НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315684

Назва:

Основи управлінської науки



Анотація: Дисципліна «Основи управлінської науки» дозволяє сформувати систему теоретичних знань з менеджменту в цілому та отримати практичні навички для інтерпретації сучасних подій на основі минулого досвіду. Основна увага приділяється вивченню особливостей управлінських революцій та дослідженню основних наукових положень провідних науковців різних шкіл. Дисципліна охоплює повний цикл – від виникнення поняття «менеджмент» до аналізу сучасних прогресивних методів в управлінні. Архітектонікою програми дисципліни передбачено два рівні. Перший розкриває роль та значення управлінської науки, основні етапи формування управлінської діяльності, аналіз наукових шкіл з менеджменту, оцінку сучасного розвитку управлінської наукової думки. Другий рівень дозволяє реалізувати отримані вміння і навики у практичній діяльності.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: І

Семестр: І

Кількість кредитів: 3,5

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): ст. викладач Бурбело Н.О.

Результати навчання: РН3. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства.
РН9. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи.
РН14. Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації.
РН16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.
РН17. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера.

Спосіб навчання: аудиторне, дистанційне

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Курс "Історія розвитку управлінської науки» вивчається у першому семестрі першого року навчання і є основою для подальшого вивчення дисциплін управлінського блоку: Основи підприємництва, Основи менеджменту і адміністрування, Актуальні проблеми менеджменту та маркетингу, Культура ведення бізнесу та ін.

Зміст дисципліни: Тема 1. Природа управління: значення та історичні тенденції розвитку. Тема 2. Класифікація підходів до змістовного наповнення науки про управління. Тема 3. Школа наукового менеджменту. Тема 4. Школа адміністративного управління. Тема 5. Школа психології людських відносин. Тема 6. Школа поведінкових наук (біхевіористична). Тема 7. Кількісна школа менеджменту.


Рекомендована література: Основні джерела:
1. Маркіна І. А. Менеджмент організації: навчальний посібник / І. А. Маркіна, Р. І. Біловол, В. А. Власенко. – ВНЗ Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі". – К. : ЦУЛ, 2013. – 248 с.
2. Наука управляти: з історії менеджменту. Хрестоматія: навч. посібник / упоряд. І. О. Слєпов, пер. зрос. Л. І. Козій, М. Л. Матрохіна, П. Л. Піроженко, М. В. Туленков. – К. : Каравела, 2007. – 304 с.
3. Рульєв В. А. Менеджмент: навчальний посібник / В. А. Рульєв, С. О. Гуткевич. – К. : ЦУЛ, 2011. – 312 с.
4. Туленков М. В. Сучасні теорії менеджменту [Текст]: навчальний посібник / М. В. Туленков. – К. : Каравела, 2012. – 304 с.
Додаткові джерела:
5. Форд Г. Моє життя та робота / Пер. з англійської Уляни Джаман. – К. : Наш Формат, 2015. – 384 с.
6. Піз Алан, Піз Барбара. Мова рухів тіла. КМ-Букс 2017. – 416 с. ISBN: 978-617-7489-47-3
7. Тоні Шей Доставка щастя. Шлях до прибутку, задоволення і мрії. "Видавництво Старого Лева", – 2017.– 288 с.
8. Волтер Айзексон. Стів Джобс..: Брайт Букс, — 2011.– 704 с
9. Harrington Emerson. The twelve principles of efficiency. New York, Engineering magazine, 1912.
10. Claude S. George. The History of Management Thought.Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall, 1972.
11. Maslow on Management / Abraham H. Maslow, Deborah Collins Stephens, Gary Heil. – John Wiley & Sons, 1998. – 312 р. ISBN: 0471247804, 9780471247807.



Форми та методи навчання: Передбачена асинхронна форма вивчення дисципліни. Основними формами вивчення курсу є командні та індивідуальні завдання, дискусійні клуби . Семінарські заняття включають ігрові форми (кейси) для моделювання практичних завдань

Методи й критерії оцінювання: Умови нарахування балів Активність на семінарських заняттях: – активна участь – 2 бали, а пасивна участь – 0,5-1 бал. Всього - 22 б. Індивідуальні завдання (теми 2,4) - 9 б. Командні завдання (теми 1,5,7) - 13 б. Дискусійний клуб - 12 б. Проект «Щоденник успіху» - 4 б. Екзаменаційна робота: письмова робота (тест з 40 завдань, 2 відкритих питання, 1 аналітичне завдання) - 40 б. РАЗОМ - 100 балів

Мова навчання: українська