Social Committee and the Committ4e of the Regions15.04.97.(http://www.ispo/cec/be/Ecommerce.)
24. Bell D. The coming of postindustrial society. - N.Y., 1973.
25. Building the European Information Society for Us All. First Reflections of the High Level Group of Experts. Interim Report. 1996.
26. Building the Information Society: Moving Canada into the 21st Century. Ministry of Supply and Services. Canada, 1996.
27. Copyright and the Information Highway. Final Report of the subcommittee on copyright. Canada, 1995.
28. Electronic money: Consumer protection, law enforcement, supervisory and cross border issues. Group of Ten. 1997.
29. Europe and the global information society: Recommendations to the European Council. 1994.
30. Europe at the Forefront of the Global Information Society: Rolling Action Plan // Communication from the European Commission to the Committee of the Regions. 1996.
31. Giddens A. The Conseguences of Modernity/ Cambrige, Polity Press, 1990.
32. Government communications policy // Treasury Board of Canada. 1988.
33. Guidelines for the security of information systems // OECD. Paris. 1992.
34. Habermas J. Cоmmunication and the Evolution of Society. London, 1979.
35. Hammer M., Champy J. Reengineering the corporation: A manifesto for business revolution // Harper Business. 1993. P. 223.
36. Information networking and new technologies: Opportunities and Policy Implications for the 1990s. OECD. 1992.
37. Information Superhighway: An Overview of Technology Challenges // Report to the USA Congress. 1995.
38. Internet. A new legal issues // Report of an interdepartmental Working Party on penal, data protection and copyright aspects of the Internet. Federal Office of Justice. Berne. 1996.
39. Katz E, Lasarsfeld P.F. Personal Influence: The Part Played by People in the Flow of Mass Communications (Glenocoe, III.: The Free Press, 1955). PP. 24-34.
40. Kent J., Niemi R. G. Generations and politics. N. Y., 1981. P. 406
41. Klapper J. The effects of Mass Communication. - Glencoe, 1960.
42. Laswell H.D. The future of the comparative metod. Comp. Politics, 1, 1968.
43. Laswell Harold D. The structure and Function of Communication in Society. In Mass Communications: A Book of Readings, 2nd ed. Wilbur Shramm ed. (Urbana: University of Illinois Press, 1960). P. 118.
44. Networks for People and their Communities. Making the Most of the Information Society in the European Union // First Annual Report to the European Commission from the Information Society Forum. June 1996.
45. New social and economic approaches to a multimedia world. Tokyo, March 1996. Paris. OECD. 1996. 35p.
46. Toynbee A. J. Study of History, 12 vol. London: Oxford University Press, 1961.
47. Toynbee A. J. Civilisation on Trial. New York: Oxford University Press, 1948.
48. Werbach K. Digital Tornado: The Internet and Telecommunications Policy. USA. Federal Communications Commission, 1997. 84 p.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, підготовка письмової роботи за тематикою курсу, виконання практичних завдань (індивідуальна робота, консультації)

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (до 80 %) участь в обговоренні запропонованих викладачем питань на семінарах, практикуми, наукова робота студента тощо. Підсумково - модульний контроль ( 40% - виконання практичних завдань), а також - залік (20 %).

Мова навчання: українська.