НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316124

Назва:

Вступ до медіації



Анотація: Курс знайомить студентів-правників з теорією, нормативною базою та практикою медіації? для формування у майбутніх правників ціннісної установки, готовності та розуміння, як застосувати медіацію у своїй практичній діяльності. З цією метою в межах курсу слухачі здобувають компетентності, необхідні для кваліфікованої участі в медіації? як правника, який доречно пропонує клієнтові взяти участь у медіації? та/або здійснює супровід клієнта – учасника медіації. При цьому такий фахівець орієнтується у вимогах профільного Закону України «Про медіацію», відрізняє медіацію від інших методів альтернативного вирішення спорів, обізнаний у вимогах спеціального законодавства, що регламентує застосування медіації та інших відновних практик у різних видах правовідносин.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 4

Семестр: 7

Кількість кредитів: 3 кредити ЄКТС. 90 годин. 14- лекція, 16- семінари. 60- с/робота.

Форма контролю: залік

Викладач(і): ст. викладач Проценко Д.В,

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен уміти:
- пояснити суть конфлікту, його позитивні та негативні функції, проілюструвати їх;
- перерахувати етапи розвитку конфлікту;
- перерахувати та описати стилі поведінки в конфлікті;
- пояснити різницю між позиціями, інтересами, потребами, цінностями, навести приклади;
- перелічити підходи до вирішення спорів, способи та методи втручання, типи АВС;
- пояснити різницю між видами переговорів та стратегіями переговорів, пояснити доцільність вибору певної стратегії;
- перелічити та пояснити етапи переговорного процесу та складові підготовки;
- перерахувати, пояснити, проілюструвати, належним чином застосувати інструменти активного слухання та ефективного спілкування для пошуку порозуміння;
Після успішного закінчення курсу студенти зможуть:
- пояснити суть конфлікту, його позитивні та негативні функції, проілюструвати їх;
- перерахувати етапи розвитку конфлікту;
- назвати інструменти аналізу конфлікту;
- пояснити різницю між позиціями, інтересами, потребами, цінностями, навести приклади;
- пояснити суть та особливості медіації;
- перелічити та розкрити принципи медіації;
- пояснити відмінності застосування медіації у різних видах правовідносин;
- пояснити відмінності медіації від урегулювання спору за участю судді;
- описати правовий статус медіатора та інших учасників медіації;
- розкрити особливості дотримання принципів конфіденційності, добровільності в медіації різними учасниками процесу, перелічити застереження до цих принципів;
- перелічити відмінності між мировою угодою в судовому процесі та угодою за результатами медіації;
- розкрити суть та зміст поняття саморегулювання у професії медіатора.

Отримають навички та вміння:
Базова конфліктологічна підготовка
- уміння розпізнавати стиль конфліктної поведінки сторін медіації
- розпізнавати етап розвитку конфлікту та розрізняти медіабельні конфлікти (спори)
- аналізувати конфлікт та визначати доречні стратегії втручання в нього.
Навички ефективної взаємодії
- уміння налагоджувати атмосферу довіри, співпраці у медіації
- уміння досліджувати, аналізувати, визначати пріоритети в інтересах сторін медіації, відмежовувати їх від правової позиції
- навички активного слухання
- навички подолання заперечення
Особливості медіації
- уміння пропонувати медіацію, пояснювати її переваги
- уміння адвокатувати інтереси клієнта у медіації, а також здійснення іншого супроводу клієнта у медіації
- уміння проконсультувати клієнта щодо особливостей медіації у різних видах правовідносин
- уміння виходити за межі первинного предмету спору для досягнення взаємовигідного рішення;
- уміння переорієнтовувати фокус комунікації з минулого на майбутнє
Наскрізні уміння – через різні модулі
- працювати в команді
- робити презентації колективних напрацювань
- управляти часом


Спосіб навчання: аудиторний/дистанційно

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: доречним для правильного розуміння студентами медіації як одного з консенсусних підходів до розв’язання спорів буде попереднє опанування курсу «Базові навички розв’язання спорів».

Зміст дисципліни: Теорія конфлікту. Альтернативні способи вирішення конфліктів (спорів). Медіація як спосіб урегулювання конфліктів (спорів). Статус медіатора та інших учасників медіації. Адвокат, представництво інтересів у медіації. Медіаційна процедура. Нормативне регулювання медіації. Особливості медіації в окремих сферах суспільних відносин. Медіація в окремих сферах юридичної практики. Питання документообігу у медіації


Рекомендована література: - Альтернативні підходи до розв’язання конфліктів: теорія і практика застосування./ Уклад.: Н. Гайдук, І. Сенюта, О. Бік, Х. Терешко. – Львів: ПАІС, 2007. – 296 с.
- Медіація у професійній діяльності юриста: підручник / авт. кол.: Т. Білик, Р. Гаврилюк, І. Городиський [та ін.] ; за ред. Н. Крестовської, Л. Романадзе. — Одеса : Екологія, 2019. — 456 с. : іл. ISBN 978-617-7046-89-8
- Р.А. Бэрок Буш., Д.П, Фолджер Что может медиация. Трансформативный подход к конфликту. – Пер. с англ. – К.: Издатель Захаренко В.А., 2007. – 264с.
- Фішер Р., Юрі У, Паттон Б. Шлях до Так: як вести переговори, не здаючи позицій, Київ: Основи, 2016.
- Результативнии? конфлікт / Пітер Т. Коулман, Роберт Ферґюсон ; пер. з англ. Інни Софієнко. – 2-ге вид. – К. : Наш формат, 2017. – 312 с
- Про медіацію, або як швидко вирішити конфлікт, не звертаючись до суду. Український Центр М едіації при КиєвоМогилянській Бізнес Школі. 124 с.


Форми та методи навчання: лекції, практичні заняття, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, участь у практичних заняттях, виконання завдань самостійної роботи); підсумковий контроль - 30 балів (залік).

Мова навчання: українська