НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315333

Назва:

Історія Гетьманщини



Анотація: Традиції Запоріжжя й адміністративно-територіальний устрій Гетьманщини. Центральні та місцеві органи влади. Православна церква. Еліта козацької держави. Збройні сили, тенденції економічного розвитку, становий устрій, духовний світ, міжнародне становище. Феномен московського уніфікаторства.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: ІІІ

Семестр: весняний

Кількість кредитів: 5 (загальна кількість годин – 150 год.; аудиторні години – 52 год.; лекції – 30 год.; семінарські заняття – 22 год.; самостійна робота - 98 год.)

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): Яременко М.В., д.і.н., доцент

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- знати основну хронологічну канву історії Гетьманщини, її розвиток та причини ліквідації, роль в історії України;
- уміти застосовувати набуті знання для аналізу історичних явищ минулого.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: історія України, історія Речі Посполитої, історія Російської імперії.

Зміст дисципліни: ознайомлення студентів із сучасними науковими знаннями про Гетьманщину, її політичний статус, політичну культуру та владні інститути, населення і соціальну структуру, розвиток економіки, військової та освітньої сфери, суду і судочинства, процес ліквідації та причини уніфікаційної політики.


Рекомендована література: Горобець В. Влада та соціум Гетьманату. Дослідження з політичної та соціальної історії ранньомодерної України. – К.: Інститут історії України, 2009.
Горобець В. «Волимо царя східного...» Український Гетьманат та російська династія до і після Переяслава. - К. : Критика, 2007.
Дядиченко В. А. Нариси суспільно-політичного устрою Лівобережної України кінця XVII – початку XVIII ст.. – К.: Вид-во АН УРСР, 1959.
Когут З. Коріння ідентичності: Студії з ранньомодерної та модерної історії України. – К.: Критика, 2004.
Оглоблин О. Гетьман Іван Мазепа та його доба. – 2-е доповнене видання. – Нью-Йорк – Київ – Львів –Париж – Торонто, 2001.

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 60 балів (опитування, виступи на семінарах, письмові завдання); підсумковий контроль – 40 балів (письмовий іспит).

Мова навчання: українська