НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315312

Назва:

Первісна історія України



Анотація: Походження людини. Історія первісного суспільства. Мисливство прильодовикової епохи. Неолітична революція. Походження індоєвропейців. Скіфсько-сарматська доба. Походження українців та їхніх сусідів. Зазначені теми викладаються з урахуванням новітніх досліджень у галузі праісторії та археології. Теоретичний курс закріплюється навчальною археологічною практикою.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: І

Семестр: осінній

Кількість кредитів: 4 (загальна кількість годин – 120 год.; аудиторні години – 42 год.; лекції – 24 год.; семінарські заняття – 18 год.; самостійна робота - 78 год.)

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): Залізняк Л.Л., д.і.н., професор

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- знати і розуміти хід подій з історії України;
- уміти застосовувати набуті знання для аналізу історичних процесів на широкому тлі історії Європи: від появи найдавніших людських істот на теренах України до постання держави Київська Русь.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: історія та культура давнього населення України з курсу Історія України (середня освіта).

Зміст дисципліни: Висвітлюються маловідомі, проте актуальні проблеми стародавньої історії нашої Батьківщини. Значну увагу приділено проблемам походження людини. Способу життя людини доби палеоліту, мезоліту, ролі доби енеоліту в передісторії України; етногенезу та розселенню індоєвропейських народів, витокам слов’янства та історії формування українського народу, етнічним процесам у Київській Русі, культурно-історичному місцю України в історії Європи.


Рекомендована література: Грицак Я. 2019. Нарис історії України. Формування модерної нації XIX-XX століття. Київ, 656 с.
Залізняк Л. 2019. Стародавня історія України. Київ: Темпора, 640 с.
Залізняк, Л. Л. 2020 Від пізніх неандертальців до ранніх індоєвропейців. Кам’яна доба України, вип. 19. 234 с.
Конча, С. В. 2017. Індоєвропейці: пізнання доісторії. Київ: Центр учбової літератури, 416 с.
Шакурова О. 2017. Основні концепції етногенезу українського народу: вітчизняна історіографія (кінець ХІХ – початок ХХІ ст.). Київ, 272 с.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 60 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль – 40 балів (усний екзамен).

Мова навчання: українська