НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315597

Назва:

Українська культура Раннього модерну і Києво-Могилянська академія



Анотація: Курс має за мету поглибити знання студентів з духовної спадщини Києво-Могилянської академії (далі - КМА) у широкому культурному контексті. У курсі студенти мають можливість ознайомитися з загальними історичними умовами функціонування КМА та специфікою освітнього процесу в ній. Особливий акцент надається інтелектуальній історії, зокрема філософським і теологічним ідеям, що побутували в стінах Київської академії. Детально простежується вплив могилянців як на культуру України, так і їхній внесок у перенесення української і європейської культури на широкі терени Російської імперії. У курсі робиться спроба окреслити могилянську культуру у різних її вимірах зокрема, зокрема у літературному, образотворчому, музичному і архітектурному. Курс розраховано на студентів, які вже пройшли основний курс культурології і мають знання з історії як української, так і світової культури.А.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: 4

Кількість кредитів: 5 (загальна кількість годин - 150 год.; аудиторні години - 50 год.; лекції - 30 год.; семінарські заняття - 20 год.; самостійна робота - 100 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): кандидат філософських наук, доцент Кирилова О.О.

Результати навчання: - Вміти розпізнавати прояви несвідомого у культурі
- Мати початкові навички розпізнавання психоаналітичних методів аналізу феноменів культури


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Психоаналіз і культура

Зміст дисципліни: Курс "Структурний психоаналіз в культурології" є необхідною складовою частиною вивчення теорії культури. Він дає можливість оволодіти базовим теоретичним інструментарієм структурного психоаналізу Жака Лакана, поглибити знання його вітчизняних та зарубіжних інтерпретацій, сформувати вміння застосовувати лаканівський психоаналіз в культурологічних інтерпретаціях соціокультурних, мистецьких та інших феноменів.


Рекомендована література: Лакан Ж. Имена - Отца. - М: Гнозис/Логос, 2005.
Лакан Ж. Ниспровержение субъекта и диалектика желания в бессознательном у Фрейда. // Инстанция буквы в бессознательном, или судьба разума после Фрейда. - М.: Гнозис, 1996. - С.153-191.
Лакан Ж. О бессмыслице и структуре Бога. // Метафизические исследования. - СПб: 2000. - Вып.14. Статус Иного. - С.218-231.
Лакан Ж. Психоз и Другой. // Метафизические исследования. - СПб: 2000. - Вып.14. Статус Иного. - С.201-217.
Лакан Ж. Семинары. Книга 1: Работы Фрейда по технике психоанализа (1953/54). - М.: Гнозис/Логос, 1998.
Лакан Ж. Семинары. Книга 2: "Я" в теории Фрейда и в технике психоанализа (1954/55). - М: Гнозис/Логос, 1999.
Лакан Ж. Семинары. Книга 5: Образования бессознательного (1957/58). - М: Гнозис/Логос, 2002.
Лакан Ж. Семинары. Книга 7: Этика психоанализа (1959/60). - М: Гнозис/Логос, 2006.
Лакан Ж. Семинары. Книга 10: Тревога (1963). - М: Гнозис/Логос, 2010.
Лакан Ж. Семинары. Книга 11: Четыре основные понятия психоанализа (1964). - М: Гнозис/Логос, 2004.
Лакан Ж. Семинары. Книга 17: Изнанка психоанализа (1969/70). - М: Гнозис/Логос, 2008.
Лакан Ж. Семинары. Книга 20: Ещё (1972-72). - М: Гнозис/Логос, 2011.
Лакан Ж. Стадия зеркала и ее роль в формировании функции Я. // Инстанция буквы в бессознательном, или судьба разума после Фрейда. - М.: Гнозис, 1996. - С.32-67.
Лакан Ж. Телевидение (1964). - М.: Гнозис/Логос, 2000.
Лакан Ж. Функция и поле речи и языка в психоанализе. - М: Гнозис, 1995.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, практичні заняття, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) - усне опитування, практичні завдання. Підсумковий контроль (30%) - фінальне есе.

Мова навчання: українська