НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315465

Назва:

Комп`ютерна графіка



Анотація: Метою і завданням навчальної дисципліни “Комп’ютерна графіка” є ознайомлення студентів з основними методами та алгоритмами візуалізації, тобто створення зображень на основі існуючого опису або моделей та отримання практичних навичок проектування та розробки програмних систем для відповідних задач. Детально розглядаються такі задачі комп’ютерної графіки: геометричні перетворення, інтерполяція, алгоритми побудови 2-D та 3-D об’єктів на основі існуючої моделі, освітлення, зафарбування. Приділяється увага важливим та пов’язаними між собою особливостям, які впливають на якість отриманого зображення: швидкість зміни кадрів; кількість, структура, вигляд, колір об’єктів сцени; можливості графічних систем та пристроїв виведення.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 4

Семестр: весняний

Кількість кредитів: 4 (загальна кількість годин - 120 год.; аудиторні години - 42 год.; лекції - 24 год.; практичні заняття - 18 год.; самостійна робота - 78 год.)

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): Бучко О.А.,к.техн. н.,доц.

Результати навчання: Знати:
• предмет та основні поняття курсу;
• типові алгоритми для вирішення задач візуалізації та комп’ютерної графіки;
Вміти:
• оперувати термінологією дисципліни;
• застосовувати теоретичні положення курсу до розв'язання задач;
• розробляти алгоритми та програмувати для вирішення типових задач візуалізації та комп’ютерної графіки;
• проводити аналіз процесу розробки алгоритму та результатів його роботи з точки зору основних положень курсу;
• аналізувати результати роботи програм;
• робити науково-обґрунтовані висновки на основі результатів обробки математичного, алгоритмічного матеріалу.


Спосіб навчання: 5 (загальна кількість годин - 150 год.; аудиторні години - 52 год.; лекції - 26 год.; практичні заняття - 26 год.; самостійна робота - 98 год.)

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: «Алгебра та геометрія», «Дискретна математика», «Об`єктно-орієнтоване програмування», «Алгоритми та структури даних».

Зміст дисципліни: В основі курсу лежить переконання, що навчання найбільш ефективне, коли студенти активні й відповідальні, коли вони займаються самоосвітою, прагнуть до знань та вміють користуватись ними для задоволення власних потреб у програмуванні. Студенти повинні свідомо використовувати на практичних, лекціях, самостійній роботі те, що називається пізнанням через досвід, або «циклом навчального досвіду». Без аналізу досвіду, без його обговорення з іншими ми швидко забуваємо та втрачаємо пізнавальний потенціал. Думки та висновки з такого аналізу можуть укладатись в схему, яка дасть можливість робити узагальнення та нові припущення, встановлювати зв’язки між існуючими теоріями. Ці узагальнення і теорію сформують студенту базу, за допомоги якої він зможе опанувати ситуацію, зрозуміти зміст речей, хід явищ. Важливо зазначити, що цикл аналізу може починатись з будь-якої точки; всі його частини є необхідними для найбільш ефективного пізнання. На аудиторних заняттях буде надано основу матеріалу. Значну частину роботи над матеріалом курсу має бути пророблено студентом індивідуально на самостійній роботі.


Рекомендована література: 1. Computer Graphics Principles and Practice Third Edition, John F. Hughes, Andries Van Dam, Morgan Mcguire, David F. Sklar, James D. Foley, Steven K. Feiner, Kurt Akeley, Addison-Wesley, 2014
2. 3-D Computer Graphics . A Mathematical Introduction with OpenGL. Samuel R. Buss Cambridge University Press. 2003
3. Computer Graphics С Version, Donald Hearn, the University of Illinois, 1997
4. Interactive computer graphics. A top-down approach with shader-based OpenGL Edward Angel, University of New Mexico, Addison-Wesley, 2012
5. Preparata, F. P., Shamos, M.I., "Computational Geometry: an Introduction", Springer-Verlang, 1985
6. Rogers C., Procedural Elements of Computer Graphics. March 24, 2017
7. Klette R. Rosenfeld A. Digital Geometry. Geometric Methods for Digital Picture Analysis, Morgan Kaufmann, 2004
8. Gonzalez R. C., Woods R. E., Digital Image Processing, Second Edition, Prentice-Hall, 2002


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 60 балів (домашні завдання, реферати, проекти, 3 контрольні роботи); підсумковий контроль - 40 балів (письмовий екзамен).

Мова навчання: українська