НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315343

Назва:

Галицько-Волинське князівство



Анотація: Метою курсу є ознайомлення студентів з історією Галицької та Волинської земель у ХІІІ-середини ХIV ст. Хронологічно і тематично курс охоплює перехідний період, що розпочинається у добу Київської Русі, а закінчується із вимиранням руської князівської династії та входження Галичини і Волині до складу сусідніх держав (зокрема, Великого Князівства Литовського та Корони Польської). Протягом курсу студенти повинні отримати уявлення про основні проблеми історії регіону, ознайомитися з базовими джерелами та набути навичок роботи з ними. Курс зорієнтований на відхід від традиційної дослідницької парадигми, яка розглядає південно-західні руські землі ХІІІ - середини ХIV ст. як "Галицько- Волинську державу". В рамках лекційних та семінарських занять увага буде приділена, головним чином, таким пунктам: критиці історіографічних традицій, вивченню специфіки роботи з джерелами різних видів, розгляду політичної історії Галичини та Волині у східно- та центральноєвропейському контексті, питанням культурної історії регіону.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: весняний

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 28 год.; лекційні заняття -12 год., семінарські заняття - 16 год.; самостійна робота - 62 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Арістов В.Ю., к.і.н., ст.викл.

Результати навчання: Знати: основні джерела, події та героів періоду існування Галицько-Волинського князівства; новітні концепції та історіографічні традиції дослідження історії південної Русі ХІІІ - першої половини XIV ст.; розуміти специфіки джерел та інформації, яку можна з них отримати.
Вміти: критично читати і коментувати тексти наративних творів та актових документів ХІІІ-XIV ст. Критична робота з джерелами мусить поєднуватися з формуванням навиків коментування основних базових питань соціальної, політичної та культурної історії періоду, що по-різному висвітлюються в різних історіографічних традиціях.


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Курс насамперед є розширенням і доповненням до обов?язкового курсу "Середньовічна історія України". Тематика дисципліни близька до таких вибіркових курсів, як "Інкорпорація, інтеграція чи асиміляція? Історія руських земель Корони Польської (сер. XIV - 1572 р.)" і "Велике князівство Литовське", а також синхронізується із обов?язковим курсом "Історія західної цивілізації: доба Середньовіччя".

Зміст дисципліни: Метою курсу є ознайомлення студентів з історією Галицької та Волинської земель у ХІІІ - середини ХІV ст. Хронологічно і тематично курс охоплює перехідний період, що розпочинається у добу Київської Русі, а закінчується із вимиранням руської князівської династії та входженням Галичини і Волині до складу сусідніх держав (зокрема, Великого князівства Литовського та Корони Польської). Протягом курсу студенти повинні отримати уявлення про основні проблеми історії регіону, ознайомитися з базовими джерелами та набути навичок роботи з ними. Курс зорієнтований на відхід від традиційної дослідницької парадигми, яка розглядає південно-західні руські землі ХІІІ - середини ХІV ст. як "Галицько_Волинську державу". В рамках лекційних і семінарських занять увага буде приділена, головним чином, таким пунктам: критиці історіографічних традицій, вивченню специфіки роботи з джерелами різних видів, розгляду політичної історії Галичини та Волині у східно- та центральноєвропейському контексті, питанням культурної історії регіону.


Рекомендована література: Галицько-Волинський літопис. Текстологія. Київ, 2020.
Генсьорський А.І. Галицько-Волинський літопис (Лексичні, фразеологічні та стилістичні особливості). — К., 1961.
Грушевський М. С. Історія України-Руси. Том III. Київ, 1993.
Котляр М. Ф. Галицько-Волинська Русь. Київ, 1998.
Купчинський О. Акти та документи Галицько-Волинського князівства XIII – першої половини XIV століть. Дослідження. Тексти. Львів, 2004.
Ричка В., Толочко О. «Князи Болоховьсции» // Ruthenica. Т. 13. – Київ, 2016. – С. 83–107.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальні письмові завдання); підсумковий контроль - 30 балів (письмовий залік).

Мова навчання: українська