НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316021

Назва:

Загальна теорія права



Анотація: Загальна теорія права посідає особливе місце в системі юридичних наук, оскільки являється дисципліною комплексною, фундаментальною, енциклопедичною, методологічною, юридично-прикладною. Фундаментальна навчальна дисципліна, яка є базовою для вивчення галузевих та інших юридичних наук і визначає основні правові категорії та поняття. Є спробою нового переосмислення питань історичного походження (генезису), розвитку та функціонування права. Досліджує основні підходи до праворозуміння, розглядає питання співвідношення права і людини, права і суспільства, права і держави. Висвітлює основні питання догми права: реалізація і застосування права, методи тлумачення права, правопорушення та юридична відповідальність.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр: осінній, весняний (1,2)

Кількість кредитів: 8 кредитів ЄКТС (240 годин, з них аудиторних 80, самостійна робота - 160)

Форма контролю: залік. екзамен

Викладач(і): Цельєв Олексій Вікторович, к.ю.н., доцент, Матвєєва Юлія Іванівна, к.ю.н.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: - Супутні дисципліни: Історія правових учень, Правові системи сучасності, Історія права і держави України.

Зміст дисципліни: Включає такі теми: 1. Історія становлення загальної теорії права як науки і навчальної дисципліни та її предмет, 2. Основні підходи до праворозуміння та тенденції їх розвитку,


Рекомендована література: Основна література:

1. Загальна теорія права: підручник. За заг. ред. М.І. Козюбри. К.: ВАІТЕ, 2016, 392 с.
2. Теорія держави і права: підручник. За ред. Петришина О.В. Харків: Право, 2014. 368 с.
3. Правова система України: історія, стан та перспективи. Харків, 2008.
4. Філософія прав людини. За ред. Ш.Госепата, Г. Ломана. К.: Ніка-Центр, 2012.
5.Таманага Браян. Верховенство права. Історія. Політика. Теорія. пер. з англ. А.Іщенка. Київ: ВД "Києво-Могилянська академія", 2007.
6. Рабінович П.М. Основи загальної теорії держави і права. Львів: Край, 2008. 224 с.
7. Загальна теорія держави і права. за ред. М.В. Цвіка, О.В. Петришина. Харків, 2009.
8. Дудченко В.В. Традиція правоворго розвитку: плюралізм правових вчень. Одеса, 2006.
9. Козюбра М.І. Правовий закон: проблема критеріїв. Вісник Академії правових наук України.
9-1. Козюбра М.І. Верховенство права і Україна. Право України, №1, 2012.
9-2. Козюбра М.І Права людини і верховенство права. Право України, №2, 2010
10. Аллан Р.Т.С. Конституційна справедливість. Ліберальна теорія верховенства права. К.: ВД "Києво-Могилянська академія",2008. 385 с.
11. Вовк Д.О. Право і релігія: загальнотеоретичні проблеми співвідношення. Харків: Право, 2009. 224 с.
12. Головатий С.П. Верховенство права. у 3-х кн. Кн.1. Від ідеї - до доктрини. К.: Фенікс, 2006. 61-6234 с.; Кн. 2. Верховенство права. Від доктрини - до принципу. К.: Фенікс, 2006. 625-1276 с.; Кн. 3. Український досвід. К.: Фенікс. 2006. 1277-1747 с.
13. Гудима Д.А. Права людини: антропологічно-методологічні засади дослідження. Львів: Край, 2009. 292 с.
14.Гьофе О. Демократія в епоху глобалізації. К.: ППС-2002, 2007. 436 с.
15.Дворкін Р. Серйозний погляд на права. К.:Основи, 2000, 519 с.
16. Кельман М.І. Юридична наука: проблеми методології. Тернопіль: Терно-граф, 2011. 492 с.
17. Косович В.М. Оціночні поняття як засіб юридичної техніки. Львів: Тріада-плюч, 2010. 212 с.
18. Оборотов Ю.М. Традиції та оновлення у правовій сфері: питання теорії (від пізнання до розуміння права). Одеса: Юридична література, 2002. 280 с.
19. Пархоменко Н.М. Джерела права: проблеми теорії та методології. К.: Юридична думка, 2008. 326 с.
20. Погребняк С.П. Основоположні принципи права (змістовна характеристика). Харків: Право, 2008. 240 с.
21.Правова доктрина України: у 5-ти кн. Харків: Право, 2013. Т.І. Загальнотеоретична та історична юриспруденція. за заг. ред Петришина О.В. - 976 с.
22.Фуллер Л.Л. Анатомія права. пер. з англ. К.: Сфера, 1999.144 с.
23.Харт Х.Л.А. Концепція права. пер. з англ. К.: Сфера, 1998. 236 с.
24. Яковюк І.В. Правові основи інтергації до ЄС: загальнотеоретичний аналіз. Х.: Право, 2013. 760 с.
25. Максимов С.І. Дуальність права. Право України, №4, 2010.
26. Ковальчук В. Легітимність державної влади в правовій теорії та державно-правовій практиці.Монографія. К., 2011.
27. Шевчук С.В. Основи конституційної юриспруденції. Харків: Консум, 2002.
28. Шевчук С.В. Порівняльне прецедентне право з прав людини. К.:Реферат, 2002.
29. Шуліма А. Темпоральні характеристики закону: історія та сучасність. Наукові записки НаУКМА. Т. 144-145. Юридичні науки. К., 2013.
30. Правове письмо: навчально-методичні матеріали. за ред. Р.О. Стефанчука. К., 2009.
31. Дзейко Ж.О. Законодавча техніка в Україні: історико-теоретичне дослідження. Монографія. К.: "Київський уніерситет", 2007.
32. Хворостянкіна А.А. Дефініції в законодавчих текстах: питання теорії. Право України, №11, 2005.
33.. Хворостянкіна А.В. Юридична аргументація в англосаксонській та романо-германській правових сімях: методологічна засади порівняльного аналізу. Наукові записки НаУКМА. Т.129. Юридичні науки. К., 2012.
34. Циппеліус Р. Юридична методологія. К., Реферат, 2004
35. Собота К. Принцип правної держави: конституційно-правні та адміністративно правні аспекти. К. : ВАІТЕ, 2013
36. Цельєв О.В. Верховенство права та правозастосовна практика щодо виконання судових рішень в Україні. Наукові записки НаУКМА. Т.116. Юридичні науки. К., 2011.
37. Матвєєва Ю.І. Невиконання судових рішень в Україні як порушення принципу правової визначеності. Наукові записки НаУКМА. Т.144-145. Юридичні науки. К., 2013.

Форми та методи навчання: Відповіді на семінарах та самостійна робота, виконання контрольних робіт, тестових завдань .

Методи й критерії оцінювання: Перевірка якості знань - поточний контроль (на семінарах) та семестровий підсумковий. Формами підсумкового контролю є залік (осінній семестр) та екзамен (весняний семестр). Рівень поточних знань студентів оцінюється відповідно до методики визначення середньозваженої рейтингової оцінки успішності студента за усіма видами навчальних занять (відповіді на семінарах, контрольні роботи, тестові завдання, презентації). Метою оцінювання є визначення рівня засвоєння студентами теоретичного та практичного матеріалу навчальної дисципліни. Рівень знань студентів оцінюється відповідно до вимог "Положення про рейтингову систему оцінювання знань і компетентностей здобувачів вищої освіти НаУКМА", затвердженого наказом НаУКМА від 06.07.2022 року, №250 та "Положення про критерії оцінювання знань здобувачів вищої освіти в Національному університеті "Києво-Могилянська академія" від 29.12.2021 року.

Мова навчання: українська