НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315587

Назва:

Наукове письмо



Анотація: Практично зорієнтована дисципліна, яке дає розуміння специфіки наукової роботи у сфері кульурології та навички наукового письма, спираючись на методологію, розроблену в рамках writing process movement. Фокус на процесі письма дозволяє навчити продуктивно організовувати дослідження, розрізняти якісно різні етапи роботи над текстом, та застосовувати композиційні принципи його структурування на різних рівнях. Важливою складовою дисципліни є роз'яснення значення і переваг академічної доброчесності та вимог до курсових та кваліфікаційних робіт з культурології. У ході навчання передбачено індивідуальну та групову роботу, яка спрямована на те, щоб допомогти студенткам обрати власний дослідницький напрям та почати працювати над курсовою роботою.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр: 2

Кількість кредитів: 3,00 (загальна кількість годин – 90 год.; аудиторні години – 28 год.; лекції – 2 год.; семінарські заняття – 13 год.; практичні та лабораторні - 13 год.; самостійна робота – 62 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): к.філос.н, старший викладач Брюховецька О.В.

Результати навчання: - Розуміти специфіку наукового письма
- Володіти навичками критичного мислення
- Уміти організовувати власну дослідницьку роботу
- Розрізняти якісно різні етапи письма
- Уміти застосовувати композиційні принципи наукового тексту на всіх рівнях його структурування
- Розуміти значення та переваги академічної доброчесності
- Мати досвід колегіального рецензування
- Обрати дослідницький напрям і почати працювати над курсовою роботою
- Знати вимоги до курсових та кваліфікаційних робіт з культурології


Спосіб навчання: аудиторний

Зміст дисципліни: Початок дослідження: розумові навички науковців. Що таке наукове письмо. Кроки дослідження. Специфіка культурологічого дослідження. Поціновування складності. Письмо як діалог. Письмо як процес. Збір інформації і матеріалу. Робота над чернеткою. Переробка і вивірення. Читати як письменник, писати як читач. Читання як творчий акт, анотації. Риторичний аналіз тексту: ситуація, мета, твердження, аудиторія. Писання як риторичний аналіз. Риторичний аналіз параграфа. Складові параграфа: початок, середина, кінець. Критичне мислення: Ідентифікація тверджень й аналіз аргументації. Що відрізняє критичне мислення. Критичне мислення і логіка. Виявлення логічних помилок. Критичне мислення і наукове дослідження. Роль цікавості. Писання це ризик. Типи тверджень: факт, цінність, політика. Аналіз та оцінка аргументів, що використовуються для підтримки тверджень. Контраргументи. Порівняння аргументів. Тема дослідження: Виявлення проблем і формування питань. Проблеми - виявлення того, що відкрито для дискусії. Небезпека бінарного мислення, дискурсивні рамки. Розвивати ідеї інших. Читати, щоб виявити дискурсивну рамку автора. Враховувати обмеження ситуації. Формулювання питання, заснованого на проблемі. Вибір і уточнення теми. Особистий інтерес до теми дослідження: що визначило вибір. Виявлення проблеми та формулювання теми як питання. Формулювання і розробка тези. Робоча і остаточна теза. Три моделі розробки робочої тези: виправлення хибної інтерпретації; заповнення пробілів; модифікація сказаного іншими. Кроки до розробки робочої тези та поєднання трьох моделей. Встановлення контексту тези: релевантність проблеми, дослідженість та її межі, оригінальний внесок авторки. Пошук і оцінка джерел. Стандартні джерела, первинні і вторинні джерела, популярні і наукові джерела. Обробка літератури: як знайти потрібні джерела. Широке охоплення літератури і рівні ознайомлення з працями (анотація, зміст, іменний та предметний покажчик). Прийняття рішення, стосовно доречності інвестиції часу в глибше ознайомлення з джерелом. Способи читання. Огляд літератури як складова наукової роботи. Оформлення бібліографії і посилань. Від підсумовування до синтезу: використання джерел для розвитку аргументів. Підсумовування, парафрази, цитати. Як писати парафраз, коли вдаватись до цитування? Плагіат і його приховані форми. Підсумовування: основні твердження, приклади, що ілюструють авторські аргументи, контекст і дискурсивна рамка авторського твердження. Синтез на противагу підсумовуванню. Кроки до створення синтезу: встановлення зв'язків між різними текстами; встановлення значення цих зв'язків, порівняння дискурсивних рамок та формулювання нових оригінальних проблем. Вступ і висновки. Типи вступів: обернений трикутник, наратив, парадокс, дебати, вказівка на нестачу. Основні складові вступу: актуальність та дослідженість теми, предмет і об'єкт дослідження, мета і завдання, огляд літератури та наукова новизна, структура роботи. Висновки - відповідь на поставлені у вступі питання. Систематизація проробленої роботи. Новизна і оригінальність. Положення, що виносяться на захист. Коли потрібно писати вступ і висновки? Розробка стратегії писання. Як подолати письменницький блок? Підготовка до писання: брейнстормінг, автоматичне і вільне письмо, роль схем і ментальних карт для створення цілого. Писання як творчий процес і рутинна робота. Писання шарами, роль чорнових варіантів. Відмінність між нещасливим і щасливим писанням в ставленні до роботи. Сумніви у власних силах та інші психологічні проблеми авторів-початківців. Емоційний інтелект в процесі писання. Організація виробничого процесу. Академічна доброчесність. Що таке плагіат. Типи плагіату. Яким чином використовувати цитати, парафрази, підсумки і синтези, щоб уникнути плагіату. Уміння ідентифікувати різні голоси в тексті та включати власний голос. Діалогічність мислення і письма. Інші (окрім плагіату) форми академічної недоброчесності. Підсумкове заняття. Обговорення пройденої програми курсу та закріплення здобутого досвіду. Планування подальшої роботи над дипломним проектом.


Рекомендована література: 1. Boice R. Procrastination and Blocking: A Novel, Practical Approach. Westport, Connecticut, London : Praeger, 1996. 202 p.
2. Booth W. C., Colomb G. C., Williams J. M. The Craft of Research, 3rd ed. Chicago: University of Chicago Press, 2008. 317 p.
3. Elbow P. Everyone can write: essays toward a hopeful theory of writing and teaching writing. New York, Oxford: Oxford University Press, 2000. 475 p.
4. Elbow P. Writing with Power. Techniques for Mastering the Writing Process. New York, Oxford: Oxford University Press, 1998. 384 p.
5. Gillett A., Hammond А.,Martala M. Inside Track to Successful Academic Writing. Harlow: Pearson Education Limited, 2009. 334 р.
6. Greene S., Lidinsky A. From Inquiry to Academic Writing. Boston, New York: Bedford/St. Martin's, 2012. 907 p.
7. Harris J. Rewriting: how to do things with texts. Logan, Utah: Utah State University Press, 2006. 139 p.
8. Marsh B. Plagiarism: alchemy and remedy in higher education. New York: State University of New York, 2007. 176 p.
9. Neville C. The complete guide to referencing and avoiding plagiarism. McGraw-Hill: Open University Press, 2010. 207 p.
10. Vallis G. L. Reason to Write: Applying Critical Thinking to Academic Writing. Charlotte: Kona Publishing and Media Group, 2010. 209 p.
11. Williams J. M. Style: toward clarity and grace. Chicago: University of Chicago Press, 1990. 208 p.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, практичні заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (60%) - усні виступи, письмові роботи. Підсумковий контроль(40%) - підсумкова письмова робота.

Мова навчання: українська