НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316247

Назва:

Вікова психологія



Анотація: Психічний розвиток особистості, його закономірності, динаміка та рушійні сили. Особливості психічного розвитку на різних етапах життя (від народження до старості). Основні теорії психічного розвитку, вікові періоди кризи та розквіту особистості.

Тип дисципліни: Нормативна

Рік навчання: 2

Семестр: 2д,3

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 170, аудиторні - 98 (лекції - 28, семінари - 14); самостійна робота - 72; кредитів ЄКТС: 9.

Форма контролю: залік. іспит

Викладач(і): ст.викладач Яковенко О.В.

Результати навчання: Знати: основні закономірності психічного розвитку особистості, динаміку та рушійні сили розвитку на різних етапах онтогенезу.
Вміти: визначати індивідуальні особливості розвитку в практичній роботі


Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Основи загальної психології, Основи педагогіки і психології.

Зміст дисципліни: Предмет, завдання та методи дослідження вікової психології. Поняття розвитку (фактори, основні принципи та закономірності). Проблема вікової періодизації онтогенезу. Психічний розвиток на різник вікових етапах (немовляти, раннє дитинство, дошкільне дитинство, молодший шкільний вік, підлітковість, юнацтво, зрілість, старість). Кризи розвитку. Життєвий світ і життєвий шлях особистості.


Рекомендована література: Вікова і педагогічна психологія / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, 3. В. Огороднійчук та ін., - 2-е вид., допов. -К.: Каравела, 2009. - 400 с.

2. Вікова психологія : хрестоматія : навч. посіб. для студентів вищ. навч. закл. / Л. В. Долинська, Т. М. Лисянська, Л. М. Ширяєва та ін. ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ : Каравела, 2014. – 487 с.

3. Дзюба Т. М. Психологія дорослості з основами геронтопсихології : навч. посіб. для студентів вищ. навч. закл. / Т. М. Дзюба, О. Г. Коваленко ; за ред. В. Ф. Моргуна. – Київ : Слово, 2013. – 263 с.

4. Павелків Р. В. Вікова психологія : підруч. для студентів вищ. навч. закл. / Р. В. Павелків. – 2-ге вид., стер. – Київ : Кондор, 2015. – 468 с.

5. Савчин М. В. Вікова психологія / M. В. Савчин, Л. П. Василенко. - К. : Академвидав, 2006. - 360 с.

6. Сергєєнкова О. П., Столярчук О. А., Коханова О. П., Пасєка О. В. Вікова психологія. Навч. посіб./ О.П.Сергєєнкова, О.А.Столярчук, О.П.Коханова. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 376 с.

7. Терлецька Л.Г. Вікова психологія і психодіагностика : підручник / Терлецька Л. Г. - К.: Видавничий Дім «Слово», 2013. - 608 с.

Форми та методи навчання: лекції, семінари, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: поточний контроль (70%): опитування, доповіді на семінарах, письмова та контрольна роботи. Підсумковий контроль (30%): тестова письмова робота, форма контролю - іспит.

Мова навчання: Українська