НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315958

Назва:

Міф у сучасному політичному дискурсі



Анотація: Метою викладання курсу є оволодіння майбутніми політологами методології і методами критики та інтерпретації міфічних підвалин сучасного політичного дискурсу для формування критичного мислення. В курсі розкриваються сучасні підходи до розуміння політичного міфу, а саме: психоаналіз, герменевтика, феноменологія, структуралізм, семіологія, дискурс-аналіз. Практичний вимір курсу містить завдання із застосуванням вищевказаних підходів до аналізу та інтерпретації сучасних політичних медіа- повідомлень Метою викладання курсу є оволодіння майбутніми політологами методології і методами критики та інтерпретації міфічних підвалин сучасного політичного дискурсу для формування критичного мислення. В курсі розкриваються сучасні підходи до розуміння політичного міфу, а саме: психоаналіз, герменевтика, феноменологія, структуралізм, семіологія, дискурс-аналіз. Практичний вимір курсу містить завдання із застосуванням вищевказаних підходів до аналізу та інтерпретації сучасних політичних медіа- повідомлень

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 4

Семестр: 8

Кількість кредитів: 4 ЄКТС

Форма контролю: залік

Викладач(і): доц. Амельченко Н.А.

Спосіб навчання: аудиторне, самостійне

Зміст дисципліни: Психоаналітичний, герменевничний, феноменологічний підходи до розуміння сутності міфу, структуралістська концепція міфу, семіологічна критика міфу Р.Барта, сучасні форми дискурс-аналізу міфу, особливо, концепції Е.Лакло і Ш.Муф і критичний дискурс-аналіз Н.Феркло в якості способів деконструкції політичних міфів.


Рекомендована література: Література:
1.Тексти і зображення для деконструкції міфічних повідомлень
1. Забужко О.Шевченків міф України.- К., 1998

2. Попович М.В. Міфологія в суспільній свідомості посткомуністичної країни//Часопис «Дух і Літера», 1998, №3-4

Додаткова:

3. Касториадис К. Воображаемые социальные значения. Роль воображаемых социальных значений. Воображаемое в современном мире//Воображаемое установление общества.-М.: Гнозис, Логос, 2003.- С.153-184
Поняття дискурсу в різних школах дискурс-аналізу.

2. Дискурс-аналіз як метод критики ідеології і міфу.

3. Дискурсивний підхід до критики ідеології Е.Лакло та Ш. Муф.

Література:

1. Йоргансен М., Филипс Л. Дискурс-анализ. Теория и метод.-Пер. с англ., М.- 2008, Главы I,


Форми та методи навчання: лекції, семінари, залік

Методи й критерії оцінювання: Розподіл балів рейтингу Вид роботи Кількість балів Активна участь на семінарі, що демонструє обізнаність на темі, особливо знання запропонованої літератури 4 бали ? 10 занять = 40 (макс.) Завдання з деконструкції політичного міфу 4 бали ? 5 занять = 20 (макс.) Відповідь на заліку 40 (макс.) Всього: 100

Мова навчання: українська