НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315330

Назва:

Вступ до історії



Анотація: Основні поняття і проблематика історичної науки. Етапи нагромадження історичного знання, еволюція мети і технік історіописання. Історія та міф, історія і виховна дидактика. Основні напрями і тематичні поля сучасної історіографії. Поняття джерела й методів його інтерпретації. Засади наукової праці: критичне читання, збір матеріалу, принципи його оформлення і викладу, науковий апарат. Академічна етика.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: ІІ

Семестр: осінній

Кількість кредитів: 5 (загальна кількість годин – 150 год.; аудиторні години – 52 год.; лекції – 30 год.; семінарські заняття – 22 год.; самостійна робота - 98 год.)

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): Яременко М.В., д.і.н., доцент

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- знати і розуміти еволюцію засад та методів історичного дослідження; - уміти застосовувати набуті знання для аналізу історичних явищ минулого.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: історія культури, історія Античності, історія Західної цивілізації

Зміст дисципліни: Ознайомлення зі зміною культурних матриць європейського історіописання від Античності до наших днів; пояснення змісту базових понять історичної науки та пізнавальних можливостей таких дослідницьких категорій, як «джерело», «метод», «інтерпретація»; закладення основи практичних навичок у написанні власного дослідницького тексту - постановці проблеми, збиранні матеріалу, структурі й логіці викладу, науковому апараті. Окрему увагу приділено прищепленню засад академічної етики у використанні джерел та історіографічних праць.


Рекомендована література: Вжосек В. Історія – культура – метафора. Постання некласичної історіографії. Про історичне мислення / Переклад В. С. Саган, С. О. Сєряков, В. В. Склокін. – Київ, 2012.
Дюпон-Мельниченко Ж.-Б., Ададуров В. Французька історіографія ХХ століття. – Львів, 2001.
Колінгвуд Р. Дж. Ідея історії / Переклав О. Мокровольський. – Київ, 1996.
Яковенко Н. Вступ до історії. – Київ, 2007.
Dean D., Etges A. What Is (International) Public History? // International Public History. – 2018. – Vol. 1. – Issue 1. – P. 1–3.
Tosh J. The Pursuit of History: Aims, Methods and New Directions in the Study of Modern History. 7th ed. – London: Routledge, 2022.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 85 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальні письмові завдання); підсумковий контроль – 20 балів (письмовий екзамен).

Мова навчання: українська