НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315750

Назва:

Ціноутворення



Анотація: Проходження курсу дозволяє отримати знання з теорії ціноутворення, освоїти методичні підходи щодо формування цін, а також набути навичок із дослідження кон’юнктури та цінової ситуації на ринках товарів і послуг. Окрема увага приділена вивченню нормативно-правового забезпечення розрахунку та встановлення цін та тарифів, дослідженню складових ціни, в тому числі непрямих податків. Практичні заняття побудовані шляхом розв’язування задач із визначення цін різні види товарів та послуг з урахуванням їх специфіки та даних поточної економічної ситуації на ринках. Зокрема вони стосуються формування цін на продовольчі та непродовольчі товари, особливостей зовнішньої торгівлі залежно від базису поставки, тарифів на транспортні та медичні послуги. Додатково студенти набувають навичок підготовки аналітичного звіту щодо цінової кон’юнктури зовнішнього та внутрішнього ринків. Також протягом курсу передбачено проведення автоматичного онлайн-моніторингу цін на товари за допомогою розробленого програмного забезпечення (парсеру). В результаті проведеної роботи розробляється цінова тактика підприємства на ринку.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: ІІІ

Семестр: VIд

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Викладач(і): д.е.н., с.н.с. Боднар О.В.

Результати навчання: Формування системи знань щодо ціноутворення; засвоєння базових теоретичних положень з формування та регулювання цін, контролю за цінами.
Вивчення процесу формування цін згідно нормативно-правових вимог; засвоєння методичних засад ціноутворення, набуття практичних навичок з аналізу цінової ситуації на ринках товарів та послуг.
Набуття практичних навичок з ціноутворення на підприємствах за різними видами економічної діяльності, з використанням різних методів для управління маркетинговою діяльністю підприємства, аналізу цінової ситуації на ринках товарів та послуг.
Дотримання принципів академічної доброчесності і академічної культури

Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: «Маркетинг», «Операційний менеджмент», «Бухгалтерський облік», «Економіка підприємства», «Статистика».

Зміст дисципліни: 1. Теоретичні основи ціноутворення 2. Основні методи регулювання і контролю за цінами 3. Методичні підходи до ціноутворення 4. Оцінка кон’юнктури та цінової ситуації на ринках товарів і послуг 5. Особливості ціноутворення за видами робіт та послуг


Рекомендована література: 1. Артус М.М. Формування механізму ціноутворення в умовах ринкової економіки :монографія. – Тернопіль : Економічна думка, 2007. – 524 с
2. Боднар О. В. Ціноутворення на продукцію рослинництва: монографія / О. В. Боднар – К.: ННЦ «ІАЕ», 2017. – 360 с.
3. Круш П.В. Ціноутворення : підручник / П.В. Круш, О.І. Андрусь. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка», 2019. – 292 с.
4. Литвиненко А.М. Маркетингова цінова політика: навч. посіб. / Я.В. Литвиненко. — К. : Знання, 2010. — 294 с.
5. Макаренко Н.О., Лишенко М.О. Маркетингове ціноутворення. Теоретичні основи: навч. посіб. Буринь: ПП «Буринська районна друкарня», 2020. 129 с.
6. Окландер М. А., Чукурна О. П. Маркетингова цінова політика. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 240 с.
7. Шкварчук Л. О. Ціноутворення : підручник / Л. О. Шкварчук. - Київ : Кондор, 2008. - 460 с.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські та практичні заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 30 балів (залік)

Мова навчання: українська