НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315495

Назва:

Історія української кібернетики



Анотація: Програма курсу „ Історія української кібернетики” відповідає навчальному плану підготовки бакалаврів. Курс передбачає набуття теоретичних і практичних знань, що стосуються історії кібернетики в Україні.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр: літній

Кількість кредитів: 2,0 (загальна кількість годин - 60 год.; аудиторні години - 26 год.; лекції - 14 год.; семінари - 12 год.; самостійна робота - 34 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Гороховсьий С.С.,доц.,к.ф.м.н.

Результати навчання: - знати: -походження науки кібернетики, історію розвитку цієї науки в Україні, зв’язки кібернетики з іншими науками, досягнення українських вчених, концептуалізацію і періодизацію відомостей про етапи виникнення та розвитку української кібернетики, досягнення вітчизняної науки в галузі кібернетики, обчислювальної техніки, програмного забезпечення, системного підходу, математичних основ програмування, моделей систем програмного забезпечення, штучного інтелекту.

-вміти: вчитися і оволодівати сучасними знаннями; застосовувати набуті знання в практичних ситуаціях; порівнювати сучасні технології проектування в розробці алгоритмічного та програмного забезпечення інтелектуальних інформаційних систем в історичному плані; використовувати методи формального опису систем, а також математичні та комп’ютерні моделі для обробки, аналізу, синтезу та оптимізації результатів.


Спосіб навчання: аудиторне

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: «Основи комп`ютерних алгоритмів», «Архітектура обчислювальних систем».

Зміст дисципліни: Мета і завдання курсу познайомити студентів з появою науки кібернетики, історією розвитку цієї науки в Україні, з різними визначеннями кібернетики, зв’язками кібернетики з іншими науками, досягненнями українських вчених. Детально познайомити студентів з роллю академіка Глушкова в створенні радянської і української кібернетики. Курс передбачає певну концептуалізацію і періодизацію відомостей про етапи виникнення та розвитку української кібернетики народу, з метою задоволення пізнавальної потреби здобувачів вищої освіти, виховання у них духу національної свідомості, сприяти підвищенню якості володіння історичними знаннями, а також для всебічного глибокого усвідомлення досягнень української науки та її місця в історії Європи і світу.


Рекомендована література: 1. В.М.Глушков - основоположник інформаційних технологій в Україні та колишньому СРСР http://ukrainiancomputing.org/GL_HALL2/MAIN-337_5_u.html#383_7
2. Жабин С.А., Глушкова В.В. Об истории появления футбольной кибернетики в Украине http://ogas.kiev.ua/library/ob-ystoryy-poyavlenyya-futbolnoj-kybernetyky-v-ukrayne-849
3. Половенко Л. П. Технології кібернетичної педагогіки та психоінформатики як ефективний інструмент управління якістю освіти. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». – 2017. – випуск 2 (41)
4. Д. Новіков. Кібернетика 2.0. Available from: https://www.researchgate.net/publication/310060431_Kibernetika_20 [accessed May 29 2022].
5. Капитонова Ю.В., Летичевский А.А. ПАРАДИГМЫ И ИДЕИ АКАДЕМИКА В.М. ГЛУШКОВА Наукова думка, Київ, 2003
6. Міщенко Н. М. Искусственный интеллект: история одной идеи академика В. М. Глушкова - CORE Reader
7. Список печатных работ академика АН СССР В. М. Глушкова
8. http://ukrainiancomputing.org/GL_HALL2/books1_r.html#__TOP__
9. Кибернетика (Краткий исторический очерк развития кибернетики в АН УССР) ogas.kiev.ua
10. Кибернетика, вычислительная техника, информатика. Избранные труды. Том 1 из 3. Математические вопросы кибернетики by Глушков В.М.
11. Кибернетика, вычислительная техника, информатика. Избранные труды. Том 2 из 3. ЭВМ - техническая база кибернетики by Глушков В.М.
12. Ера динозаврів. Попри колишні досягнення, Інститут кібернетики НАН повільно вмирає — texty.org.ua/articles/83231/Jera_dynozavriv_ -83231/ Тексти.org.ua
13. Енциклопедія кібернетики в 2 томах. Головна редакція Української Радянської енциклопедії, 1973 рік.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 30 балів (письмовий залік).

Мова навчання: українська