НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315319

Назва:

Комп`ютерні методики роботи з історичними джерелами



Анотація: Метою курсу є знайомство студентів з можливостями інформаційних технологій в історичному дослідженні та опанування навичками їх практичного застосування.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: I

Семестр: додатковий період весняного семестру

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин – 90 год.; аудиторні години – 26 год.; лекції – 12 год.; семінарські заняття – 14 год.; самостійна робота - 64 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Кислий М-О.О., к.і.н.

Результати навчання: студент(ка) має навчитись орієнтуватися в інформаційних технологіях для істориків, вміти практично застосовувати спеціальне програмне забезпечення та ресурси у власних історичних дослідженнях.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: «Інформаційні технології», «Вступ до історії», «Спеціальні історичні дисципліни», «Історичні дослідження методом усної історії», «Науково-дослідницький бібліографічний практикум».

Зміст дисципліни: історична інформатика як джерелознавча дисципліна; інформаційні технології в історичній науці та освіті; робота з електронним текстом; бібліографічні менеджери; електронна бібліотека; синхронізатор файлів; Інтернет-ресурси для істориків; електронні каталоги бібліотек; пошук інформації в Інтернеті; історичні бази даних: створення, управління та використання; графічна візуалізація історичних даних; комп’ютерний аналіз історичного джерела: контент-аналіз історичних текстів, статистичний аналіз історичних даних; презентація та публікація історичних досліджень і джерел в Інтернеті.


Рекомендована література: Информационные технологии для историков. Учебное пособие к практикуму по курсу «Информатика и математика» / Отв. ред. Л.И. Бородкин. – Москва: МГУ, 2006.
Историческая информатика. Информационные технологии и математические методы в исторических исследованиях и образовании. – 2012 –
Святець Ю.А., Кліометрика. Частина 2. Формально-кількісні та математико-статистичні методи. Підручник. – Дніпропетровськ: Видавництво ДДУ, 2003.
Спеціальні історичні дисципліни: питання теорії та методики. – 2013. – № 21 (тема числа: «Електронні інформаційні ресурси»).
Труды Международных конференций Ассоциации «История и компьютер». – 1993–2012 (http://aik-sng.ru/) (Серия «Круг идей: новое в исторической информатике»).
Cohen D.J. and T. Scheinfeldt, eds. Hacking the Academy: New Approaches to Scholarship and Teaching from Digital Humanities. – Ann Arbor: University of Michigan Press, 2013.
Cohen D.J. Digital History: A Guide to Gathering, Preserving, and Presenting the Past on the Web. Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 2006.
differences: A Journal of Feminist Cultural Studies. – 2014. – № 1 (Special theme: In the Shadows of the Digital Humanities).
Rogers R. The End of the Virtual – Digital Methods. – Amsterdam, 2009.

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: семінарські заняття (робота з програмним забезпеченням) – 56 балів, індивідуальні завдання – 14 балів; підсумковий контроль – 30 балів (залік).

Мова навчання: українська