НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315573

Назва:

Культура доколумбової Америки



Анотація: В межах курсу розглядаються нові підходи щодо низки ключових проблем у вивченні доколумбових цивілізацій. Значна увага акцентується на специфіці соціокультурного розвитку Месоамерики та Центральних Анд, переосмисленні ролі корінних народів у структуруванні взаємодії з європейцями, а також порівнянні американського та близькосхідно-європейського культурно-історичного циклів. Студенти мають можливість опрацювати різноманітні джерела з історії культури доколумбової Америки.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр:

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин – 90 год.; аудиторні години – 28 год.; лекції – 26 год.; семінарські заняття – 2 год.; самостійна робота – 62год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): старший викладач Бондарець О.В.

Результати навчання: володіння ґрунтовними теоретичними знаннями з історії культури доколумбової
Америки;
володіння навичками систематичної навчальної та наукової діяльності, вміння
застосувати інтегровані знання програмного матеріалу дисципліни;
володіння необхідними предметно-професійними і соціальними якостями
особистості бакалавра.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Археологія та давня культура

Зміст дисципліни: У курсі висвітлено основні тенденції розвитку культури на Американському континенті, починаючи від появи на ньому найдавнішої людини до завоювання європейцями. Робиться спроба поєднати періодизацію культури Америки з основними змінами клімату та близькосхідно-європейським культурно-історичним циклом. Розглядаються основні точки зору на проблему зв’язків між населенням Америки і Старого Світу в доколумбову епоху. Значна увага приділяється аналізу культури основних центрів давніх цивілізацій Нового Світу.


Рекомендована література: Основна

" Рубель В.А. Історія цивілізацій Доколумбової Америки: Навч. посібник. - Київ: Либідь, 2005. - 504 с.
" Чмихов М.О. Давня культура: Навч. посібник. - Київ: Либідь, 1994. - С. 169 - 273.
" Aimi, Antonio. Aztecs, Mayas, Incas and the Cultures of Pre-Columbian America. - Silvana Editoriale, 2019. - 192 p.
" Davies, Nigel. The Ancient kingdoms of Peru. - Penguin Books, 1998. - 240 p.
" Katz, Friedrich. The Ancient American Civilizations. - Castle Books, 2004. - 416 p.
" Mason, J. Alden. The Ancient Civilizations of Peru. - Revised Edition. - Penguin Books, 1991. - 416 p.
" McBrinn, Maxine; Cordel, Linda S. Archaeology of the Southwest. - 3 rd Edition. - Routledge, 2016. - 368 p.
" Quilter, Jeffrey. The Ancient Central Andes. - 2 nd Edition. - Routledge, 2022. - 397 p.
" Restall, Matthew; Lane, Kris. Latin America in Colonial Times. - 2 nd Edition. - Cambridge University Press, 2018. - 355 p.
" Rogers, J. Daniel; Wilson, Samual M. Ethnohistory and Archaeology: Approaches to Postcontact Change in the Americas. - Springer, 1993. - 254 p.
" The Andean World / Edited by Linda J. Seligmann and Kathleen S. Fine-Dare. - Routledge, 2018. - 693 p.
" The Archaeology of the Upper Amazon: Complexity and Interaction in the Andean Tropical Forest / Edited by Ryan Clasby and Jason Nesbitt. - University Press of Florida, 2021. - 328 p.
" The Legacy of Mesoamerica: History and Culture of a Native American Civilization / Edited by Robert M. Carmack; janine l. Gasco; Gary H. Gossen. - 2 nd Edition. - Routledge, 2006. - 576 p.

Додаткова
" Гуляев В.И. Древние цивилизации Америки. - Москва: Вече, 2008. - 448 с.
" Ершова Г.Г. Древняя Америка: полет во времени и пространстве. Мезоамерика. - Москва: Алатейя, 2002. - 392 с.
" Ершова Г.Г. Древняя Америка: полет во времени и пространстве. Северная Америка и Южная Америка. - Москва: Алатейя, 2002. - 416 с.
" Культура Латинской Америки: Энциклопедия / отв ред. П.А. Пичугин. - Москва: РОССПЭН, 2000. - 742 с.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: Методи контролю успішності: метод спостережень викладача за роботою студентів під час аудиторних та поза аудиторних занять, методи усної перевірки та контролю знань, метод письмових робіт; Критерії оцінки: характер засвоєння знання (рівень усвідомлення, міцність запам’ятовування, обсяг, повнота і точність); якість виявлення знання студентом (логіка мислення, аргументація, послідовність і самостійність викладу, культура мовлення); ступінь оволодіння відомими способами діяльності, уміннями і навичками застосування засвоєних знань на практиці; оволодіння досвідом творчої діяльності; якість виконання письмових робіт (зовнішнє оформлення, темп виконання, ретельність тощо).

Мова навчання: українська