НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316226

Назва:

Комунікативний практикум



Анотація: Курс має практичне спрямування та покликаний спряти комунікативній компетентності психологів та інших зацікавлених майбутніх професіоналів в отриманні практичних навичок ефективного спілкування. В курсі через практичні заняття вивчається спілкування в професійній діяльності психолога, закономірності і ключові феномени професійного спілкування, практичні технології конструктивного спілкування: прийоми активного слухання, впливу, розуміння та діалогу, технології самопрезентації та зворотного зв'язку. Курс широко охоплює методи діагностики комунікативного потенціалу особистості та методи розвитку компетентності в спілкуванні.

Тип дисципліни: вибірковий

Рік навчання: 2

Семестр:

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90 ; аудиторні години - 28; лабораторні -28 год.; самостійна робота, 62 г. 3 ЄКТС

Форма контролю: залік

Викладач(і): доц. Копець Л.В.

Результати навчання: Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання

Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань

Обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки за результатами власних досліджень і аналізу літературних джерел.

Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання

Відповідально ставитися до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку

Взаємодіяти, вступати у комунікацію, бути зрозумілим, толерантно ставитися до осіб, що мають інші культуральні чи гендерно-вікові відмінності.

Знати, розуміти та дотримуватися етичних принципів професійної діяльності психолога.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна психологія. Соціальна психологія.

Зміст дисципліни: Спілкування, структура, комунікація, сприйняття людьми один одного, види спілкування, механізми сприйняття, зворотний зв'язок, практичні навички ефективного спілкування, практичні технології конструктивного спілкування: прийоми активного слухання, впливу, розуміння та діалогу, технології самопрезентації та зворотного зв'язку. Методи діагностики комунікативного потенціалу особистості та методи розвитку компетентності в спілкуванні.


Рекомендована література: 1. Практикум з психології спілкування. Конспекти лекцій : навч. посібник для студентів педагогічних ВНЗ. – Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д.Ушинського», 2011. – 67 с.

2. Практикум із психології : навч. посібник / О. О. Резван, Н. С. Моргунова, О. В. Кір’янова ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2019. – 157 с

3. Семиченко В. А. Психологія педагогічної діяльності: навчальний посібник / В. А. Семиченко. - К.: Вища шк., 2004. - 335 с.

4. Філоненко М.М. Психологія спілкування : Підруч. для вищ. навч. закл./ М. М. Філоненко. - К.: Центр учбової літератури, 2008. - 224 с.

Форми та методи навчання: лабораторні заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (70 %): усне опитування, письмові роботи. Підсумковий контроль (30 %): контрольні завдання, тест. Форма контролю: залік (тест).

Мова навчання: українська