НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315572

Назва:

Культура Відродження



Анотація: Ренесанс як певний часовий locus й емпірична реальність, як унікальна структура (модус) культурної свідомості, як культурологема. Реалії італійського Ренесансу від Петрарки до так званого Sacco di Roma. Поняття: класицизм, гуманізм, риторика, традиція, інновація, творчість, особистість, індивідуалізм, «інтелігенція». Спектр авторів від найавторитетніших класиків жанру (Ж.Мішлє, Я.Буркгардт, Й.Гейзінґа) до сучасних істориків культури Ренесансу (Е.Гарен, Л.Баткін та ін.).

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр:

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин – 90 год.; аудиторні години – 28 год.; лекції – 26 год.; семінарські заняття – 2 год.; самостійна робота – 62год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): старший викладач Чумаченко Б.М.

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- знати головні події та факти культурної історії доби Відродження.
розуміти сутність ренесансного типу культури в його проявах в Італії та за межами
Італії.
- мати сучасні наукові уявлення про місце Ренесансу в історії європейської
культури.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Культурологія, Антична культура, Історія середньовічної культури, Культура доби Бароко, Культура Європи Нового часу, Основні поняття історії культури.

Зміст дисципліни: Характеристика генези ренесансного типу культури, наукова переоідизація доби Ренесансу, опис головних феноменів ренесансної культури, ознайомлення з історією дослідження культури Відродження, панорама сучасних теоретичних образів ренесансної культури, конфлікт інтерпретацій в студіях Ренесансу. Важливим завданням курсу є демонстрація значення ренесансних студій для становлення сучасної культурології (концепції культурно-історичних епох, соціокультурна динаміка Європи Нового часу тощо).


Рекомендована література: Буркхард Я. Культура Италии в эпоху Возрождения. – М., 1996.
Will Durant. The Renaissance. – NY, 1963.
Баткин Л.М. Итальянское Возрождение: проблемы и люди.
Бицилли П.М. Место Ренессанса в истории культуры. – СПб, 1996.
Делюмо Ж. Цивилизация Ренессанса, М.
Гарэн Э. Проблемы итальянского Возрождения. – М, 1986.

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль – усне опитування на колоквіумі, тести, реферати, конспекти. Підсумковий контроль – залік у формі тестування або письмової роботи.

Мова навчання: українська