НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315747

Назва:

Конкурентоспроможність підприємств



Анотація: Конкуренція в системі ринкової економіки. Регулювання конкуренції на національному і міжнародному рівнях. Конкурентоспроможність товарів і послуг на світовому ринку. Чинники забезпечення міжнародної конкурентоспроможності підприємства. Аналіз і оцінювання міжнародної конкурентоспроможності підприємства. Мікростратегії міжнародної конкурентоспроможності. Система управління конкурентоспроможністю підприємства на світовому ринку. Конкурентоспроможність галузей у світовому господарстві. Особливості міжнародної конкурентоспроможності регіонів.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: ІІ

Семестр: ІV

Кількість кредитів: 4

Форма контролю: залік

Викладач(і): Старший викладач Волошин А.В.

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- знати суть та механізми забезпечення конкурентоспроможності підприємства; інструменти забезпечення високого рівня конкурентоспроможності підприємства;
- вміти проводити аналіз співвідношення між країнами в світовому поділі праці.


Спосіб навчання: Аудиторне, дистанційне

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: - макроекономіка; - мікроекономіка;

Зміст дисципліни: Тема 1. Природа конкуренції. Світ, регіон, країна: особливості конкуренції та конкурентоспроможності і світі. Тема 2. Конкуренція та конкурентоспроможність підприємства у ринковій економіці Тема 3. Моніторинг факторів конкурентного середовища підприємства Тема 4. Конкурентні стратегії підприємств як основа отримання конкурентних переваг Тема 5. Менеджмент якості як фундамент забезпечення конкурентоспроможності сучасного підприємства. Тема 6. Управління конкурентоспроможністю підприємств Тема 7. Маркетингова конкурентна політика підприємства Тема 8. Діагностика управління конкурентоспроможністю підприємств


Рекомендована література: 1. Менеджмент: [Навчальний посібник]/За заг. ред. к.е.н., доц. Пічик К.В., д.е.н., проф. Храпкіної В. В.; Національний університет «Києво- Могилянська Академія». ? Київ: [Видавник], 2020. – 557 с., Тема 10, с.352 – 376.
2. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г., Романко О.П. Конкурентоспроможність підприємства: планування та діагностика. Івано-Франківськ : ІФНТУНГ, 2011. 180 с
3. Драган О.І. Управління конкурентоспроможністю підприємств: теоретичні аспекти. Київ : ДАКККіМ, 2006. 160 с.
4. Siudek T., Zawojska A. Competitiveness in the economic concepts, theories and empirical research. Acta Scientiarum Polonorum Oeconomia. 2014. № 13(1). Р. 91–108.
5. Dwyer L., Kim C. Destination competitiveness: determinants and indicators. Current Issues in Tourism. 2003. № 6(5). Р. 369–414
6 .Schwab K. Global Competitiveness report. World Economic Forum. URL: http://www3. weforum.org/ docs/WEF_TheGlobalCompetitivenessReport2019.pdf (дата звернення: 05.05.2021).
7. Волошин А.В. “Міжнародна конкурентоспроможність українських малих та середніх підприємств”, Економіка і держава, No 2, лютий 2019


Форми та методи навчання: Он-лайн екскурсія; опитування експертів; робота «в полі»; воркшоп; розв’язок ситуації-задачі (фахові задачі); дослідна робота в групі; презентація; контрольна робота

Методи й критерії оцінювання: Рівень поточних знань студентів оцінюється відповідно до методики рейтингової оцінки. Сутність методики полягає у визначенні поточного рейтингу студента, що розраховується як сума балів за всіма видами практичних завдань та результатами самостійної роботи і нарощується протягом семестру.

Мова навчання: українська